AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #21 Skrevet 18. september 2013 Selv om det er i samme bygg kan de ikke gå ned å innhente info... Og hvis disse menneskene har vært innom politiet skal du bli informert om det. Men jeg tror ikke engang politiet kan innhente vandler selv, for man må søke personlig... Så OM det her er sant ville jeg tatt meg en tur til politiet og snakke med de for å si det sånn, evnt. ringe en advokat. Jeg har jo vært hos politiet og spurt.. forstod ikke helt hva de mente. De sa jeg ikke kan få det slettet. Men at jeg trenger ikke å bry meg om det for dette kommer ikke i det vanlige rullebladet som arbeidsgivere skal kunne ha. Men det "står" jo der, "en plass". TsAnonymous poster hash: d6ded...c36
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #22 Skrevet 18. september 2013 Er jo det samme om det står der eller ikke... De kan fortsatt ikke opplyse andre om det...
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #23 Skrevet 18. september 2013 Du har vel laget 120 tråder om dette nå. Kanskje de bare ikke vil ha deg som ansatt? Og så bare sa de noe om at du hadde rulleblad for å bli kvitt degAnonymous poster hash: 64f9b...e0d Ts, Har aldri laget noen tråd om dette før. Hvorfor være så frekk? Jeg var aktuell til jobben, men de kunne ikke gi meg jobben pga denne "bemerkningen"Anonymous poster hash: d6ded...c36
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #24 Skrevet 18. september 2013 Er jo det samme om det står der eller ikke... De kan fortsatt ikke opplyse andre om det... Ts, Ja, men hva kan jeg gjøre da? Anonymous poster hash: d6ded...c36
Gjest sweetsugar Skrevet 18. september 2013 #25 Skrevet 18. september 2013 Om det faktisk er sant, så kan du vel klage på det.
Gjest Morgun Skrevet 18. september 2013 #26 Skrevet 18. september 2013 Gå tilbake til politiet og de du har søkt jobb hos og be om å få alt dette skriftlig.
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #27 Skrevet 18. september 2013 Kontakt de du søkte jobb hos og få det skriftlig og gå til advokat...
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #28 Skrevet 18. september 2013 Ja, jeg kan jo prøve. Gir politiet ut til alle som ber om det alt som står om dem? Selv om det ikke står i det vanlige rullebladet? Og hvis så jeg får det, et stk papir i hånden, der det står at ei dame klaget på meg engang, og ingenting mer skjedde, hva da? Politiet sier jo at jeg ikke får det slettet uansett, og jeg ikke trenger å bry meg med det uansett. Trenger litt hjelp til å vite hva jeg skal si og hva jeg har rett på. Har litt lett for å gi meg i slike situasjoner med autoriteter, eller hva jeg skal si... De sier noe, så tror jeg på dem, åsså går jeg og føler meg litt "tråkka over"Anonymous poster hash: d6ded...c36
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #29 Skrevet 18. september 2013 Du er fryktelig tunghørt og det her er det siste jeg gidder å skrive: DE HAR IKKE LOV TIL Å GJØRE DET DU PÅSTÅR DE HAR GJORT! Snakk med en advokat da vel! At du lar deg tråkke på er ingen andre enn ditt problem....
Gjest Morgun Skrevet 18. september 2013 #30 Skrevet 18. september 2013 Gå til politiet og spør om de har noe på deg. Det de svarer da, skal du be om å få skriftlig.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #31 Skrevet 18. september 2013 1) Man havner ikke i rullebladet for en kalge, man skal få en dom først. 2) Arbeidsgivere skal oppylse om evt. behov for vandelsattest Så om dette har skjedd så lemfeldig som du sier, så tar du selvsagt kontakt ved advokat og kjører sak, for dette er justismord. (Og om du har vært helt oppriktig så har du faktisk en jævlig bra sak). Anonymous poster hash: 7740f...375 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #32 Skrevet 18. september 2013 Du er fryktelig tunghørt og det her er det siste jeg gidder å skrive: DE HAR IKKE LOV TIL Å GJØRE DET DU PÅSTÅR DE HAR GJORT! Snakk med en advokat da vel! At du lar deg tråkke på er ingen andre enn ditt problem.... Ts, Ingen grunn til å svare så uhøflig, da er det bedre å la vær å svare. Jeg sa ikke at det er noen andre sitt problem heller. Det er jo fordi jeg trenger litt hjelp jeg valgte å spørre her. Her var jo en som svarte lengre opp at jo, de sparer på notater de har gjort, at det ikke blir slettet. Blir nok klokere når jeg drar dit igjen med litt mer tyngde enn sist.Anonymous poster hash: d6ded...c36 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #33 Skrevet 18. september 2013 Ts, Har aldri laget noen tråd om dette før. Hvorfor være så frekk? Jeg var aktuell til jobben, men de kunne ikke gi meg jobben pga denne "bemerkningen"Anonymous poster hash: d6ded...c36 Tror AB mener hun gærne dama som voldtok elskeren sin. Anonymous poster hash: ad690...436
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #34 Skrevet 18. september 2013 En gang for alle, man får noe kun på rullebladet hvis man blir DØMT. Ikke anklaget. Anonymous poster hash: 5bb2b...7ef
levelivet Skrevet 18. september 2013 #35 Skrevet 18. september 2013 Jeg tror deg heller ikke. Når du søker jobb som krever vandel (og det er strengt regulert hva slags jobber som kan kreve vandel) må du først få en vandelsattest fra politiet, som blir levert arbeidsgiver, og denne baserer seg å rullebladet ditt. Det er ingen arbeidsgivere som kan ta en telefon til politiet og få høre hva som "står i papirene" dine der. Anonymous poster hash: dfd38...100 Jeg fikk en gang en telefon fra min arbeidsgiver. Arbeidsgiveren hadde lagt igjen en beskjed. Denne beskjeden var ment til min gode venn som hadde søkt på jobb på samme arbeidsplass som meg. Arbeidsgiveren sa noe slikt som at han hadde sjekket ut vandelen til vedkommende, og vedkommende hadde tyveri på rullebladet - så vedkommende kunne ikke ansettes. Min gode venn har aldri blitt straffet for dette da han var under 16 år. Jeg lurer på om ikke han fikk en samfunnstraff, ikke noe store greier. Han hadde stjålet smågodt i en butikk og det ble en liten sak. Poenget mitt er at: Arbeidsgiver har ikke fått disse papirene fra jobbsøkeren, men direkte fra politiet. Så det stemmer ikke at ikke arbeidsgiver bare kan ta en telefon. I hvert fall ikke i denne sammenhengen, muligens unntaket, fordi det gjorde åpenbart denne arbeidsgiveren, og dessuten krevde ikke denne jobben fri vandel så vidt jeg vet. Det var en "fillejobb". Hvis jeg kan tillate meg å tro, så har muligens TS forandret litt på historien(som ts'er flest, for ikke å bli gjenkjent). La oss si at han faktisk HAR vært uvennlig og HAR noe på rullebladet. Nå lurer han på hvordan han kan få fjernet dette (og muligens også få litt sympati i samme slengen)? Det er kanskje litt på spissen, men jeg ser det er så mange som tror det er trolling. Hva er egentlig vitsen å bare fleipe med noe sånt? Noe vil han vel ha ut av det.... Så...Hva med å slutte å gidde å anklage og heller gå ut i fra at TS prater sant(eller delvis sant) og heller hjelpe? Hvordan får man plettfritt rulleblad igjen? Er det i det hele tatt mulig?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #36 Skrevet 18. september 2013 Jeg fikk en gang en telefon fra min arbeidsgiver. Arbeidsgiveren hadde lagt igjen en beskjed. Denne beskjeden var ment til min gode venn som hadde søkt på jobb på samme arbeidsplass som meg. Arbeidsgiveren sa noe slikt som at han hadde sjekket ut vandelen til vedkommende, og vedkommende hadde tyveri på rullebladet - så vedkommende kunne ikke ansettes. Min gode venn har aldri blitt straffet for dette da han var under 16 år. Jeg lurer på om ikke han fikk en samfunnstraff, ikke noe store greier. Han hadde stjålet smågodt i en butikk og det ble en liten sak. Poenget mitt er at: Arbeidsgiver har ikke fått disse papirene fra jobbsøkeren, men direkte fra politiet. Så det stemmer ikke at ikke arbeidsgiver bare kan ta en telefon. I hvert fall ikke i denne sammenhengen, muligens unntaket, fordi det gjorde åpenbart denne arbeidsgiveren, og dessuten krevde ikke denne jobben fri vandel så vidt jeg vet. Det var en "fillejobb". Hvis jeg kan tillate meg å tro, så har muligens TS forandret litt på historien(som ts'er flest, for ikke å bli gjenkjent). La oss si at han faktisk HAR vært uvennlig og HAR noe på rullebladet. Nå lurer han på hvordan han kan få fjernet dette (og muligens også få litt sympati i samme slengen)? Det er kanskje litt på spissen, men jeg ser det er så mange som tror det er trolling. Hva er egentlig vitsen å bare fleipe med noe sånt? Noe vil han vel ha ut av det.... Så...Hva med å slutte å gidde å anklage og heller gå ut i fra at TS prater sant(eller delvis sant) og heller hjelpe? Hvordan får man plettfritt rulleblad igjen? Er det i det hele tatt mulig? Men da er jo hele historien helt endret og vi må gå ut fra at ts har noe på rullebladet. Da må ts kontakte politiet og høre om dette er noe som vil stå der for alltid eller om det vil bli slettet etter en viss tid. Noe kan slettes etter en viss tid (det vil være i politiet sitt register, men ikke komme på rullebladet). Anonymous poster hash: 64f9b...e0d
levelivet Skrevet 18. september 2013 #37 Skrevet 18. september 2013 Jeg ville oppsøkt denne sjefen på 7-11 som kontaktet deg, og fått en oppklaring i dette. Jeg ville krevd å få det skriftelig både av sjefen på 7-11 og den ansatte. Hele hendelsesforløpet. Så ville jeg gått til politiet og bedt de fjerne det, evt tatt med kvinnen som klagde på deg. Hvis ikke ville jeg faktisk anmeldt kvinnen for falsk forklaring, trakassering, noe sånt. Jeg ville blitt skikkelig forbanna hvis dette hadde skjedd meg. Skrivet ville jeg også tatt med til plasen jeg søkte jobb på, og forklart. Til sist ville jeg krevd en jævla stor unnskylding fra 7-11 og kanskje gått til VG og DB og tjent 100tusen på drittslenging og svartmaling av hele kjeden. Neida jeg bare tulla
Herandjetzt Skrevet 18. september 2013 #38 Skrevet 18. september 2013 Hvis du har fått noe på rullebladet uten å få noe skriftlig eller noe informsjon i det hele tatt kan jeg si GRATULERER du kan saksøke for millioner, du er rik :D Det første jeg tenkte på at TS er veldig ung og/eller har sett for mange amerikanske tv-serier. Slik det blir skissert, er det ikke i Norge. Noe av det kunne derimot funnet sted "over there". 7-11 butikker har forresten kameraovervåking.
Gjest selungen Skrevet 18. september 2013 #39 Skrevet 18. september 2013 Hvis historien din stemmer, da går jeg ut fra at dette de mener på papiret er Politiets Logg ( PL) der står alle henvendelser de har på en natt eller dag eller...... ja du skjønner. Hvis de kommer bort i deg flere ganger så er dette notert. Men den skal ikke utleveres vanligvis. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #40 Skrevet 18. september 2013 Hvis historien din stemmer, da går jeg ut fra at dette de mener på papiret er Politiets Logg ( PL) der står alle henvendelser de har på en natt eller dag eller...... ja du skjønner. Hvis de kommer bort i deg flere ganger så er dette notert. Men den skal ikke utleveres vanligvis. Lykke til Ts her, Tusen takk for svar. Ja det er sikkert i den loggen det er notert. Bitene faller litt på plass nå.. og den loggen blir ikke slettet da, siden de må ha den i tilfelle de kommer borti de personene igjen. Det er INGENTING på rullebladet mitt, aldri vært borti politiet på noe som helst måte før. Ang 7-11: Jeg spurte jo om de ikke bare kunne sjekke overvåkningen, da jeg vet de har kamera der. Men de hadde ikke opptak akkurat de dagene, ubeleilig nok.. jeg fikk en unnskyldning fra sjefen da han trodde på meg. Men han kunne ikke gjøre noe da det var hun ansatte som hadde kontaktet politiet som privatperson.. :-( Uff. Det er jo kanskje et alternativ å anklage hun ansatte da, for falsk forklaring? Men tror hun angret på hele greia da hun sikkert skjønte at det var ikke meg. Og hun kan ikke gå tilbake og endre den loggen da..Anonymous poster hash: d6ded...c36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå