Gå til innhold

Selge selvlagede ting


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne på tanken å prøve å få solgt noen av tingene jeg lager selv. Jeg elsker å pusle med alt mulig småtteri, men etterhvert blir det jo for mye til å ta vare på alt selv også.

Det jeg lurer på er om noen av dere selger tingene dere lager og eventuelt hvordan/hvor dere gjør det? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne av meg selger en del ting hun lager på QXL og de andre nettauksjonene. Det er gratis og du kan legge ut tingene flere ganger hvis de ikke blir solgt i første omgang. (På qxl må man betale 6% av det du får solgt tror jeg..)

http://www.qxl.no

http://www.gibud.no1212[ Dette Innlegg er endret av: Vala den 2002-06-11 10:25 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette deg utfor en butikk eller et kjøpsenter da, det er det jo mange som gjør. Du kan vel tjene 1000 kroner i md på en hobby før en skatter av det, kan en ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved et par anledningen prøvd å selge ting ved å sitte i/utenfor butikker. Men, de fleste som kommer bort og titter spør "hvem går inntekten av loddsalget til?". Festlig!

Det er greiere å være med på julemesser/brukskunstmesser o.l. Ofte blir disse annonsert i lokalaviser og/eller bydelsaviser. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å registrere deg i Brønnøysundregisteret som et enkeltmannsforetak (som prinsessen :wink: ) , og så kan du jo avertere enten i lokalavisa eller henge opp plakater på diverse butikker. Der kan du ha bilder av dine fineste produkter og tlf.nr du treffes på. Du kan jo også lage ei hjemmeside der du viser frem hva du kan og oppfordre folk til å komme med bestillinger.

For eksempel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips. Har tenkt litt på disse tingene før også. Synes det med å lage seg en hjemmeside med eksempler av ting er en god ide. Men problemet er vel bare å gjøre seg litt kjent slik at folk vet om det også.

Får håpe jeg etterhvert kan klare å få det til, slik at jeg kan tjene noen kroner på hobbyen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg selger til familie, venner.........venners venner......

Tar med "litt-av-hvert" på jobben av og til............

Får hvertfall litt tilbake av det det koster..............men går allikevel underskudd på dette! Og jeg skal hvertfall ikke registrere meg noen steder...........for så å bli skattelagt!

(Og skal en registrere seg, så kan en jo få fradrag for alle utgiftene også).

Uansett - jeg har det veldig gøy med mine hobbyer! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta mi lager diverse dekorasjoner, og har en diger hylle på kjøkkenet, en hel vegg, med masse ting. Alle som kommer på besøk går innom og kikker, og en del kjøper. Også drar hun med seg lasset på "homeparties" og selger der.

Ei anna produktiv dame jeg kjenner har alt utstilt i sin romslige entre, og rundt juletider setter hun inn annonse i lokalavisa og noen plakater her og der. Stort sett kommer det veldig mye folk!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...