Gå til innhold

date rape drug

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hvor vanlig det er å putte noe i drinken til jenter for å gjøre dem ute av stand til å fungere? Presiserer at jeg ikke er en voldektsmann og heller ikke ønsker noen kjipe kommentarer. Jeg spø fordi jeg lurer og tenkte at de som driver med slikt sikkert like gjerne kan lete etter jenter som har drukket for mye alkohol som å øke sin egen risiko ved å putte noe i drinken.

Endret av Arbeider
Videoannonse
Annonse
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Fint du tenker på risikoen for overgriperen!

Skrevet

Jeg tror nok det er høyst uvanlig og er noe som er hypet opp i media. Bare tenk. En voldtekstutøver er mest sannsynlig ikke av den smarte typen. Personen skal putte medikamenter i drinken til et offer som vedkommende ikke vet om har inntatt alkohol eller andre rusmidler. Voldtekstutøveren vet ikke hvor mye offeret veier og risikoen for å dope offeret for lite så det ikke funker er stor. Risikoen for å dødelig forgifte offeret er enda større.

Det har nok forekommet, men det er nok sjeldent.

Skrevet

Jeg tror nok det er høyst uvanlig og er noe som er hypet opp i media. Bare tenk. En voldtekstutøver er mest sannsynlig ikke av den smarte typen. Personen skal putte medikamenter i drinken til et offer som vedkommende ikke vet om har inntatt alkohol eller andre rusmidler. Voldtekstutøveren vet ikke hvor mye offeret veier og risikoen for å dope offeret for lite så det ikke funker er stor. Risikoen for å dødelig forgifte offeret er enda større.

Det har nok forekommet, men det er nok sjeldent.

Takk
Gjest Wanderlust
Skrevet (endret)

Hehe, ser du ble inspirert av mine bekymringer her. Selv innser jeg at det nok er lite realistisk at det forekommer, men jeg blir fort mistenksom om jeg får tildelt drinker jeg selv ikke har sett på at har blitt laget. En hovedgrunn til at jeg tror det er lite sannsynlig er rett og slett fordi drugs er dyrt og jeg tror det er få som kaster det rundt seg på den måten. Det er også store sjanser for at det hele slår feil. Er også enig med MajorasMaske.

Er det derimot et offer forgriperen har sett seg ut på forhånd vil jeg tro det kan forekomme "lettere".

Edit:

Må legge til at et familiemedlem ble offer for date rape drug for lenge siden. Hun var hjemme med en venninne og deres respektive kjærester og drakk. Ingen av jentene følte seg klare til å ha sex, men ble dopet ned av guttene og voldtatt. Så det forekommer. Det er så lenge siden dette skjedde at jeg ikke kom på det med en gang.

Endret av Wanderlust
  • Liker 1
Skrevet

Takk wanderlust, men usikker på om du har rett på prisen på voldektsdop. Noen som vet prisen for typisk voldtektsdop pr brukerdose?

Skrevet

Hehe, ser du ble inspirert av mine bekymringer her. Selv innser jeg at det nok er lite realistisk at det forekommer, men jeg blir fort mistenksom om jeg får tildelt drinker jeg selv ikke har sett på at har blitt laget. En hovedgrunn til at jeg tror det er lite sannsynlig er rett og slett fordi drugs er dyrt og jeg tror det er få som kaster det rundt seg på den måten.

Ja, blir mistenksom selv hvis jeg får drinker som jeg ikke ser er laget. Ikke fordi jeg er redd for at noen skal drug spike for at jeg skal sovne og bli voldtatt, men at noen skal drug spike meg med stoffer som gjør deg koko i huet, slik at du gjør dumme ting og blir kveldens underholdning.

Som igjen kan føre til at du begår handlinger du egentlig ikke burde holdes ansvarlig for.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet om flere som har opplevd å få både sovepiller og GHB i drinken sin, som slår dem helt ut innen relativt kort tid. Dette er skummelt som f***, og du våkner opp seksuelt misbrukt og gravid - fy faen. Så man skal passe seg. Går du fra drinken for å gå på do, skal man aldri fortsette å drikke på den samme drinken når man kommer tilbake fra dobesøket. Da kjøper man heller en ny drink.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Ei som ble det på festen til ei i familien. Vet også om ei anna jente som fikk drug i drikken og har nå vært innlagt på psyk sykehus i noen år og hun er en "grønnsak"..

Har ikke sett noen av disse sakene i media.

Anonymous poster hash: 7447a...592
  • Liker 1
Skrevet

Takk wanderlust, men usikker på om du har rett på prisen på voldektsdop. Noen som vet prisen for typisk voldtektsdop pr brukerdose?

En rohypnol koster en femti-lapp, så tviler på at prisen er avgjørende her.

