hjertesukka Skrevet 14. september 2016 Forfatter #1121 Del Skrevet 14. september 2016 20 minutter siden, Frøkensina skrev: Håper du drar til olivenlunden i Italia I wish.....ikke denne gangen, men håper jo. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 15. september 2016 #1122 Del Skrevet 15. september 2016 Blir sikkert fint hvorenn syd du drar Her er bladet med solhattartikkelen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. september 2016 #1123 Del Skrevet 15. september 2016 12 timer siden, hjertesukka skrev: Et sted som begynner med Sy og slutter på den. Håper du får en riktig fin tur 12 timer siden, Frøkensina skrev: Håper du drar til olivenlunden i Italia 5 timer siden, Frøkensina skrev: Blir sikkert fint hvorenn syd du drar Her er bladet med solhattartikkelen Åhhhh nå fikk jeg lyst på det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 15. september 2016 #1124 Del Skrevet 15. september 2016 10 minutter siden, Rumle skrev: Håper du får en riktig fin tur Beklager fristelsen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 16. september 2016 Forfatter #1125 Del Skrevet 16. september 2016 Den 15.9.2016 at 12.08, Frøkensina skrev: Beklager fristelsen! Åhhhh, fløyelsmyke kvelder og netter.....vin.....mmmmm .......dream on... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 16. september 2016 Forfatter #1126 Del Skrevet 16. september 2016 Lett å drømme seg bort med den musikken- og den vakre fløyelsrøsten, sukk. Tusen takk! Her har jeg vært og levert bort noen planter, røsket ned alle erteblomstene som sang på siste verset. Men jeg fikk da en liten bukett! Se bilde. Lukter vidunderlig her nå. Og så plantet jeg ut to paprikaplanter istedet. De stod inne i bittesmå potter og var nesten ihjeltørka, stakkars. Nå får de det bedre, hvis ikke høststormen slår til mens jeg er borte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. september 2016 #1127 Del Skrevet 17. september 2016 Så fin! Jeg har enda aldri klart å få mange erteblomster Men på hytta fikk jeg hvertfall noen få i sommer, nå har de gitt opp tror jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. september 2016 Forfatter #1128 Del Skrevet 17. september 2016 Rart det der, jeg har en teori om at vi alle er velsigna, eller hva jeg skal kalle det, med noen typer blomster/planter som vi får ekstra godt til! Jada, det har jo mest med jordsmonn/lys/vann og alt det å gjøre, sjølsagt, men jeg liker å tro på min egen hjemmelaga teori. God helg! (husk å kjøpe is!) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. september 2016 #1129 Del Skrevet 17. september 2016 Det kan være du er inne på noe der ja.. Samtidig er det ofte sånn at man gjerne vil få til det man ikke får til God helg til deg og! Is har jeg i fryseren.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. september 2016 Forfatter #1130 Del Skrevet 17. september 2016 Haha, du sier noe! Jeg kan ta meg selv i å være grønn av misunnelse over blomster som andre får til, og ikke jeg, men unner andre da. Samtidig som jeg glemmer alt det fine som jeg har fått til. Akk ja..... Her og 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2016 #1131 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Åhhh de blomsterertene dine altså! Jeg fikk bare frem kanskje 4-5 blomster i år Det er virkelig en av de blomstene jeg overhodet ikke får til. Og jeg synes det er så leit, for jeg elsker de jo! Endret 17. september 2016 av Rumle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2016 #1132 Del Skrevet 17. september 2016 Ellers tenkte jeg at jeg skulle tipse om to planter jeg har hatt utrolig godt hell med i år (og i fjor for pasjonsblomstens del). Muehlenbeckia. Kjøpte to stykker sånne som denne i vår. En satt jeg bare rett oppi en stor potte som jeg har en svær syrenhortensia i, slik at potten kom i kontakt med jorden. Det var meningen at jeg skulle flytte den og plante den om, men den trivdes så godt der at jeg lot den stå. Og den har vokst så mye at det er helt vanvittig! Utrolig fin og frodig, kommer garantert til å bruke denne mer fremover sammen med potter på terrassen Den andre plantet jeg i en hengekurv, og den har blitt kjempesvær med laaange tråder. Har også tatt en del avleggere uten problemer. Pasjonsblomst; kjøpte og plantet ut i krukker vår, de stoooortives virkelig på terrassen, har laange ranker og har vært nonstop i blomst siden jeg kjøpte de. Er ikke mange i blomst om gangen, men alltid en eller to, og knoppene og de lange grenene er virkelig sjarmerende I fjor blomstret den helt til frosten, Tror ikke jeg tok den inn før i november. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2016 #1133 Del Skrevet 17. september 2016 Sånn ser de ut. Dere kan se gren med knopp oppe til venstre. De tynne grenene er faktisk veldig fine å bruke i buketter også. De lange fangarmene er helt dyp lilla, og veldig fin i kontrast til andre blomster 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. september 2016 #1134 Del Skrevet 17. september 2016 1 time siden, hjertesukka skrev: Haha, du sier noe! Jeg kan ta meg selv i å være grønn av misunnelse over blomster som andre får til, og ikke jeg, men unner andre da. Samtidig som jeg glemmer alt det fine som jeg har fått til. Akk ja..... Her og Ja det blir jo litt sånn! Men det er viktig å virkelig kose seg med de plantene man får til Godt du er forberedt eh nå har jeg plutselig ikke så mye igjen 11 minutter siden, Rumle skrev: Ellers tenkte jeg at jeg skulle tipse om to planter jeg har hatt utrolig godt hell med i år (og i fjor for pasjonsblomstens del). Muehlenbeckia. Kjøpte to stykker sånne som denne i vår. En satt jeg bare rett oppi en stor potte som jeg har en svær syrenhortensia i, slik at potten kom i kontakt med jorden. Det var meningen at jeg skulle flytte den og plante den om, men den trivdes så godt der at jeg lot den stå. Og den har vokst så mye at det er helt vanvittig! Utrolig fin og frodig, kommer garantert til å bruke denne mer fremover sammen med potter på terrassen Den andre plantet jeg i en hengekurv, og den har blitt kjempesvær med laaange tråder. Har også tatt en del avleggere uten problemer. Pasjonsblomst; kjøpte og plantet ut i krukker vår, de stoooortives virkelig på terrassen, har laange ranker og har vært nonstop i blomst siden jeg kjøpte de. Er ikke mange i blomst om gangen, men alltid en eller to, og knoppene og de lange grenene er virkelig sjarmerende I fjor blomstret den helt til frosten, Tror ikke jeg tok den inn før i november. 9 minutter siden, Rumle skrev: Sånn ser de ut. Dere kan se gren med knopp oppe til venstre. De tynne grenene er faktisk veldig fine å bruke i buketter også. De lange fangarmene er helt dyp lilla, og veldig fin i kontrast til andre blomster Åh Fine tips! Jeg har to slags grønne hengeplanter nå som er veldig frodige, men husker jo ikke hva de heter Så herlig det høres ut på terassen din! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2016 #1135 Del Skrevet 17. september 2016 2 minutter siden, Frøkensina skrev: --- Åh Fine tips! Jeg har to slags grønne hengeplanter nå som er veldig frodige, men husker jo ikke hva de heter Så herlig det høres ut på terassen din! Det er ganske frodig der nå Men georginene bruker så vanvittig lang tid i år, aner ikke hva som skjer Kun et par enkle blomster som har åpnet seg. Måtte sjekke bilder fra i fjor og hadde masse georginer i buketter fra midten av august! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. september 2016 #1136 Del Skrevet 17. september 2016 6 minutter siden, Rumle skrev: Det er ganske frodig der nå Men georginene bruker så vanvittig lang tid i år, aner ikke hva som skjer Kun et par enkle blomster som har åpnet seg. Måtte sjekke bilder fra i fjor og hadde masse georginer i buketter fra midten av august! Hm, så kjedelig da! Vet ikke hva det kan komme av, har det vært kjøligere og lite sol i sommer kanskje? Har du noen i krukker som kan flyttes, gi dem maks sol og varme? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2016 #1137 Del Skrevet 17. september 2016 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Hm, så kjedelig da! Vet ikke hva det kan komme av, har det vært kjøligere og lite sol i sommer kanskje? Har du noen i krukker som kan flyttes, gi dem maks sol og varme? Nei, de står allerede så gunstig til som de kan. Vet jammen ikke, det var jo egentlig en mye dårligere sommer i fjor, det pleier ikke å innvirke veldig akkurat på de synes jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2016 #1138 Del Skrevet 17. september 2016 Jeg må si jeg gleder meg veldig lite til å starte høstforberedelser nå altså, det blir litt av en oppgave, kaos overtalt! Krysser fingrene for fine uker fremover 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. september 2016 #1139 Del Skrevet 17. september 2016 2 minutter siden, Rumle skrev: Nei, de står allerede så gunstig til som de kan. Vet jammen ikke, det var jo egentlig en mye dårligere sommer i fjor, det pleier ikke å innvirke veldig akkurat på de synes jeg Kanskje det er snegler Satse på at du får noen flotte blomster mot slutten og at de kommer tilbake med masse blomster til neste år! 2 minutter siden, Rumle skrev: Jeg må si jeg gleder meg veldig lite til å starte høstforberedelser nå altså, det blir litt av en oppgave, kaos overtalt! Krysser fingrene for fine uker fremover Kan tenke meg det ja Det var noe jeg skulle minne deg på, men nå har jeg glemt det Det håper jeg også på. Nå har Augusta satt en bitteliten knopp, vil så gjerne ha flere roser før det er for sent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. september 2016 Forfatter #1140 Del Skrevet 17. september 2016 Så mye lekkert! Liker godt begge to, men den der pasjonsblomsten har jeg alltid innbilt meg skal være inne.- Og så har jeg hatt litt sånn kunstig respekt for den, for jeg føler at den er krevende og komplisert, haha. Nesten uten grunn, skjønner jeg. Skal jammen meg prøve den til neste år, takker for tips! Når det gjelder georginene dine, så kan jeg bare gjette i blinde; ja kanskje det har noe å gjøre med varme og sol, men virker som de tåler en støyt, og at de er sånne blomster som alltid kommer, uansett vær på en måte. Kanskje de har seg et "hvileår"? Og at de kommer seg flott til neste år. Håper det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå