hjertesukka Skrevet 7. april 2017 Forfatter #2301 Del Skrevet 7. april 2017 GOD PÅSKE, allesammen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. april 2017 #2302 Del Skrevet 7. april 2017 De var flotte! Riktig god paaske til deg ogsaa! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 Forfatter #2303 Del Skrevet 8. april 2017 Falt for fristelsen til å plante erterblomster UTE i dag. I tre store, store krukker i en stille solkrok. Har sittet og rensket frøkapsler fra i fjor og håper fargene blir omtrent de samme som på dette bildet: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 8. april 2017 #2304 Del Skrevet 8. april 2017 Har du noen tips til hvordan man får til erteblomster? De trenger kanskje store krukker og mye sol ved nærmere grubling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 Forfatter #2305 Del Skrevet 8. april 2017 1 time siden, Frøkensina skrev: Har du noen tips til hvordan man får til erteblomster? De trenger kanskje store krukker og mye sol ved nærmere grubling Ja, det er i hvertfall det jeg har praktisert opp til nå. Eller du kan jo så dem på friland, men de trenger noe å henge i etterhvert og da er det greit å ha en vegg bak. Men her er det jo bare fantasien som setter grenser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2017 #2306 Del Skrevet 8. april 2017 4 timer siden, hjertesukka skrev: Falt for fristelsen til å plante erterblomster UTE i dag. I tre store, store krukker i en stille solkrok. Har sittet og rensket frøkapsler fra i fjor og håper fargene blir omtrent de samme som på dette bildet: Oioi det var tidliiiig! Haaper det gaar bra! Jeg har mine inne, men har jo egentlig ikke plass, saa er en evig beskjaering paa gang! Har laget flere avleggere allerede! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 8. april 2017 #2307 Del Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, Rumle skrev: Oioi det var tidliiiig! Haaper det gaar bra! Jeg har mine inne, men har jo egentlig ikke plass, saa er en evig beskjaering paa gang! Har laget flere avleggere allerede! Hvordan får du plass til avleggerne da? Jeg sådde for en uke siden og har fått én spire av blomstererter foreløpig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 Forfatter #2308 Del Skrevet 8. april 2017 Ja, det er vel i tidligste laget, men fant notater fra ifjor eller forfjor, og da sådde jeg dem tidligere enn iår og det gikk bra! Så hvis du ikke venter mer frost, så kan du sikkert sette dem ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2017 #2309 Del Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Hvordan får du plass til avleggerne da? Jeg sådde for en uke siden og har fått én spire av blomstererter foreløpig. Jo, jeg putter de oppi de pottene hvor det ikke er noe som har spirt, saann ca. etter 1 mnd eller noe saant, funker det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2017 #2310 Del Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Ja, det er vel i tidligste laget, men fant notater fra ifjor eller forfjor, og da sådde jeg dem tidligere enn iår og det gikk bra! Så hvis du ikke venter mer frost, så kan du sikkert sette dem ut. Jeg har ikke hatt saa mye hell med aa sette de ut tidlig selv, saa tenkte jeg skulle prove det motsatte i aar, altsaa vente leeeenge, men jeg er jo virkelig elendig paa blomstererter saa hva vet jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 Forfatter #2311 Del Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, Rumle skrev: Jeg har ikke hatt saa mye hell med aa sette de ut tidlig selv, saa tenkte jeg skulle prove det motsatte i aar, altsaa vente leeeenge, men jeg er jo virkelig elendig paa blomstererter saa hva vet jeg Mulig det går bedre å så rett ut på friland, for de du har inne er nok litt "tandre". Så hvis du har noen frø til overs, ville jeg prøvd det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2017 #2312 Del Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, hjertesukka skrev: Mulig det går bedre å så rett ut på friland, for de du har inne er nok litt "tandre". Så hvis du har noen frø til overs, ville jeg prøvd det. Ja! Har ikke flere, men har proevd det flere aar uten mye hell, tror det kanskje bare er forholdene her som ikke er helt optimale 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 Forfatter #2313 Del Skrevet 8. april 2017 Innbiller meg at erterblomster trives stort sett overalt, men det er sjølsagt mulig at noen forhold er bedre. Tror nok at de liker mye sol, da, uten at jeg har undersøkt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 8. april 2017 #2314 Del Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, hjertesukka skrev: Innbiller meg at erterblomster trives stort sett overalt, men det er sjølsagt mulig at noen forhold er bedre. Tror nok at de liker mye sol, da, uten at jeg har undersøkt det. Jeg får de heller ikke til! Så deg om det Men prøver igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 8. april 2017 #2315 Del Skrevet 8. april 2017 Fikk forsåvidt noe nytt i instruskjonene fra england, at erteblomster godt kan spire inne, men det er bra for de å sette de ut /under cover etterpå slik at det blir kaldere, kulden fører til bedre rotdannelse og har man de inne for lenge blir det for mye vekst i toppen i forholdtil røtter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 Forfatter #2316 Del Skrevet 8. april 2017 Krysser fingrene for dere og at erterblomstene deres står i fullt flor til sommeren! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2017 #2317 Del Skrevet 8. april 2017 6 minutter siden, hjertesukka skrev: Innbiller meg at erterblomster trives stort sett overalt, men det er sjølsagt mulig at noen forhold er bedre. Tror nok at de liker mye sol, da, uten at jeg har undersøkt det. Hmmm er ikke enig der altsaa jeg synes de er kjempevanskelige! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 Forfatter #2318 Del Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Fikk forsåvidt noe nytt i instruskjonene fra england, at erteblomster godt kan spire inne, men det er bra for de å sette de ut /under cover etterpå slik at det blir kaldere, kulden fører til bedre rotdannelse og har man de inne for lenge blir det for mye vekst i toppen i forholdtil røtter. Ja, det kan nok stemme med mine observasjoner. Bare at det blir formulert litt mer vitenskapelig, hehe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2017 #2319 Del Skrevet 8. april 2017 5 minutter siden, Frøkensina skrev: Fikk forsåvidt noe nytt i instruskjonene fra england, at erteblomster godt kan spire inne, men det er bra for de å sette de ut /under cover etterpå slik at det blir kaldere, kulden fører til bedre rotdannelse og har man de inne for lenge blir det for mye vekst i toppen i forholdtil røtter. Da skal jeg proeve dette! Venter litt pga at det er meldt rundt 0 grader paa natten ut i uken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. april 2017 Forfatter #2320 Del Skrevet 9. april 2017 12 timer siden, Rumle skrev: Da skal jeg proeve dette! Venter litt pga at det er meldt rundt 0 grader paa natten ut i uken. Har du mistet æøå tastene, eller er du i utlandet? (trenger ikke svare, bare litt moro på morgenkvisten) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå