Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

3 timer siden, hjertesukka skrev:

Så gøy med litt vårfornemmelser! Eføy har jeg voksende vilt her, og har store planer om å dandere de rundtomkring. Har lest og hørt at de overlever det meste! De er nok sprell levende, Frøkensina! :nori:

Jaaaaa :ninuskapus: Men de har aldri overlevd vinteren på balkongen før, så gøy om de gjør det nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jaaaaa :ninuskapus: Men de har aldri overlevd vinteren på balkongen før, så gøy om de gjør det nå! 

Hm, mulig jeg var litt rask på labben da. Men la meg si det sånn at jeg håper de overlever for din del! :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av alle de muffinsbildene til Rumle, så har jeg laget meg muffins. Innbiller meg at de er kjempesunne; med valnøtter, kakao og kanel.(ok, og så litt sukker og smør). Men du verden så gode! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte finne fram et trøstebilde fra i fjor sommer; tenk at noe så fint finnes i hagen min! :mynona:

Akkurat nå ser det begredelig ut, for å si det mildt, og det frister ikke å gå ut en gang,sukk.

bilde (63).JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2017 den 19.16, hjertesukka skrev:

Inspirert av alle de muffinsbildene til Rumle, så har jeg laget meg muffins. Innbiller meg at de er kjempesunne; med valnøtter, kakao og kanel.(ok, og så litt sukker og smør). Men du verden så gode! :hjerte:

De høres veldig gode ut! :spise: 

8 timer siden, hjertesukka skrev:

Måtte finne fram et trøstebilde fra i fjor sommer; tenk at noe så fint finnes i hagen min! :mynona:

Akkurat nå ser det begredelig ut, for å si det mildt, og det frister ikke å gå ut en gang,sukk.

bilde (63).JPG

Jaaaaaa til så flotte trøstebilder! :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg solt meg litt utenfor! Tatt fram solstolen og puta for første gang.:briller2: Herlig følelse!

Sitter og venter på den nye pusepassersken som skal gi pusen mat når jeg er borte et par dager neste helg. Fant henne på nett. :smilorange: Men pusen skal være ute hele tiden og får masse tørrfor. Det er jo litt for å sjekke at alt er iorden også, hannkattene har begynt å komme hit nå. :tronderbart:Og de forsyner seg av tørrforet, snikene. :trampe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig dag og jeg har hatt besøk av pusedamen. Hun og pusen fant tonen umiddelbart, så da kan jeg slappe av på det punktet. Når jeg er ute og reiser, så ser jeg alltid for meg worst scenario; at huset brenner ned og pusen blir overkjørt, liksom. :laugh:Tror jeg kan ta det rolig! Er det bare meg som tenker sånn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe godt å gruble på slikt, men jeg tror nok ganske vanlig. Så bra at pus og pusedamen fant tonen! :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg plukket med meg årets første ordentlige bukett utenfra, det er alltid litt stas :rodmer: Snøklokker, våriris, perlehyacint og eranthis :strix: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Rumle skrev:

I går fikk jeg plukket med meg årets første ordentlige bukett utenfra, det er alltid litt stas :rodmer: Snøklokker, våriris, perlehyacint og eranthis :strix: 

Så flott, jøss! :yvonne: Da er det kommet lenger hos deg. Jeg plantet både snøklokker og klosterklokker i høst, men ser såvidt snurten til dem. Innbiller meg at de er litt treigere første året. (min egen teori, altså).:laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt den første kaffen på balkongen i år :strix: Sol og 8 grader, med selskap av juletreet :ler: 

2 timer siden, Rumle skrev:

I går fikk jeg plukket med meg årets første ordentlige bukett utenfra, det er alltid litt stas :rodmer: Snøklokker, våriris, perlehyacint og eranthis :strix: 

:rodmer: Lurer på hvordan man får til våriris, ingen av de jeg har plantet før dukket opp :vetikke: 

Plantet både på balkongen og på hytta.

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlehyacint, er det muscari? Det har jeg også plantet i balkongkassen et år, overlevde ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Frøkensina skrev:

Har tatt den første kaffen på balkongen i år :strix: Sol og 8 grader, med selskap av juletreet :ler: 

:rodmer: Lurer på hvordan man får til våriris, ingen av de jeg har plantet før dukket opp :vetikke: 

Woaow! Grattis! :smilorange: Sååå deilig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Woaow! Grattis! :smilorange: Sååå deilig! 

Ja virkelig! :mynona: Du også :kaffekopp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Frøkensina skrev:

 

:rodmer: Lurer på hvordan man får til våriris, ingen av de jeg har plantet før dukket opp :vetikke: 

Plantet både på balkongen og på hytta.

Lurer jeg også på. De eneste jeg får til, er de berømmelige Katarina Hogins, som jeg har lagt ut bilde av flere gg. Ellers har jeg sånne blå iris, men de kommer litt seinere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Ja virkelig! :mynona: Du også :kaffekopp: 

Jaaa, sittet ut i 5 minutter, hehe....men bedre enn ingenting. Har fått solstolen og litt pynt på plass, kostet litt og ryddet, så det ser fint ut. Da er man et skritt lenger. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, hjertesukka skrev:

Lurer jeg også på. De eneste jeg får til, er de berømmelige Katarina Hogins, som jeg har lagt ut bilde av flere gg. Ellers har jeg sånne blå iris, men de kommer litt seinere.

De er jo nydelige da, fint at du får til de! :rodmer: Det som dukker opp etterhvert her er de blå Scilla sibirica, kan se fire små topper nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hjertesukka skrev:

Så flott, jøss! :yvonne: Da er det kommet lenger hos deg. Jeg plantet både snøklokker og klosterklokker i høst, men ser såvidt snurten til dem. Innbiller meg at de er litt treigere første året. (min egen teori, altså).:laugh:

De jeg fant står i noen krukker inn mot veggen, under tak. Sikkert derfor :jepp: 

47 minutter siden, Frøkensina skrev:

Har tatt den første kaffen på balkongen i år :strix: Sol og 8 grader, med selskap av juletreet :ler: 

:rodmer: Lurer på hvordan man får til våriris, ingen av de jeg har plantet før dukket opp :vetikke: 

Plantet både på balkongen og på hytta.

Herlig med balkongkaffe! :strix: 

Jeg planter de bare, og opp kommer de som oftest, mer vet ikke jeg :vetikke: Kan jo plage deg litt med at jeg fant et par som hadde falt ned på gulvet mellom noen krukker og de hadde begynt å skyte ut blomst de også - uten kontakt med jord! :ler: Så det er nok ikke min fortjeneste at de kommer i alle fall :) 

31 minutter siden, Frøkensina skrev:

Perlehyacint, er det muscari? Det har jeg også plantet i balkongkassen et år, overlevde ikke. 

Ja, fant bare en av de - og den er faktisk fra en av pottene jeg kjøpte for noen uker siden, hadde satt de ut til tørk. De jeg har plantet i høst kommer nok ikke på en god stund enda :) Så at mange krokus var like ved å blomstre da, så det blir fint :rodmer: 

Fikk også plantet ut en haug med stemorsblomster - Det frisker alltid så fint opp i krukkene, synes jeg :) 

Ellers var det nøye inspeksjon av rosene, og jeg fant kun en som så ut som den har tatt kvelden, så kan ikke klage på det. Bjørnebærplanten var frisk og fin og klematisene fikk jeg beskåret! Men dette var bare på terrassen altså, må sjekke alle de andre rosene/klematisene en annen dag når det er litt tørrere. Fristet veeeeeldig å beskjære rosene bare bittelitt også :ninja: Men, må bare prøve å styre meg litt :ler:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på besøk i Rumlehagen :grine: Du har så mye :daane::rodmer:  Men balkongAugusta lever :yvonne: 

Krokus ja, tenker på å dra på hytta snart med minst en boks blodmel sånn at jeg kanskje kan få se en eneste liten blomst i år :ler: Jeg så noen få snøklokker og krokus i Slottsparken i går da, men det er ikke det samme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...