Gå til innhold

Dørvakter.......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er greia med dem? Noen av de ser jo ut som om de er halvbola, mens andre igjenn ser nogenlunde normale ut, selv har jeg ikke blitt sluppet inn på 2 steder fordi jeg var for full (Jeg kjørte bil)

Og hvorfor spør de hvordan formen er? Hva forventer de egentlig, at folk skal si ''Nei formen den er egentlig helt forjævlig den''

Anonymous poster hash: c95d9...cad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de egentlig hører på hvordan man svarer.

Om man snøvler frem "fåchmhen æ JHÆVLLI' brha dhæn!" med øya i kryss, er det en tydelig indikator på at man burde ta seg en runde.

• Liker 3
Skrevet

Synes de er litt vel for strenge enkelte ganger .... Lukka øya i 10 sek og da var det plutselig en fyr der og kastet meg ut. Fikk ikke komme inn igjen, så da ville jeg ha tilbake inngangspengene, men de bare overså meg. Frekt. Jeg mener ... Hva hadde liksom kunne skjedd? Drar ikke tilbake dit igjen for å si det sånn.

Skrevet

Det er vel noen av dem som mener at de har nøkkelen til St.Peters port og kan enten forvise de til himmelen eller helvete avhengig av humøret, eller de liker ansiktet på vedkommende.

Anonymous poster hash: c95d9...cad
  • Liker 1
Skrevet

Dørvaktene flest er heelt på trynet. De gangene jeg har drukket som et svin, trenger hjelp av ei venninne for å holde meg oppreist, spyr på doen resten av kvelden og egentlig ikke husker at jeg har vært der, da har jeg sluppet inn, uten noen spørsmål.

De gangene jeg har drukket ganske lite, så vidt brisen og følt meg helt fin, da har jeg blitt bedt om å ta meg en runde, om igjen og om igjen, og til slutt fått beskjed om å dra hjem og prøve neste helg.

• Liker 2
Skrevet

Dørvakter er artig de ja, de eneste gangene jeg blir nektet inngang er når jeg er helt edru og er sjåfør :P

Skrevet

Skjønner ikke hva dere mener. Hvor bor dere? I Stavanger er de helt greie etter min mening. Har aldri blitt nektet adgang, selv om jeg hadde drukket bøttevis med sprit før jeg dro på byen. Bare kniser litt og sier at høye hæler er litt vanskelig å gå på, tihi. Nå er jeg flink til å spille edru da. Eneste gangene jeg har blitt direkte kastet ut var fordi jeg trynte ned en trapp (megadritas) og en annen gang da jeg nærmest rundet alle baser med en fyr i et hjørne.

Men tror nok mange kan bli litt "I have the powah!" og liker å bruke posisjonen de har.

De jævla vaktene som går inn på stedet for å sjekke ut stedet og folkene, de er en helt annen sak! -.-

Skrevet (endret)

Jeg går ut i Oslo og den eneste gangen jeg har blitt nekta adgang, er den gangen jeg var så bøttedritings at jeg ikke husket å ha prøvd å komme meg inn en gang.

Så har jeg blitt nektet fordi jeg har vært for ung, og det er jo greit. 26 års aldersgrense er 26 års aldersgrense. Jeg har forresten kommet inn en del ganger også, selv om jeg har vært for ung.

Det er mange søndager jeg har tenkt at dørvakta med fordel kunne vært litt strengere mtp promillen jeg hadde.

Endret av Alice123
Skrevet

Dørvaktene flest er heelt på trynet.

Grunnen til det er at det er så mange gjester som er helt på trynet. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: bb38f...bf9

• Liker 3
Skrevet

Og ja, kjæresten min ble kasta ut fra en plass en gang, fordi han hostet. Vakten mente at han spydde. De vet jo best.

De er utrolig dårlige på å se hvem som faktisk er fulle og hvem som er edru/så vidt beruset. Og det er jo ikke spesielt vanskelig å se, sånn egentlig.

Gjest Keikolina
Skrevet

De har regler og følge, utestedet kan rett og slett bli stengt med for mye bråk og overberusede mennesker.

Skrevet

Ja, det er faktisk veldig mange idioter i dette yrket. Nei, ikke alle er like idiot.

Det ER faktisk ganske vanskelig å se nøyaktig hva du gjør, så det overrasker meg ikke på en flekk at flere føler seg uretferdig behandlet når de blir kastet ut på grunnlag av hosting eller ti sek med øynene lukket. Det som ikke taler til deres fordel er at den hostingen eller de ti sekundene gjerne bare er den berømte dråpen, for dere må for all del ikke tro at vaktene ikke har kartlagt dere tidligere på kvelden. Dessuten; sovende gjest + skjenkekontollør = tap av skjenkebevilling.

Jeg har selv nekta klin edru folk å komme inn fordi de er for fulle, men det sorterer under shit happens. Jeg VET faktisk ikke at du er klin edru, du har antageligvis en måte å snakke på og et kroppsspråk som indikerer det motsatte. Lillebroren min er ofte plaget med akkurat dette. Jeg har også nekta hele venninne- og kompisgjenger inngang fordi én av dem var under 20, selv om mange var (tilnærmet) edru. Rett og slett fordi gruppa som helhet sannsynligvis betyr bråk og mer jobb når de kommer innenfor dørene. For egentlig var det ikke noe i veien for å slippe inn 19-åringen. Ingen spritservering på stedet, aldersgrensen var satt for å kunne gjøre nøyaktig dette her.

Men så mye dritt som dørvakter ser etter hvert, så er det ikke det minste rart at de ikke har noe tro på menneskeheten. Vi hadde direktelinje inn til politiets operasjonssentral og den ble brukt deprimerende flittig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut i Oslo og den eneste gangen jeg har blitt nekta adgang, er den gangen jeg var så bøttedritings at jeg ikke husket å ha prøvd å komme meg inn en gang.

Så har jeg blitt nektet fordi jeg har vært for ung, og det er jo greit. 26 års aldersgrense er 26 års aldersgrense. Jeg har forresten kommet inn en del ganger også, selv om jeg har vært for ung.

Det er mange søndager jeg har tenkt at dørvakta med fordel kunne vært litt strengere mtp promillen jeg hadde.

26-års aldersgrense er ikke 26-års aldersgrense, men snarere "vi forbeholder oss retten til å sortere deg ut på bakgrunn av trynefaktor og puppestørrelse dersom du er under 26 år". Utestedet risikerer i praksis ingenting ved å slippe inn folk som er under den opplyste aldersgrensen så lenge de overholder den juridiske aldersgrensen (20 år ved spritservering, ellers 18 år ved øl/vin-servering). Dette forutsetter selvsagt at utestedet ikke er så håpløst dumme at de diskiminerer alt for åpenlyst.

• Liker 4
Skrevet

Min mening om dørvakter er det at dem er helt forjselige altså på utestedet Blå i Oslo er dem elendige skal aldri tilbake dit, men andre steder er det alltid bra fordi man lærer seg hvordan dørvaktene jobber og at man ikke lager bråk.

Skrevet

Noe dørvakter burde egentlig holdt på med noe annet, men samtidig sikkert veldig krevende. Tror heller ikke akkurat at det er lett å finne noen som er dyktige.

BTW er det slik at de som får jobb som dørvakt må ha attest fra politiet?

Anonymous poster hash: 058d7...9a9
Skrevet

26-års aldersgrense er ikke 26-års aldersgrense, men snarere "vi forbeholder oss retten til å sortere deg ut på bakgrunn av trynefaktor og puppestørrelse dersom du er under 26 år". Utestedet risikerer i praksis ingenting ved å slippe inn folk som er under den opplyste aldersgrensen så lenge de overholder den juridiske aldersgrensen (20 år ved spritservering, ellers 18 år ved øl/vin-servering). Dette forutsetter selvsagt at utestedet ikke er så håpløst dumme at de diskiminerer alt for åpenlyst.

Dette var før jeg ble 20.

Skrevet

Dette var før jeg ble 20.

Da er saken grei. ;)

Skrevet

Noen dørvakter er jo helt på tryne. Skulle tro de trodde de eide hele utestedet :roll:

Har selv blitt nektet inngang og blitt kastet ut helt uten grunn. Sist gang skjedde i sommer da jeg hadde tatt en ET glass vin før byen. Dørvakten mente på jeg var alt for full og burde gå hjem å legge meg. Eh? Jeg blir jo kjempe full av et glass vin liksom. Dust.

Anonymous poster hash: 4fe0c...6b6
Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg har faktisk aldri blitt nektet inngang før, selv om jeg har Vært så drita at jeg ikke husker fors engang. Andre jeg har Vært ute med har derimot blitt nektet, selv om de har Vært så godt som edru. Så det går nok mye på trynefaktor ja..

Skrevet

Det er så ymse, men det er ingen tvil om at enkelte dørvakter har mer muskler enn hjerne, og de elsker den lille makten de har ved å kunne nekte folk adgang eller kaste dem ut. En gang ble jeg kastet ut fra et utested idet jeg var på vei ut derfra. Jeg var ikke full og hadde ikke laget noe kvalm, så grunnen må ha vært at han av en eller annen grunn ikke likte meg. Idioten fikk for øvrig sparken på grunn av den episoden, så det var verst for ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...