hjertesukka Skrevet 31. desember 2016 Forfatter #1601 Skrevet 31. desember 2016 Du husker vel ikke hva den første rosen heter? Jeg burde vite det, men..... Aha, georginer, ja....jeg må prøve noen av dem. De store tallerknene som du viste meg!
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1602 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat nå, hjertesukka skrev: Du husker vel ikke hva den første rosen heter? Jeg burde vite det, men..... Aha, georginer, ja....jeg må prøve noen av dem. De store tallerknene som du viste meg! Cherry Parfait heter den - og det vet jeg bare fordi jeg tilfeldigvis har akkurat det bildet åpent enda Jeg er elendig på blomsternavn! Georginer ja Jeg er nesten besatt av de, sitter og kikker på de i evigheter! Tror det er litt sånn at enten så forelsker man seg fullstendig (som meg) ellers så er det bare litt meeh! 1
hjertesukka Skrevet 31. desember 2016 Forfatter #1603 Skrevet 31. desember 2016 Tusen takk! Den var veldig spesiell.-Håh, du er da ikke elendig på blomsternavn!!!! Georginer er knoller, sant? Og når sånn ca setter du dem, om våren? April? Du utvidet min horisont når det gjelder georginer! (ellers koser jeg meg som bare det, men fordi jeg tar smertestillende, så lar jeg sjampanjen stå....ikke lyst på liksom...den holder seg vel en stund til? ) 1
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1604 Skrevet 31. desember 2016 (endret) 9 minutter siden, hjertesukka skrev: Tusen takk! Den var veldig spesiell.-Håh, du er da ikke elendig på blomsternavn!!!! Georginer er knoller, sant? Og når sånn ca setter du dem, om våren? April? Du utvidet min horisont når det gjelder georginer! (ellers koser jeg meg som bare det, men fordi jeg tar smertestillende, så lar jeg sjampanjen stå....ikke lyst på liksom...den holder seg vel en stund til? ) Nei, jeg er virkelig ikke god, men koselig at du synes det da Ja, det er knoller som ser ut som sjømonstre! Alle andre pleier å få de til å vokse seg større hver sommer, mens 70% av mine råtner, og 70% av de jeg oppbevarer kreperer på vinteren! Så jeg har absolutt forbedringspotensiale her altså! Jeg er sånn passe langt nedi flasken April er fint, ja - jeg pleier ofte å plante de inne med en gang påsken er over - og så planter jeg de ut ca 1 måned etter - kommer an på vær osv Endret 31. desember 2016 av Rumle 1
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1605 Skrevet 31. desember 2016 De siste 3 er fra floret flower farm - vet ikke om jeg har linket til bloggen hennes? Hun dyrker de vakreste georginene altså 1
hjertesukka Skrevet 31. desember 2016 Forfatter #1606 Skrevet 31. desember 2016 Hm....råtne? Kan det bety at de får for mye fuktighet? Har ikke peil, altså. 1
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1607 Skrevet 31. desember 2016 6 minutter siden, hjertesukka skrev: Hm....råtne? Kan det bety at de får for mye fuktighet? Har ikke peil, altså. Ja absolutt! Regner med at det er det Prøver å la de tørke ut mellom hver vanning altså, men likevel så skjer det år etter år Tror det må ha noe med at de er plantet i krukker og baljer + fukt, men har ikke knekket problemet helt enda altså - tenkte å prøve å tilføre MYE mer skjellsand og perlite i jorden i år, sånn at den blir skikkelig porøs. Verdt ett forsøk? 1
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1608 Skrevet 31. desember 2016 Æhh knekket knekt knukket? Knegg-knegg 1
hjertesukka Skrevet 31. desember 2016 Forfatter #1609 Skrevet 31. desember 2016 (endret) Hehe, jeg reagerte overhode ikke over det verbet ditt, men som du sier, så er nok knekt det riktige, høres riktig ut hvertfall. Kom på et tips i farten, som jeg kun har lest om, ikke prøvd. Det er å blande innmaten i bleier med jorda, så trekker det til seg fuktigheten. Men aner ikke om det kan være en ide. For all del, ikke brukte bleier, altså. Tenkte å ha georginene mine på friland, og ikke i potter, forresten. Endret 31. desember 2016 av hjertesukka 1
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1610 Skrevet 31. desember 2016 På friland er helt sikkert best ja! Men, jeg kan ikke pga de dumme sneglene På terrassen har jeg i alle fall bittelitt kontroll (den er ett par meter over bakken). 1
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1611 Skrevet 31. desember 2016 Selv om det føltes ikke som kontroll i sommer, når jeg sikkert tok flere hundre snegler der! 1
hjertesukka Skrevet 31. desember 2016 Forfatter #1612 Skrevet 31. desember 2016 Oj, fikk du snegler på terrassen, altså? Fy flate. Du har sikkert sagt det før, men for meg så virker det helt utrolig. Hvordan går det forresten med Rumlepusen ikveld med rakettene? Min puse har stukket av, sikkert ikke så langt, den er nok under huset! ( Har et stykke som er åpent der.) 1
