Gå til innhold

Hvor lenge ammet du?

Agurk

Anbefalte innlegg

Hadde planer om å amme leeeenge da jeg gikk gravid, men da jenta mi ble født ville det seg annerledes. Fullammet til hun var ca 2 mnd, men så viste det seg at hun ikke ble mett nok av melken min, så jeg begynte å gi henne tillegg. (Jeg hadde masse, masse melk, men allikevel.. :roll: ) Dette fungerte kjempe bra, hun ble en helt annen unge etterpå. Ikke noe mer skriking og blid og fornøyd hele tiden.

Nå er hun 3 mnd og er ikke lenger så interessert i puppen. Vil kose-spise 2-3 ganger i døgnet. Resten vil hun ha flaske...

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mistet melken når hun var ca. 3,5 mnd. Skulle gjerne ammet lengre, selv om det var veldig greit med erstatning også. Blir jo ikke den samme kosen med pupp som med flaske :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fullammet jenta mi til hun var 6 mnd og jeg ammer fortsatt morgen og kveld. Hun begynner å bli relativt uinteressert nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet til jenta mi var 9 måneder. Det gikk helt fint, og jeg mer enn nok klar for å få kroppen min tilbake selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet leeenge. Tror jeg ammet i nesten 1,5 år jeg! Ikke lenger ihvertfall...Men er 10 år siden dette da, så ting begynner å gå i glemmeboka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min full amma jeg til han var 8 mnd, han ville ikke ha noe annet. Amma han 4 ganger om dagen til han var 14 mnd. da ble jeg gravid igjen....

Hun som jeg har nå er snart 7 mnd. og ikke interesert i noe annet enn pupp, selv om vi prøver med grøt flere ganger om dagen. Holder på å slutte om natten så nå får hun kl 23 og igjen når hun våkner på morgen (om natten får hun ingenting, mao. mannen min er trøtt om morgen... :ler: )

Erstatning er ikke et valg så lenge hun får nok melk av meg, og det får hun tydeligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet bare noen dager jeg, så måtte jeg over til å pumpe meg for så å gi morsmelken på flaske. Måtte begynne med erstatning da ho var 2-3 uker, da hadde jeg nesten ikke mer melk + at jeg hadde brystbetennelse.

Det var ikke sånn jeg ville at det skulle gå, men ungen nektet jo å ta brystet, de fikk det ikke til på sykehuset heller. Ho ville bare ikke ta brystet, men skal si ho spiste da vi begynte med å gi flaske. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet eldstemann til han var 11 mnd, fullammet til han var 5 mnd.

Nr 2 ville ikke mer når han var 10 mnd gammel, han var fullammet til han var 7 mnd.

Lillegull var fullammet til hun var 1 år :o (Hun nektet å spise noe, og legen sa det var fordi hun fikk det hun trengte fra morsmelken). Ammet henne til hun var 18 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig og hadde ingen problemer med ammingen. Han ble fullammet til han var 4,5 måneder, og jeg ga meg helt da han var 14,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å se at andre også ammer barna lenge. Jeg har møtt MYE negative kommentarer for at jeg ammet så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minsten vår er 13 måneder og jeg ammer henne litt enda. Hun får pupp i senga om morgenen, og når hun skal legge seg på kvelden. Ikke vil hun ha smukk, så om natten er jeg til tider det.

Synes det er koselige jeg, men vi er på nedtrapping, og slutter nok helt innen sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

2 1/2 mnd. :wink: Skulle gjerne ammet lenger, men kroppen min sa stopp... (sopp + brystbetennelse + åpent sår på en gang, holdt ut en helg med det, så klarte jeg ikke mer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Jeg fullammet til jenta mi var 4-5 mnd. Fortsatte med ammingen helt til hun "sa" nei takk en morgen. Da var hun 16 mnd tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var i samme situasjon som deg.

Begynte tidelig med tillegg da de alle har vert urolige de første mnd.

Sant som du sier, de ble helt andre unger av det.

Å amme er selvfølgelig de beste, men vi er forskjellige- så ikke for enhver pris.

Satt og såg om hun på TV som leverte inn noe helt utrolig med melk som hun pumpet. Må si jeg synest det er litt urettferdig at ikke alle har nok.

Men sånn er det nok bare. Siste gikk litt for kosen sin del til hun var 6 mnd og deretter var det "blæææh" og da gav jeg meg. Hadde ikke spreng da jeg sluttet en gang :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full ammet henne i kun 2 uker. :cry:

Syns det var kjempetrist, men jeg hadde ikke noe melk, såd et var ikke noe og gjøre med det. Begynte da med erstatning + kosepupp, de få dråpene som var der!Håper virkelig jeg har mer melk nr nr.2 kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...