Gå til innhold

justering av dagmammapris etter 1.mai

jossa

Anbefalte innlegg

Fra 1.mai skal ingen barnehageplasser koste mer enn 2750,-

(tror det var det beløpet).

Hva forventes da av dagmammaer rundt om i landet.

Det hadde vært interessant å høre hva dere mener.

Det snakkes nemlig litt om dette her i nærmiljøet, og meningene er delte.

Jeg er villig til å betale mer til en dagmamma jeg er fornøyd med, enn hva jeg måtte betale for en barnehageplass.

Skal dagmammaen sette ned prisen til det tilsvarende, så må hun kanskje ta inn flere barn for å ha en levelig inntekt. Dette og flere andre aspekter gjør at jeg gjerne betaler 3500,- for plassen min.

Hva mener dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg en av de heldige som har fått barnehage plass til begge barna, men hadde jeg ikke det, ville jeg betalt en dagmamma 4000, tilsvarende kontantstøtten, da de jo "skal" gå til dette. (ja jeg vet at de skal gå til mor eller far som er hjemme, men reglene sier at hvis man har barn hos dagmamma etc. som ikke får statsstøtte vil man få kontantstøtte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at en dagmamma justerer ned prisen. Barnehagene får økonomisk kompensasjon for tapt inntekt, det gjør ikke en dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også fått barnehageplass :hoppe:

Ville jo helst unngå dagmamma, men om dette var eneste utvei hadde jeg gladlig betalt 3 500,-/4 000,-

Kontantstøtten skal gå til dette ja, og jo færre barn dagmamma'n overlever på, jo bedre.

Dagmamma'n er jo et alternativ og en hjelpende hånd til de som står uten plass. Blir jo som en jobb. 2 750,- pr. mnd. er jo ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får jo ikke mindre kontantstøtte selv om barnehageplassprisene går ned, så jeg føler hvertfall at jeg ikke skal tjene ekstra på det. Jeg er kjempefornøyd med min dagmamma - det samme er Lille Frø - og hun er verdt 3600,-! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 2000 for halv plass, dvs 20t/uken.

Prisen blir ikke justert etter første mai, og den ble heller ikke justert da mitt barn rundt tre år og jeg ikke fikk kontantstøtte mer.

Det syns jeg er helt greit, dagmammaens jobb blir jo ikke noe annerledes selv om barnehagene får mer støtte eller jeg får mindre.

Jeg håper dog på barnehageplass fra august av, bl.a fordi fulltids barnehage vil bli rimeligere enn halvtids dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Selvfølgelig må dagmammaen få ta den prisen hun føler at hun må ha for jobben. Hvis man ikke er fornøyd, så må man finne en annen løsning.

Ofte er vel hovedgrunnen til at mange velger dagmamma foran barnehage (spesielt til de minste barna), den at de da får et mindre miljø å forholde seg til.

Skal prisene ned hos dagmamma så risikerer man jo nettopp det at kanskje hun må ta inn både en og to barn i tillegg.

Dagmammaer rundt om i norge: Stå på !! Dere gjør en kjempejobb !

PS. Kostpenger evt. turpenger kommer vel i tillegg til 2750.- i barnehagene (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I og med at man får kontantstøtte når man har barn (under tre år vel og merke) hos dagmamma, kan jo faktisk dagmammaen koste opp til 6450 før det blir like dyrt som i barnehagen! (3700 i kontantstøtte + 2750 som er maksprisen for barnehage)

Og, bruker man hvit dagmamma kan man trekke av på skatten også.

Og hvorfor skal dagmammane sette ned prisen uansett, de får jo ikke noe statsstøtte... Og i forhold til jobben de gjør får de ikke flust med penger heller pr i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet at vår Dagmamma tar det samme. Vi får kontantstøtte en liten stund, men fra 15 Aug har vi vært så heldige å få barnehageplass til nurket vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...