Risikoen er nok hypet en del, for det viser seg at de aller fleste som oppsøker legevakta med mistanke om at de er dopet viser seg å bare være veldig fulle, når man tar prøver av dem.

http://tjomlid.com/2009/11/08/neddopet-pa-byen-neppe-du-har-nok-bare-drukket-for-mye/

Anonymous poster hash: 0e38a...18d

Skrevet

Jeg kjenner/kjente en som er en av disse som deler ut disse pillene i drinkene til forskjellige jenter. Lite smart person. Husker han holdt fest en gang, og sikkert halvparten av jentene som var der fikk noe ghb eller noe slikt i drinkene.
Rart ingen anmelder han. Jeg hadde gjort det om jeg faktisk visste at dette var 100% sant og hadde bevis, men det har jeg ikke, men tror på det. Han er typen til det.... De er skumle altså!

Anonymous poster hash: 19700...cb1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk noe i drinken min en gang, men jeg hadde det veldig på følelsen, fordi han var så ekkel, han klenga seg inn på meg når jeg satt alene, og så tok han med seg drinken min og gikk, så kom han tilbake igjen med den før han gikk. Jeg sa til venninne mine at det var noe i drikken, så det på drinken, den bytta farge. Jeg helte den ut og lata som jeg drakk den opp, og med en gang den var tom, gjett hvem om kom tilbake. jeg sparka han bort, og ble super sinna.

venninene mine mente jeg bare var full, og sendte meg hjem igjen senere på kvelden ringte dem og var på vei til sykehuset fordi hun ene hadde besvimt, hun hadde også fått noe i drinken sin, og drikki den!

det gikk heldigvis bra, med vennina mi

må si dette var i syden.

• Liker 1
Gjest SweetSunshine
Skrevet (endret)

Jeg fikk noe i drinken min en gang, men jeg hadde det veldig på følelsen, fordi han var så ekkel, han klenga seg inn på meg når jeg satt alene, og så tok han med seg drinken min og gikk, så kom han tilbake igjen med den før han gikk. Jeg sa til venninne mine at det var noe i drikken, så det på drinken, den bytta farge. Jeg helte den ut og lata som jeg drakk den opp, og med en gang den var tom, gjett hvem om kom tilbake. jeg sparka han bort, og ble super sinna.

venninene mine mente jeg bare var full, og sendte meg hjem igjen senere på kvelden ringte dem og var på vei til sykehuset fordi hun ene hadde besvimt, hun hadde også fått noe i drinken sin, og drikki den!

det gikk heldigvis bra, med vennina mi

må si dette var i syden.

Tok han med seg drinken din? Er ikke det veeeeldig spesielt? Men godt det gikk bra med dere begge! Skumle greier det der.. Endret av SweetSunshine
Skrevet

Tok han med seg drinken din? Er ikke det veeeeldig spesielt? Men godt det gikk bra med dere begge! Skumle greier det der..

ja, han kom bort,og da hadde vi mange glass med drinker, så drakk han litt av det ene, og "tilfeldig" vis tok det med seg , som om han liksom glemte at det var mitt

Skrevet

Min sak kom heller ikke i media. Ofte skjer dette der offeret kjenner overgriperen, i mitt tilfelle var det min egen kjæreste. Han ville ikke vente lenger enda jeg sa nei så da dopet han meg. I visse miljøer er det sånn kulturen er, vil hun ikke så skal hun. Dopet er null problem å få tak i. Og ofte er jenta så omtåket i så lang tid etterpå at hun ikke skjønner for lenge etterpå at hun har blitt utsatt for noe.

Skrevet

Min sak kom heller ikke i media. Ofte skjer dette der offeret kjenner overgriperen, i mitt tilfelle var det min egen kjæreste. Han ville ikke vente lenger enda jeg sa nei så da dopet han meg. I visse miljøer er det sånn kulturen er, vil hun ikke så skal hun. Dopet er null problem å få tak i. Og ofte er jenta så omtåket i så lang tid etterpå at hun ikke skjønner for lenge etterpå at hun har blitt utsatt for noe.

Hva slags miljø har voldetktskultur?

Skrevet

Tror ikke det er normen akkurat, men har en venninne som ble dopet ned og våknet opp i et låst rom en gang. Gikk heldigvis fint (etter forholdene), men når man vet at sånt KAN skje så bør man være forsiktige, så jeg setter aldri fra meg drinker noe sted om jeg er ute :-)

Anonymous poster hash: 95c62...7e1
Skrevet

Tror ikke det er normen akkurat, men har en venninne som ble dopet ned og våknet opp i et låst rom en gang. Gikk heldigvis fint (etter forholdene), men når man vet at sånt KAN skje så bør man være forsiktige, så jeg setter aldri fra meg drinker noe sted om jeg er ute :-) Anonymous poster hash: 95c62...7e1

Helt enig og postet ikke tråden for at jenter skal slutte å passe på drikken sin om det var noen som trodde det

Skrevet

Hva slags miljø har voldetktskultur?

tja, for eksempel by-bransjen, særlig de som har utenlandsk bakgrunn.

Skrevet

Så det er derfor du lurte på om det er lurt å kjøpe drinker til jenter, TS.... ;) Creep!

Anonymous poster hash: 8148f...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...