AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #21 Skrevet 20. september 2013 For det første KAN alle få 18 grader på soverommet bare så det er sagt. Vi bor i et verneverdig hus fra tidlig 1600 tallet så vi kan ikke etterisolere så vi har et møkkahus og det er iskaldt, type under 10 grader om vi ikke fyrer på dagtid. Men vi har kjøpt en god ovn både til soverom og stue for å holde 18-20 grader til baby. Ellers brukte jeg saueskinn og ullpose til vår lille, samt ullpysj. Ikke dyne og ikke votter som jeg har hørt flere har brukt. Ikke dyne over. Lykke til med vinterbaby. Anonymous poster hash: 9b9b0...8c0
mulberrygal Skrevet 20. september 2013 #22 Skrevet 20. september 2013 Du skrev at det er størst varmetap fra hode, da skulle bare gjøre deg bevist at det ikke stemmer. Har aldri skrevet noe om dunpose inne, men vanlig dundyne og ullpyjamas. Jeg har min på ullovermadrass og han sover i egen vugge ved siden av sengen vår. Synes det er to fordeler med ullovermadrass, ikke bare er det varmeregulerende det tar de små tisselekasjene vekk Men ikke alle KAN få 17 grader eller mer på soverommene sine, og det må da finnes råd for dem? Har og hørt om den undersøkelsen(ble vel gjort på New Zealand) og jeg mener at det flere ganger er presisert at de korthårede skal være sikre? Eller....? Har jo vært masse diskusjoner på det her inne iallefall. Om det også gjelder korthåret kommer jeg nok ikke til å bruke det i nattsengen, nei. Stor pelslue og ingenting på seg? Litt slitsomt å spørre om ting her inne nåtr ofte 70% av diskusjonene endrer totalt forutsetning. Jeg har flere ganger presisert TYNN LUE AV ULLSILKE og tynn ullpyjamas evt ullpose e.l. Overmadrass av ull har jeg ikke vært borti? Virker dumt å kjøpe en hel overmadrass når man uansett bruker vanlig overmadrass resten av året. Man skal jo passe på tilstrekkelig sirkulasjon av luft også gjennom madrasser. Dette andre tipset om å bruke dunposen i senga har jeg ikke vært borti - det blir kanskje for lite sirkulasjon og potensielt alt for varmt til innebruk = høy risiko for krybbedød? Lurer på hva folk gjorde før i tiden når man ikke hadde samme mulighet for oppvarming av rom og kunne oppnå denne magiske 16-18 grader på soverom - er vel fortsatt mange idag som bor i kalde hus? Anonymous poster hash: 35e79...1b5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #23 Skrevet 22. september 2013 Vi hadde vinduet igjen til baby var 4 uker, og fordi det var 15 minus ute. men etter det brukte vi ullpysj i en sovepose, vi hadde også vinduet åpent, men jeg tror ikke det var mer enn max 13- 14 grader på soverommet. Baby var alltid litt småkald på nesetippen, men ikke på resten av kroppen.Anonymous poster hash: b1f33...2e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå