AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Vet ikke om dette er riktig forum, men jeg prøver, trenger virkelig hjelp. For en tid tilbake fikk jeg en telefon fra sjefen på en 7-11 butikk. Han sa en av de kvinnelige ansatte hadde klaget på oppførselen min en gang jeg hadde vært innom. Han forklarte at "episoden" hadde skjedd et par dager tidligere, men hun ansatte hadde ikke sett om han det gjaldt kom til fots eller med bil. Så da jeg kom tilfeldigvis innom en morgen, mente hun å kjenne meg igjen og noterte så bilnr mitt. Så slik fikk de sporet meg opp og ringt til meg. Jeg forstod ingenting, så vi avtalte et møte. Er ofte innom der for å kjøpe kaffe om morgenen på vei til jobb. Men klage, hva hadde jeg gjort?? Den morgenen denne episoden skulle ha skjedd var jeg i tillegg hjemme med baby (har gradert uttak av fedreperm). Dette kan jo kona bekrefte, så hun ble med på møtet. Vi satt oss på kontoret på 7-11, jeg, kona, sjefen og den ansatte. Jeg spurte hva alt dette var for noe. Hun ansatte sa at hun hadde blitt skremt av oppførselen min den morgenen(da jeg ikke hadde vært innom engang!!), at jeg hadde kommet med slibrige bemerkninger(jeg kan ikke engang huske å ha sett henne før! Bruker bare raskt smette innom for å fylle på kaffe) Kona bekreftet også at jeg var hjemme den morgenen. Sa at hun åpenbart må ha bommet på person, kanskje noen som ligner på meg? Hun var litt usikker og nølende. Dessverre hadde de ingen overvåkning som kunne sjekke meg ut av saken heller. Er det teiteste jeg har vært borti. Men tenkte at nå er den saken ute av verden, da det var opplagt at det ikke var jeg. Uansett. Nå har jeg søkt på ny jobb, og fikk beskjed om at de ikke kan ansette meg da jeg har noe på rullebladet. Hva søren, tenkte jeg! Har da ingenting på rullebladet?! Jeg dro til politistasjonen for å finne ut hva dette var for noe. Der stod det at jeg hadde en klage fra ei på 7-11! Jeg forklarte at dette var en vits, det var ikke meg, hun tok feil... Men hun må ha klaget til politiet, kanskje før vi hadde det møtet? De på stasjonen sa at de ikke kan fjerne det fra papirene mine uansett, hjelper ikke å klage heller.. Hva gjør jeg?? Dette er så urettferdig! Ha noe slikt i papirene som jeg ikke en gang har gjort? Ble fryktelig rotete, skriver på liten mobil. Er også fortvilt over denne situasjonen.. Anonymous poster hash: d6ded...c36
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Trur deg ikke engang... Er ikke mulig å få noe på rullebladet pga. en klage, så god trolling hvor enn du har tenkt deg med dette innlegget 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Trur deg ikke engang... Er ikke mulig å få noe på rullebladet pga. en klage, så god trolling hvor enn du har tenkt deg med dette innlegget Er ikke trolling. Hva er poenget med det? Jeg har ikke helt forstått dette med rulleblad, denne "klagen" er kanskje bare notert på det utvidet rullebladet eller hva det kalles.. Det kommer ikke opp vanligvis, sa de på politistasjonen, bare pga jeg søkte på en spesiell stilling fikk de opp "alt" og da altså denne saken. Please, noen som har peiling her? På rettighetene mine.. TsAnonymous poster hash: d6ded...c36
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 https://www.politi.no/tjenester/politiattest/ulike_typer_politiattester/ Jeg tror heller ikke på deg. På rullebladet, både vanlig og uttømmende kommer det bare om du har blitt straffet. Anonymous poster hash: 64f9b...e0d 2
rumperister Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Hvis du har fått noe på rullebladet uten å få noe skriftlig eller noe informsjon i det hele tatt kan jeg si GRATULERER du kan saksøke for millioner, du er rik :D 8
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Er ikke trolling. Hva er poenget med det? Jeg har ikke helt forstått dette med rulleblad, denne "klagen" er kanskje bare notert på det utvidet rullebladet eller hva det kalles.. Det kommer ikke opp vanligvis, sa de på politistasjonen, bare pga jeg søkte på en spesiell stilling fikk de opp "alt" og da altså denne saken. Please, noen som har peiling her? På rettighetene mine.. TsAnonymous poster hash: d6ded...c36 Jeg har peiling, derfor jeg sier det er umulig På rullebladet kommer kun ting du har fått dom på, en klage fra en ansatt i 7-11 gjelder ikke... Da må hun ha anmeldt deg, derfra skulle du inn i avhør og ikke engang da tror jeg du hadde kommet noe særlig lenger enn til mekling!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 https://www.politi.no/tjenester/politiattest/ulike_typer_politiattester/ Jeg tror heller ikke på deg. På rullebladet, både vanlig og uttømmende kommer det bare om du har blitt straffet. Anonymous poster hash: 64f9b...e0d Takk for svar. Den linken har jeg også sett på. Skjønner litt at dere ikke tror meg. Jeg trodde heller ikke noe sånt kunne skje. Men for å klarere litt: Det står kanskje ikke på RULLEBLADET, men i "papirene mine" hos politiet. Fordi, om noen ringer politiet og klager på noen, blir vel det notert et sted. Og det er vel det som har skjedd her. Jeg lurer litt på rutinene rundt dette. Blir dette aldri slettet? Da kan jo hvem som helst finne på noe tull og klage på noen og lage livet surt for dem dersom dette aldri "forsvinner"..Anonymous poster hash: d6ded...c36
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Jeg har peiling, derfor jeg sier det er umulig På rullebladet kommer kun ting du har fått dom på, en klage fra en ansatt i 7-11 gjelder ikke... Da må hun ha anmeldt deg, derfra skulle du inn i avhør og ikke engang da tror jeg du hadde kommet noe særlig lenger enn til mekling! Flott at du har peiling. Da kan du kanskje hjelpe meg :-) Hun kan ikke ha anmeldt meg, for jeg har aldri hørt noe fra politiet.. ikke før jeg dro dit nå og spurte.. Anonymous poster hash: d6ded...c36
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Jeg tror deg heller ikke. Når du søker jobb som krever vandel (og det er strengt regulert hva slags jobber som kan kreve vandel) må du først få en vandelsattest fra politiet, som blir levert arbeidsgiver, og denne baserer seg å rullebladet ditt. Det er ingen arbeidsgivere som kan ta en telefon til politiet og få høre hva som "står i papirene" dine der. Anonymous poster hash: dfd38...100 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Hvis du har fått noe på rullebladet uten å få noe skriftlig eller noe informsjon i det hele tatt kan jeg si GRATULERER du kan saksøke for millioner, du er riHehek :D Hehe :-) Det er nok ikke på det man kaller rulleblad da. Men politiet har notert det "en plass"Anonymous poster hash: d6ded...c36
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Flott at du har peiling. Da kan du kanskje hjelpe meg :-) Hun kan ikke ha anmeldt meg, for jeg har aldri hørt noe fra politiet.. ikke før jeg dro dit nå og spurte..Anonymous poster hash: d6ded...c36 Og jeg trur da ikke no på deg Det er ikke mulig å få noe på rullebladet etter å ha blitt kalt inn til sjefen på 7/11 For det første har han ingen rett til det uansett, så hadde det vært meg hadde jeg bare driti i å dukke opp. Og som AB over her skriver så er det heller ikke mulig å ringe politiet for å få beskjed om hva som står, det kan ikke engang du gjøre. For å få en vandelsattest må man søke om den selv for så å levere arbeidsgiver. Og hva slags jobb er det som krever denne typen vandel at ALT er med? Enten er du blitt kjempelurt og kan anmelde politiet eller så er det her tull...
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Hehe :-) Det er nok ikke på det man kaller rulleblad da. Men politiet har notert det "en plass"Anonymous poster hash: d6ded...c36 Er ikke noe som heter det heller vettu... Og om så var så har de hvertfall ikke lov til å fortelle det til en fremmed på tlf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 Jeg tror deg heller ikke. Når du søker jobb som krever vandel (og det er strengt regulert hva slags jobber som kan kreve vandel) må du først få en vandelsattest fra politiet, som blir levert arbeidsgiver, og denne baserer seg å rullebladet ditt. Det er ingen arbeidsgivere som kan ta en telefon til politiet og få høre hva som "står i papirene" dine der. Anonymous poster hash: dfd38...100 Ts her Jobben jeg søkte på var vel spesiell. Den er på tinghuset (samme bygning som politistasjonen). Er vel derfor de har hatt tilgang på alt om meg. Men dette kan da ikke gå an? Skal dette ødelegge resten av livet mitt? Føles nesten sånn. Anonymous poster hash: d6ded...c36
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 Er ikke noe som heter det heller vettu... Og om så var så har de hvertfall ikke lov til å fortelle det til en fremmed på tlf Ts Som du ser lenger oppe så var det ikke til en fremmed på telefon, var i samme bygning. De på tinghuset har vel tilgang på "alt"?Anonymous poster hash: d6ded...c36
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 Takk for svar. Den linken har jeg også sett på. Skjønner litt at dere ikke tror meg. Jeg trodde heller ikke noe sånt kunne skje. Men for å klarere litt: Det står kanskje ikke på RULLEBLADET, men i "papirene mine" hos politiet. Fordi, om noen ringer politiet og klager på noen, blir vel det notert et sted. Og det er vel det som har skjedd her. Jeg lurer litt på rutinene rundt dette. Blir dette aldri slettet? Da kan jo hvem som helst finne på noe tull og klage på noen og lage livet surt for dem dersom dette aldri "forsvinner"..Anonymous poster hash: d6ded...c36 Det står nok i papirene til politiet ja, men det blir ikke utlevert til noen arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 64f9b...e0d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 Ts Som du ser lenger oppe så var det ikke til en fremmed på telefon, var i samme bygning. De på tinghuset har vel tilgang på "alt"?Anonymous poster hash: d6ded...c36 Nei, det er ikke slik at alle som holder til å samme bygg har felles datasystem. De på tinghuset må kreve vandelsattest som alle andre, de kan ikke bare utveksle personinfo i lunsjen. Anonymous poster hash: dfd38...100 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #17 Skrevet 18. september 2013 Ts her igjen Nå når jeg ser reaksjonene deres, får jeg ekstra lyst til å komme til bunns i saken. Redd dette skal komme frem igjen om jeg vil jobbe på en skole f.eks eller som vekter eller trener. Jeg har jo ikke gjort noe! Ikke hørt fra politiet engang! Anonymous poster hash: d6ded...c36
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #18 Skrevet 18. september 2013 Ts her Jobben jeg søkte på var vel spesiell. Den er på tinghuset (samme bygning som politistasjonen). Er vel derfor de har hatt tilgang på alt om meg. Men dette kan da ikke gå an? Skal dette ødelegge resten av livet mitt? Føles nesten sånn.Anonymous poster hash: d6ded...c36 Selv om det er i samme bygg kan de ikke gå ned å innhente info... Og hvis disse menneskene har vært innom politiet skal du bli informert om det. Men jeg tror ikke engang politiet kan innhente vandler selv, for man må søke personlig... Så OM det her er sant ville jeg tatt meg en tur til politiet og snakke med de for å si det sånn, evnt. ringe en advokat.
Zzyzx Skrevet 18. september 2013 #19 Skrevet 18. september 2013 Nei, det er ikke slik at alle som holder til å samme bygg har felles datasystem. De på tinghuset må kreve vandelsattest som alle andre, de kan ikke bare utveksle personinfo i lunsjen. Anonymous poster hash: dfd38...100 Og dersom de faktisk har gjort det, så har du en jævlig god sak mot politiet. Jeg tror deg heller ikke. Du får ta en telefon til arbeidsgiver og få vite hvordan de fikk tak i den informasjonen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #20 Skrevet 18. september 2013 Du har vel laget 120 tråder om dette nå. Kanskje de bare ikke vil ha deg som ansatt? Og så bare sa de noe om at du hadde rulleblad for å bli kvitt degAnonymous poster hash: 64f9b...e0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå