Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoppe:Var på Mestergrønn og fikk tak i 4 flere poser med hvit krokus, det andre var utsolgt. Men nå kan jeg boltre meg i hvite krokus! Skal sette de i grupper oppover fjellhagen min. Der kommer sola relativt tidlig om våren også.

:sol:

ps. Det er snaue to måneder til sola snur, folkens!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, hjertesukka skrev:

:hoppe:Var på Mestergrønn og fikk tak i 4 flere poser med hvit krokus, det andre var utsolgt. Men nå kan jeg boltre meg i hvite krokus! Skal sette de i grupper oppover fjellhagen min. Der kommer sola relativt tidlig om våren også.

:sol:

ps. Det er snaue to måneder til sola snur, folkens!

Herlig! :) 

• Liker 1
Skrevet

Sånn! Da er det gjort. Måtte benytte denne fine dagen før det begynner å hølje ned. :) Gjett om jeg gleder meg til våren, da.

Ellers har jeg gjort noe vanvittig, hehe; limt fast isoporplater på ei dør med enkelt glass i. Har ikke prioritert å skifte døra riktig ennå, men kjenner at det enkle vinduet i den slipper inn mye kulde.  Ingen ser det, unntatt meg. Men føles litt som jeg bor i slummen i Brasil eller noe. Kanskje en påminnelse om hvor heldig jeg er, tross alt. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Smart! :jepp: Men, ser hva du mener :ler: 

God helg med litt inspirasjon :blomst:

51d8348764b90c505fd6a2891084ea51.jpg

c96fbc4099045b0e2f83efbd0275921c.jpg

e4349a13c17477228a84ebf185f039a3.jpg

e00825dd6020b8e83b674035204c6065.jpg

63af24465b10a6c339de813445c325f0.jpg

0f748513dc20862de802de950b33fd74.jpg

c70cb9ea392fedcf0a447b816e18a3a7.jpg

Den siste der altså .. jeg har en sånn slørasparges (heter det det?) som synger på aller siste verset, og som jeg egentlig bare hadde tenkt å la være ute i vinter. Men, nå fikk jeg litt lyst til å prøve dette i stedet. Hmmmm vi får se :ler: 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sååååå lekkert! Ja, her var mange gode ideer, takk. - Ja, syns du skal prøve deg på noe sånt med slørhalen din. :)

Alle var flotte, men jeg falt litt for de "syltetøyglassene" med en slags orkide inni. Minner meg på at jeg har faktisk ei tom, gjennomsiktig orkidepotte, som bare står der. 

GOD HELG!

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Skrevet

Fine bilder :rodmer: Det er to paphiopedilum orkideer i syltetøyglassene :jepp: Jeg har ikke hatt mye suksess med de, har vel aldri fått en til å blomstre på nytt og de døde til slutt. Men jeg var veldig glad i en hybrid som het Pinocchio, nydelige farger og den blomstret med flere etter hverandre. 

• Liker 1
Skrevet

Takk, Frøkensina, så flink du er med blomsternavn! #imponert# :)

Nå blei jeg så inspirert at jeg må ta meg en runde og se om jeg finner noe spennende rundtomkring her.

• Liker 1
Skrevet

Som sagt så gjort. Fant en knusktørr sukkulent som jeg hadde oppi og utendørs fant jeg jord, steiner, mose og dette bittelille eventyrhuset som jeg kjøpte på Ebay. :laugh: Hjemmelaget og ikke så elegant som på bildene, men kjekt med litt forandring.

Det får være et mellomspill inntil julepynten skal fram!

Var litt lei av de rosa kosmosene nå. (noe jeg trodde jeg aldri skulle si!).

:tongue:

eventyrhage.JPG

• Liker 1
Skrevet

Jøss, det kaller jeg handlekraft! :jepp: Stiiiilig! :blomst: 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Rumle skrev:

Jøss, det kaller jeg handlekraft! :jepp: Stiiiilig! :blomst: 

Takk, det skjer fort når det først skjer noe her i huset, ser du. "Fort og gale" som min bestemor ville sagt. :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Takk, det skjer fort når det først skjer noe her i huset, ser du. "Fort og gale" som min bestemor ville sagt. :)

:laugh: bra det da :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Morsomt at du laget en! :blomst: Er det som en midlertidig grønn installasjonskunst eller skal den vare lenge? Bare tenker på at sukkulenten vil ha det tørt og det blir fort fuktig inni en glasskrukke. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Frøkensina skrev:

Morsomt at du laget en! :blomst: Er det som en midlertidig grønn installasjonskunst eller skal den vare lenge? Bare tenker på at sukkulenten vil ha det tørt og det blir fort fuktig inni en glasskrukke. 

Kan muligens løses med å lage god drenering under sukkulenten? :jepp: 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Rumle skrev:

Kan muligens løses med å lage god drenering under sukkulenten? :jepp: 

Ja sikkert ikke dumt, for eksempel sand eller sånn grus :Nikke: 

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja sikkert ikke dumt, for eksempel sand eller sånn grus :Nikke: 

:jepp: 

• Liker 2
Skrevet

Nå tenkte jeg det som en midlertidig installasjon, som sagt, til julepynten skal fram. :) Men den sukkulenten var så tørr at jeg tenkte den har sikkert godt av en vannskvett nå. En plante som har greid seg veldig bra selv om jeg har glemt den ut. De må vel ha litt vann av og til? 

Og hva pusler dere med på en dag som denne, da? Glad vi slapp unna snøen her jeg bor. :hoppe:

Skrevet

Ja den blir sikkert spenstig og fin igjen i krukken :) 

Jeg har satt løker på balkongen i snøfokk, siste dagen det var mulig tror jeg fordi det skal bare bli kaldere og kaldere. Rart å se sommerblomster med snø på :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er lurt å få ned løkene før jorda fryser!

Feks  roser med snø på, er både vemodig og lekkert, syns jeg. Fine bilder iallefall. Ser mange som legger ut slike bilder nå.

:)

• Liker 1
Skrevet

Apropos løk på Mester Grønn, siden du snakket om det så spurte jeg etter løk her om dagen, men da så de dumt på meg og sa at det var det jo slutt på for lenge siden og at det var altfor sent å selge løk nå :P 

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, Frøkensina skrev:

Apropos løk på Mester Grønn, siden du snakket om det så spurte jeg etter løk her om dagen, men da så de dumt på meg og sa at det var det jo slutt på for lenge siden og at det var altfor sent å selge løk nå :P 

Hehe, følger de ikke med? Her på "min" Mester Grønn, så hadde de opptil flere sorter!  Og det er bare et par dager siden. :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...