Gå til innhold

skattebytt...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

lurer på et lite spm... jobber i en jobb nå hvor jeg ikke tjener så masse, har derfor tabellkort her. skal starte i en ny jobb for en måned og kommer til å tjene mye mye mer her, lurer på om det er lov og om det lager noen problemer for senere skatteoppgjør om jeg henter ut mitt tabelkort hos den gamle jobben og leverer biinntektkortet her og leverer tabellkortet hos den nye? så når den nye er slutt så bytter jeg tilbake igjen? tror dere det er lov? jeg vil jo tjene mer på den nye joben, og skulle tro det var mer praktisk å benytte seg av tabellkortet her da... håperpå svar da dette gjelder om ikke så mange dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

nei er ganske sikker på at dette ikke går.. ville ikke ha prøvd for å være på den sikre siden, enk om du sitter igjen emd baksmell neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov. Men det kan jo hende du vil betale for lite skatt da, så da får du baksmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica_

Tror ikke det skal være noe i veien for det. Når du får økt lønn, trekkes det også mer, da tabelltrekket justeres etter hva du tjener.

Jeg trodde jeg måtte endre skattekort da jeg gikk opp i stillingsandel, men fikk beskjed om å beholde samme tabellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvordan kan de endre det? jeg trodde jeg bare fulgte med, også dersom jeg går over grensen til å tjene mer enn forventet så justerer jeg skattekortet selv,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Se på kortet ditt. Der står det en tabell. I den ene kolonna står det hvor mye du tjener i måneden, i den ved siden av står skattetrekket ditt. Det er mange mange alternativer for inntekt, og like mange for skattetrekk.

Sånn justeres det. Det er derfor det kalles tabellkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ok da er jeg med,ble bare sagt så mye vanskeligere enn det det er;) så da skulle det ikke være noe i veien for det altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...