Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du husker vel ikke hva den første rosen heter? Jeg burde vite det, men.....:hjerter_rundt:

Aha, georginer, ja....jeg må prøve noen av dem. De store tallerknene som du viste meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Du husker vel ikke hva den første rosen heter? Jeg burde vite det, men.....:hjerter_rundt:

Aha, georginer, ja....jeg må prøve noen av dem. De store tallerknene som du viste meg!

Cherry Parfait heter den - og det vet jeg bare fordi jeg tilfeldigvis har akkurat det bildet åpent enda :ler: Jeg er elendig på blomsternavn!

Georginer ja :rodmer: Jeg er nesten besatt av de, sitter og kikker på de i evigheter! :laugh: Tror det er litt sånn at enten så forelsker man seg fullstendig (som meg) ellers så er det bare litt meeh! :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk! Den var veldig spesiell.-Håh, du er da ikke elendig på blomsternavn!!!! :laugh:

Georginer er knoller, sant? Og når sånn ca setter du dem, om våren? April? Du utvidet min horisont når det gjelder georginer!

(ellers koser jeg meg som bare det, men fordi jeg tar smertestillende, så lar jeg sjampanjen stå....ikke lyst på liksom...den holder seg vel en stund til? :fnise: )

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, hjertesukka skrev:

Tusen takk! Den var veldig spesiell.-Håh, du er da ikke elendig på blomsternavn!!!! :laugh:

Georginer er knoller, sant? Og når sånn ca setter du dem, om våren? April? Du utvidet min horisont når det gjelder georginer!

(ellers koser jeg meg som bare det, men fordi jeg tar smertestillende, så lar jeg sjampanjen stå....ikke lyst på liksom...den holder seg vel en stund til? :fnise: )

Nei, jeg er virkelig ikke god, men koselig at du synes det da :ler: Ja, det er knoller som ser ut som sjømonstre! Alle andre pleier å få de til å vokse seg større hver sommer, mens 70% av mine råtner, og 70% av de jeg oppbevarer kreperer på vinteren! :laugh: Så jeg har absolutt forbedringspotensiale her altså! 

Jeg er sånn passe langt nedi :vin: flasken :ninja: 

April er fint, ja - jeg pleier ofte å plante de inne med en gang påsken er over - og så planter jeg de ut ca 1 måned etter - kommer an på vær osv :jepp: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

669d94cc7fa1a52e79de1dc73f87fb66.jpg

bf1e3e012ce22f20f223feb4f8be5960.jpg

975b738c27b48c45065e16edb2972a40.jpg

eee47c47f3da580d3f90c6af301684af.jpg

49460b82a5c0f2f4a31d8d719c7d8318.jpg

6449efb766f5c1c04872895fc5895038.jpg

2f0e6aea6bfc60bdd621487a83d8b1c1.jpg

e1738ae166fc58b98912dd11aa0f1423.jpg

05d7648fed200cd0c385b38b79eec683.jpg

De siste 3 er fra floret flower farm - vet ikke om jeg har linket til bloggen hennes? Hun dyrker de vakreste georginene altså :rodmer: 

• Liker 1
Skrevet

Hm....råtne? Kan det bety at de får for mye fuktighet? Har ikke peil, altså. :icon_lol:

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, hjertesukka skrev:

Hm....råtne? Kan det bety at de får for mye fuktighet? Har ikke peil, altså. :icon_lol:

Ja absolutt! Regner med at det er det :Nikke: Prøver å la de tørke ut mellom hver vanning altså, men likevel så skjer det år etter år :sukk: Tror det må ha noe med at de er plantet i krukker og baljer + fukt, men har ikke knekket problemet helt enda altså - tenkte å prøve å tilføre MYE mer skjellsand og perlite i jorden i år, sånn at den blir skikkelig porøs. Verdt ett forsøk? :vetikke: 

• Liker 1
Skrevet

Æhh knekket knekt knukket? Knegg-knegg :ler: 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hehe, jeg reagerte overhode ikke over det verbet ditt, men som du sier, så er nok knekt det riktige, høres riktig ut hvertfall. :opplyser:

Kom på et tips i farten, som jeg kun har lest om, ikke prøvd. Det er å blande innmaten i bleier med jorda, så trekker det til seg fuktigheten. Men aner ikke om det kan være en ide. For all del, ikke brukte bleier, altså. :skratte:

Tenkte å ha georginene mine på friland, og ikke i potter, forresten.

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Skrevet

:laugh:

På friland er helt sikkert best ja! :Nikke: Men, jeg kan ikke pga de dumme sneglene :sukk: På terrassen har jeg i alle fall bittelitt kontroll (den er ett par meter over bakken).

• Liker 1
Skrevet

Selv om det føltes ikke som kontroll i sommer, når jeg sikkert tok flere hundre snegler der! :sukk: 

• Liker 1
Skrevet

Oj, fikk du snegler på terrassen, altså? Fy flate. Du har sikkert sagt det før, men for meg så virker det helt utrolig. :frkk:

Hvordan går det forresten med Rumlepusen ikveld med rakettene? Min puse har stukket av, sikkert ikke så langt, den er nok under huset! ( Har et stykke som er åpent der.)

:catmilk:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Oj, fikk du snegler på terrassen, altså? Fy flate. Du har sikkert sagt det før, men for meg så virker det helt utrolig. :frkk:

Hvordan går det forresten med Rumlepusen ikveld med rakettene? Min puse har stukket av, sikkert ikke så langt, den er nok under huset! ( Har et stykke som er åpent der.)

:catmilk:

Jaaa,  spyr bare jeg tenker på de! :dry: Faktisk er det ikke mer en 2-3 uker siden jeg fant en på vei opp på den ene rammekassen min! Midt i desember! :sjokkert: Og jeg skulle plante en staude som sto i en liten plastpotte omtrent samtidig, og den hadde sikkert 30-40 ekle brunsneglegg på innsiden! :grine: Følte nesten jeg var med i en horror-film der ett øyeblikk! :ler:

Rumlepusen tar det med full ro, som vanlig! Skal litt til før hun vippes ut av balanse, i motsetning til eieren :laugh: Hun er en gammel dame nå, og jeg har aldri noensinne sett henne løfte et øyelokk når det smeller som verst. Hun er bare heeeeeeeeeelt zen - og tenker på MAT!  :laugh:

Håper det går bra med pusen din - er hun redd for fyrverkeri? :unsure: 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Rumle skrev:

Jaaa,  spyr bare jeg tenker på de! :dry: Faktisk er det ikke mer en 2-3 uker siden jeg fant en på vei opp på den ene rammekassen min! Midt i desember! :sjokkert: Og jeg skulle plante en staude som sto i en liten plastpotte omtrent samtidig, og den hadde sikkert 30-40 ekle brunsneglegg på innsiden! :grine: Følte nesten jeg var med i en horror-film der ett øyeblikk! :ler:

Rumlepusen tar det med full ro, som vanlig! Skal litt til før hun vippes ut av balanse, i motsetning til eieren :laugh: Hun er en gammel dame nå, og jeg har aldri noensinne sett henne løfte et øyelokk når det smeller som verst. Hun er bare heeeeeeeeeelt zen - og tenker på MAT!  :laugh:

Håper det går bra med pusen din - er hun redd for fyrverkeri? :unsure: 

Urk, du har jammen litt å stri med der! '

Pusen din høres ut til å være riktig så avbalansert, noe min ikke er når det kommer til uvante lyder og fremmede folk. Men hun har greidd å venne seg til støvsugeren nå, ikke verst. Regner med at hun kommer fram når det verste er over. :ninuskapus:

• Liker 1
Skrevet

My God!! Sååå mange vakre georginer!! Ja, du har linket før, tusen takk. Jøss finnes det blå/lilla også?

Har allerede sett meg ut noen favoritter!!!

(beklager, såg ikke bildene før nå, er litt i ørska her :fnise:)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, hjertesukka skrev:

Urk, du har jammen litt å stri med der! '

Pusen din høres ut til å være riktig så avbalansert, noe min ikke er når det kommer til uvante lyder og fremmede folk. Men hun har greidd å venne seg til støvsugeren nå, ikke verst. Regner med at hun kommer fram når det verste er over. :ninuskapus:

Min er ikke særlig glad i støvsugeren heller- tror det er en universell kattegreie :ler:

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, hjertesukka skrev:

My God!! Sååå mange vakre georginer!! Ja, du har linket før, tusen takk. Jøss finnes det blå/lilla også?

Har allerede sett meg ut noen favoritter!!!

(beklager, såg ikke bildene før nå, er litt i ørska her :fnise:)

Ja, kraftig lilla finnes i alle fall, for det har jeg hatt selv :rodmer: Helt blå har jeg aldri sett, men hvem vet? :vetikke: 

Godt nyttår! :nordvesta:

• Liker 1
Skrevet

:roser: Godt nytt år! 

Pusen min smatt inn da det verste stod på, og lå fint under kjøkkenbordet til smellingen var ferdig! Flink puse. Måtte skryte litt av henne da, lurer på om de skjønner det? Altså at jeg skryter..

Nå er det helt stille her, men jeg har verdens beste utsikt til noen naboer som jeg tror må ha brukt opp hele månedslønna på raketter! Bra for meg, for jeg hadde ikke en eneste. :ler:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, hjertesukka skrev:

:roser: Godt nytt år! 

Pusen min smatt inn da det verste stod på, og lå fint under kjøkkenbordet til smellingen var ferdig! Flink puse. Måtte skryte litt av henne da, lurer på om de skjønner det? Altså at jeg skryter..

Nå er det helt stille her, men jeg har verdens beste utsikt til noen naboer som jeg tror må ha brukt opp hele månedslønna på raketter! Bra for meg, for jeg hadde ikke en eneste. :ler:

Jeg har samme type naboer som deg åpenbart :ler: Men, jeg vil helst at de skal roe seg litt da, for jeg urolig for fuglene :unsure: 

Så bra at pus kom inn :Nikke: Jeg tror de absolutt får med seg ros, i allefall gjør Rumlepusen det - hun lukker øynene nesten helt igjen og lager godlyder hver gang jeg roser henne :laugh: Og ser veeeeldig fornøyd ut med seg selv :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Har du fugler?  I så fall hvilke? Så gøy. Jeg har bare fugler ute i naturen.:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...