Gå til innhold

Depend gellack. Erfaring?


AloeVera

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Noen her som har erfaring med Depend gellack?

Ser startkittet koster rundt 400-500 kr på hm og Cubus.

Finnes det billigere og bedre alternativ?

Tenker å kjøpe neglelakker på ebay i stede, men tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe uv lampe derifra.

Ser også at det er med før- og etterrens med i pakken, er dette noe som er nødvendig?

Det er også top coat og base coat? Må jeg ha dette også hver gang?

Det holder ikke å kun kjøpe slike uv-neglakker og bruke uv-lyset fra depend?

Ser det er flere bloggere som skriver om dette produktet, men jeg stoler sjelden på bloggere sine meninger i frykt for at de er kjøpt å betalt.

Endret av AloeVera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har benyttet denne fra Vita;

941108_10152840906310285_110584997_n.jpg

uv-lampe hadde jeg fra før. Det funger helt fantastisk. Jeg går aldri til LakkBar eller noe slikt igjen!

Om du bruker for mye overlakk ser det slik ut, som bare er å file av... Det krever trening i å legge dette pent, og forseile tuppene så de ikke sprekker opp og det kommer bakterier inni der.

945903_10153002092840285_702367530_n.jpg

Under uvlyset ser neglen slik ut;

969000_10152840870325285_642789042_n.jpg

Og jeg har kjøpt neglelakk som reagerer på varme, veldig kult

.http://www.ebay.com/itm/121134252724?ssPageName=STRK%3AMEWAX%3AIT&_trksid=p3984.m1423.l2649

1016271_10153009066175285_119159835_n.jp

Jeg tok på olje på fingertuppene etterpå. For huden blir tørr.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du svarte Wonders! Det virker som du har mye peiling

MÅ jeg ha basecoat og topcoat? MÅ jeg ha før-og etterrens?

I så fall, kan disse kjøpes billigere på ebay?

Eller holder det kun med uvlakk og uvlys? :)

Hva er forskjellen på uv og led lysi denne sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du svarte Wonders! Det virker som du har mye peiling

MÅ jeg ha basecoat og topcoat? MÅ jeg ha før-og etterrens?

I så fall, kan disse kjøpes billigere på ebay?

Eller holder det kun med uvlakk og uvlys? :)

Hva er forskjellen på uv og led lysi denne sammenhengen?

Eneste du må bruke først er den primer greia som ser ut som vann. Det er lim på ikke kantene på lakken går opp. Så tar jeg farget lakk. Så uv, ett farget lag m lakk til, så uv, og helt til slutt den klare blanke lakken.

Er jeg riktig flink bruker jeg konad stempel før siste laget med klarlakk.

Klarlakken er over og underlag, jeg synes bare det er mye med 4 lag lakk. Neglen blir så tykk....

Før og etter rens ja...du kan bruke vanlig neglelakkfjerner. Før du starter og etter du er helt ferdig. I mellomtiden er lakken litte granne sticky, så ikke ta på noe. Er du uheldig så bare tar du på neglelakkfjerner og fortsetter som vanlig.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er godt fornøyd med Depend sitt kit, men bruker det hovedsakelig til å styrke neglene, og bruker da bare topp- og baselakk. Begge er nødvendige for et langvarig resultat, og om du skal kjøpe lakker utenom må du være obs på at Depend bruker LED-lampe, og ikke UV. Kjøp rett lakktype, altså.

For fjerning bruker jeg ren aceton da Depend-fjerneren er veldig lite effektiv, og oppå de to lagene med blank lakk jeg alltid har på lakker jeg med vanlig neglelakk (jeg blir rastløs med samme farge for lenge, så det fungerer fint for meg) og fjerner med acetonfri neglelakkfjerner når jeg vil bytte farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg drar opp denne tråden.

http://www.dagbladet.no/2014/07/03/nyheter/neglelakk/legemiddelverket/innenriks/utenriks/34170248/

Depend Gellack gir skader på huden, og blir nå forbudt å selge i Sverige.

Dere som har kjøpt dette, eller vurderer å kjøpe det: Les artikkelen, så er dere oppmerksom på risikoene. Vær forsiktig og unngå at produktet kommer i kontakt med huden.



Anonymous poster hash: f57c5...538
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar opp denne tråden.

http://www.dagbladet.no/2014/07/03/nyheter/neglelakk/legemiddelverket/innenriks/utenriks/34170248/

Depend Gellack gir skader på huden, og blir nå forbudt å selge i Sverige.

Dere som har kjøpt dette, eller vurderer å kjøpe det: Les artikkelen, så er dere oppmerksom på risikoene. Vær forsiktig og unngå at produktet kommer i kontakt med huden.

Anonymous poster hash: f57c5...538

Er jo elementært at lakken ikke skal i kontakt med huden? Det gjelder jo både gellack og annen neglelakk.

Anonymous poster hash: f3b6d...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere virkelig plaget med å søle på huden? Går dere ikke over med qtips før dere herder i lampen? Jeg har aldri brukt drepend, men skjønner ikke helt hva som gir slike stygge sår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med wonders her altså, skjønner ikke at så mange får det på huden. Har brukt det mange mange ganger og går alltid over med en sånn trepinne/tynn pensel. Gel skal aldri aldri legges for nært neglebåndet, da man risikerer lifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...