Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

Fremhevede innlegg

Skrevet

:rodmer: Det var noe å våkne til det. Tror jeg skal sove tidlig i dag jeg og, god natt Rumle :vinke: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, Rumle skrev:

Tror jeg tusler i seng snart .. ha en fin natt om du skal være oppe - og god morgen til @hjertesukka når hun dukker opp

cappuccio-spremuta-lieviti-arabo.jpg  :blomst: 

Hehe, tar det som nattmat, jeg! Mmmmm, ser nydelig ut. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Og waooow! Så mange flotte epletrær! Ja, dere frister, men det gjør ingenting, bare inspirerende. 

Skal ha frukt- og bærhage bak huset, har begynt med boysenbær , rips og plommer. Men det tar såååå lang tid, sukk. 

Vil ha frukt og bær NÅ. :hoppe:

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Skrevet
12 timer siden, hjertesukka skrev:

Og waooow! Så mange flotte epletrær! Ja, dere frister, men det gjør ingenting, bare inspirerende. 

Skal ha frukt- og bærhage bak huset, har begynt med boysenbær , rips og plommer. Men det tar såååå lang tid, sukk. 

Bra du  ikke synes det gjør noe :ler: 

Det blir nok veldig fint, selv om det tar tid. Har du bær og frukt på de du har allerede?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Frøkensina skrev:

Bra du  ikke synes det gjør noe :ler: 

Det blir nok veldig fint, selv om det tar tid. Har du bær og frukt på de du har allerede?

Nei, plantet i år,  så er det bare noen stusslige greier jeg har fått her og der. Kvister, liksom. Men ripsbusken har jeg kjøpt på gartneri, den ser foreløpig ikke ut som den trives, selv om jeg pøste på med hønsemøkk! :grine:

• Liker 2
Skrevet

Enda mer epler; :ler:

eple1-1024x796.jpg

• Liker 2
Skrevet
Den 19.9.2016 at 0.39, hjertesukka skrev:

Prydepletrær, det blir liksom ikke det samme, men vakre er de :rodmer: 

Boysenbær har jeg aldri smakt en gang! er det godt? :) 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Rumle skrev:

Prydepletrær, det blir liksom ikke det samme, men vakre er de :rodmer: 

Boysenbær har jeg aldri smakt en gang! er det godt? :) 

Aha, der lærte jeg noe. Prydepler er vel som navnet sier, bare til pryd/pynt da? Hm, har jeg faktisk ikke tenkt over.

Har bare smakt boysenbær en gang eller to, og det er vel en slags mix av bjørnebær, bringebær og molter, tenker jeg, mest bringebær. Smaken altså. Sikkert noen som vil protestere på det. :ler: (min beskrivelse var veldig subjektiv  og lite vitenskapelig)

Ha en super dag!

:kosteskaft:

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, hjertesukka skrev:

Aha, der lærte jeg noe. Prydepler er vel som navnet sier, bare til pryd/pynt da? Hm, har jeg faktisk ikke tenkt over.

Har bare smakt boysenbær en gang eller to, og det er vel en slags mix av bjørnebær, bringebær og molter, tenker jeg, mest bringebær. Smaken altså. Sikkert noen som vil protestere på det. :ler: (min beskrivelse var veldig subjektiv  og lite vitenskapelig)

Ha en super dag!

:kosteskaft:

Hmm det høres ganske godt ut da! :jepp: 

Mener det kan lages både likør og gele av prydepler, men føler meg ikke 100% sikker på at det gjelder alle, så dette må jeg lese litt om :ler: De jeg har smaker virkelig pyton som de er i alle fall, litt som rognebær!

Ha en super dag du også :blomst: 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noen her som har fuksia? Og som kan fortelle hva dere gjør med den om vinteren?

Jeg fikk en fin fuksia i gave i sommer. Nå har jeg plantet den om i en større potte, gjødslet og den ser ut til å trives. Lurer på om jeg skal la den stå ute eller ta den inn i vinter? Leste nemlig om en gartner her i området som har "verdens største" fuksia- ute hele året! Så bilde av den og. Praktfull!

:danse:

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, hjertesukka skrev:

Noen her som har fuksia? Og som kan fortelle hva dere gjør med den om vinteren?

Jeg fikk en fin fuksia i gave i sommer. Nå har jeg plantet den om i en større potte, gjødslet og den ser ut til å trives. Lurer på om jeg skal la den stå ute eller ta den inn i vinter? Leste nemlig om en gartner her i området som har "verdens største" fuksia- ute hele året! Så bilde av den og. Praktfull!

:danse:

Hoi!

Jeg har ikke fuksia, dessverre - fordi jeg glemte ute en skikkelig gammel en forrige sesong :grine: Type 20 + år med skikkelig tykk stamme.

Den svære har jeg bare tatt inn som den er i ganske kald grovkjeller, og tatt ut om våren, den ser fullstendig død ut da, men våknet alltid til liv igjen. Om du har en litt varmere plass antar jeg den kanskje må vannes et par ganger, men dette vet jeg ikke sikkert :vetikke: 

Ellers lærte jeg av en annen bruker her inne som hadde mange at hun alltid dro av alle blader før hun satt de inn, for å få bort lus osv :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Forøvrig er fuksia en plante jeg virkelig har savnet i år, så den må på plass neste år :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Da setter jeg den iallefall litt i le i det minste, og drar av bladene. Men foreløpig står den i full blomst, så jeg antar at den kan stå ute til jeg kommer tilbake i slutten av oktober.

Synd med den du mistet!  :angry:  Så den tålte ikke å stå ute om vinteren, altså?

Skrevet (endret)
20 minutter siden, hjertesukka skrev:

Takk for svar. Da setter jeg den iallefall litt i le i det minste, og drar av bladene. Men foreløpig står den i full blomst, så jeg antar at den kan stå ute til jeg kommer tilbake i slutten av oktober.

Synd med den du mistet!  :angry:  Så den tålte ikke å stå ute om vinteren, altså?

Nei, de tåler ikke ordentlig frost :sukk: Tror det finnes noen varianter som tåler mer, men de vanlige tåler ikke det. 

Men ja, en måned frem tåler de nok absolutt :Nikke: Med mindre det blir helt ekstremt væromslag, og det blir det jo sjelden så tidlig :) 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Da må det være den spesielle sorten den gartneren hadde, tror jeg.- Tar sjansen på at alt greier seg her ja, og at det ikke blir storm og spetakkel. Men rydder litt unna, i tilfelle. Tenker at det skal jo se litt bebodd ut også. Lar utelysene stå på og noen få innelys. :lete: 

Og hvordan går det i eplesjauen? :wink:

Skrevet
22 minutter siden, hjertesukka skrev:

Da må det være den spesielle sorten den gartneren hadde, tror jeg.- Tar sjansen på at alt greier seg her ja, og at det ikke blir storm og spetakkel. Men rydder litt unna, i tilfelle. Tenker at det skal jo se litt bebodd ut også. Lar utelysene stå på og noen få innelys. :lete: 

Og hvordan går det i eplesjauen? :wink:

Høres fornuftig ut :Nikke: 

Joda, eplene er plukket de :Nikke: og blir spist fortløpende :ler: 

Ha en fin dag :blomst: 

• Liker 1
Skrevet

I dag har alt gått min vei! Hadde mange små og store ærend jeg skulle gjøre, og spesielt det jeg skulle hente et sted var liksom siste frist før jeg drar (og de stengte klokka tre). Kjørte med hjertet i halsen, men det gikk feiende flott.

En herlig følelse å ta med seg inn i helgen! God helg allesammen!

:rodmer::rodmer::essen2::vin::kaffekopp::nigo:            Pøh > :vekt:

• Liker 1
Skrevet

Så herlig! Godt med slik dager! Det trenger vi alle :jepp: 

Riktig god helg til deg også :klemmer: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...