Rumle Skrevet 31. desember 2016 #1613 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat nå, hjertesukka skrev: Oj, fikk du snegler på terrassen, altså? Fy flate. Du har sikkert sagt det før, men for meg så virker det helt utrolig. Hvordan går det forresten med Rumlepusen ikveld med rakettene? Min puse har stukket av, sikkert ikke så langt, den er nok under huset! ( Har et stykke som er åpent der.) Jaaa, spyr bare jeg tenker på de! Faktisk er det ikke mer en 2-3 uker siden jeg fant en på vei opp på den ene rammekassen min! Midt i desember! Og jeg skulle plante en staude som sto i en liten plastpotte omtrent samtidig, og den hadde sikkert 30-40 ekle brunsneglegg på innsiden! Følte nesten jeg var med i en horror-film der ett øyeblikk! Rumlepusen tar det med full ro, som vanlig! Skal litt til før hun vippes ut av balanse, i motsetning til eieren Hun er en gammel dame nå, og jeg har aldri noensinne sett henne løfte et øyelokk når det smeller som verst. Hun er bare heeeeeeeeeelt zen - og tenker på MAT! Håper det går bra med pusen din - er hun redd for fyrverkeri? 1
hjertesukka Skrevet 31. desember 2016 Forfatter #1614 Skrevet 31. desember 2016 25 minutter siden, Rumle skrev: Jaaa, spyr bare jeg tenker på de! Faktisk er det ikke mer en 2-3 uker siden jeg fant en på vei opp på den ene rammekassen min! Midt i desember! Og jeg skulle plante en staude som sto i en liten plastpotte omtrent samtidig, og den hadde sikkert 30-40 ekle brunsneglegg på innsiden! Følte nesten jeg var med i en horror-film der ett øyeblikk! Rumlepusen tar det med full ro, som vanlig! Skal litt til før hun vippes ut av balanse, i motsetning til eieren Hun er en gammel dame nå, og jeg har aldri noensinne sett henne løfte et øyelokk når det smeller som verst. Hun er bare heeeeeeeeeelt zen - og tenker på MAT! Håper det går bra med pusen din - er hun redd for fyrverkeri? Urk, du har jammen litt å stri med der! ' Pusen din høres ut til å være riktig så avbalansert, noe min ikke er når det kommer til uvante lyder og fremmede folk. Men hun har greidd å venne seg til støvsugeren nå, ikke verst. Regner med at hun kommer fram når det verste er over. 1
hjertesukka Skrevet 31. desember 2016 Forfatter #1615 Skrevet 31. desember 2016 My God!! Sååå mange vakre georginer!! Ja, du har linket før, tusen takk. Jøss finnes det blå/lilla også? Har allerede sett meg ut noen favoritter!!! (beklager, såg ikke bildene før nå, er litt i ørska her ) 1
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1616 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, hjertesukka skrev: Urk, du har jammen litt å stri med der! ' Pusen din høres ut til å være riktig så avbalansert, noe min ikke er når det kommer til uvante lyder og fremmede folk. Men hun har greidd å venne seg til støvsugeren nå, ikke verst. Regner med at hun kommer fram når det verste er over. Min er ikke særlig glad i støvsugeren heller- tror det er en universell kattegreie 1
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1617 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, hjertesukka skrev: My God!! Sååå mange vakre georginer!! Ja, du har linket før, tusen takk. Jøss finnes det blå/lilla også? Har allerede sett meg ut noen favoritter!!! (beklager, såg ikke bildene før nå, er litt i ørska her ) Ja, kraftig lilla finnes i alle fall, for det har jeg hatt selv Helt blå har jeg aldri sett, men hvem vet? Godt nyttår! 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1618 Skrevet 1. januar 2017 Godt nytt år! Pusen min smatt inn da det verste stod på, og lå fint under kjøkkenbordet til smellingen var ferdig! Flink puse. Måtte skryte litt av henne da, lurer på om de skjønner det? Altså at jeg skryter.. Nå er det helt stille her, men jeg har verdens beste utsikt til noen naboer som jeg tror må ha brukt opp hele månedslønna på raketter! Bra for meg, for jeg hadde ikke en eneste. 1
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1619 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Godt nytt år! Pusen min smatt inn da det verste stod på, og lå fint under kjøkkenbordet til smellingen var ferdig! Flink puse. Måtte skryte litt av henne da, lurer på om de skjønner det? Altså at jeg skryter.. Nå er det helt stille her, men jeg har verdens beste utsikt til noen naboer som jeg tror må ha brukt opp hele månedslønna på raketter! Bra for meg, for jeg hadde ikke en eneste. Jeg har samme type naboer som deg åpenbart Men, jeg vil helst at de skal roe seg litt da, for jeg urolig for fuglene Så bra at pus kom inn Jeg tror de absolutt får med seg ros, i allefall gjør Rumlepusen det - hun lukker øynene nesten helt igjen og lager godlyder hver gang jeg roser henne Og ser veeeeldig fornøyd ut med seg selv 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1620 Skrevet 1. januar 2017 Har du fugler? I så fall hvilke? Så gøy. Jeg har bare fugler ute i naturen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå