AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #461 Skrevet 16. februar 2015 Nyeste episoden... zzzzz :-( Selv om jeg er kjempefan av tv-serien, merker jeg at jeg ikke klarer å la meg begeistre over stemnings-episoder der ingenting skjer, slik som denne. Bortsett fra helt på slutten, da kom det inn noe lovende. Haha, kjenner jeg blir skeptisk til en som ser så ren og striglet og nybarbert ut, med rene, normale klær. Som om en lydtekniker eller produsent på settet plutselig forvillet seg inn foran kameraet. Denne fyren KAN da ikke ha rent mel i posen..? Gleder meg til neste uke, Anonymous poster hash: 85c12...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #462 Skrevet 16. februar 2015 Nyeste episoden... zzzzz :-( Selv om jeg er kjempefan av tv-serien, merker jeg at jeg ikke klarer å la meg begeistre over stemnings-episoder der ingenting skjer, slik som denne. Bortsett fra helt på slutten, da kom det inn noe lovende. Haha, kjenner jeg blir skeptisk til en som ser så ren og striglet og nybarbert ut, med rene, normale klær. Som om en lydtekniker eller produsent på settet plutselig forvillet seg inn foran kameraet. Denne fyren KAN da ikke ha rent mel i posen..? Gleder meg til neste uke,Anonymous poster hash: 85c12...ca3 Samme her! Noen som vet hvem denne Aaron er? Det er så lenge til neste gang.Anonymous poster hash: 8baa9...f70
Djungelvrål Skrevet 17. februar 2015 #463 Skrevet 17. februar 2015 Hvorfor brukte de ikke de 3 bilene de fant ca 17 min uti episoden?? Det kunne jo være de hadde bensin og startet!!
Mann 42 Skrevet 17. februar 2015 #464 Skrevet 17. februar 2015 Nyeste episoden... zzzzz :-( Selv om jeg er kjempefan av tv-serien, merker jeg at jeg ikke klarer å la meg begeistre over stemnings-episoder der ingenting skjer, slik som denne. Bortsett fra helt på slutten, da kom det inn noe lovende. Haha, kjenner jeg blir skeptisk til en som ser så ren og striglet og nybarbert ut, med rene, normale klær. Som om en lydtekniker eller produsent på settet plutselig forvillet seg inn foran kameraet. Denne fyren KAN da ikke ha rent mel i posen..? Gleder meg til neste uke, Anonymous poster hash: 85c12...ca3 Det vet jeg alt om. Men du må bytte kanal til tråden der det ikke bare er lov å spoile, men faktisk anbefalt og høyt verdsatt.
Gjest Teora Skrevet 18. februar 2015 #465 Skrevet 18. februar 2015 Syns det var kjipt at Beth døde, jeg. Hun var i ferd med å seile opp blant mine favoritter, og selv om det kanskje hadde vært forutsigbart og rart, hadde jeg ikke hatt noe i mot litt Daryl og Beth-romantikk (teit, jeg vet). Spent på hvordan det går videre, jeg syns også den nye fyren så tvilsom ut, samtidig er jeg nesten litt lei av feller i form av mennesker som skal hjelpe - så overrask meg gjerne med å være en bra fyr. Venter fortsatt på at noen skal komme på at de bør komme seg til havet, eller i hvertfall et stort vann/elv. Skaffe seg en stor båt, og kunne fiske, sove trygt fra zombier (jeg går ut i fra at de ikke svømmer), og ha oversikt. En øy eller halvøy med ferskvannskilde hadde vært det aller beste. Mye lettere å passe fremfor å være midt inni skogen. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #466 Skrevet 18. februar 2015 Det som jeg synes er rart er at "alle" andre mennesker er ute etter Rick og gjengen, blir for urealistisk! Anonymous poster hash: 26682...709
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #467 Skrevet 18. februar 2015 Det som jeg synes er rart er at "alle" andre mennesker er ute etter Rick og gjengen, blir for urealistisk! Anonymous poster hash: 26682...709 Det er jo ikke sånn, heller.De fleste gruppene som Rick og gjengen har støtt på, har vært relativt omgjengelige. Unntak er Terminus og politifolkene på sykehuset. Og et par omstreifende bander, som dem Daryl hang med en stund etter at han og Beth kom fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #468 Skrevet 23. februar 2015 YAY! Bra episode, og spennende utvikling! Gleder meg veldig til neste uke. Men jeg irriterer meg gang på gang på gang over at de glemmer trikset med å smøre seg inn i zombiegørr og blende inn i mengden når de er alene og blir angrepet av store mengder zombier. I denne episoden driver de i stedet og plaffer vilt rundt seg med gønnere når de er ute i skogen, omringet av zombier. Carol gjorde vel dette på vei mot Terminus, og det har blitt gjort tidligere også (av Glen i første sesongen?). Funker jo så bra! Anonymous poster hash: 85c12...ca3
Mann 42 Skrevet 23. februar 2015 #469 Skrevet 23. februar 2015 (endret) YAY! Bra episode, og spennende utvikling! Gleder meg veldig til neste uke. Men jeg irriterer meg gang på gang på gang over at de glemmer trikset med å smøre seg inn i zombiegørr og blende inn i mengden når de er alene og blir angrepet av store mengder zombier. I denne episoden driver de i stedet og plaffer vilt rundt seg med gønnere når de er ute i skogen, omringet av zombier. Carol gjorde vel dette på vei mot Terminus, og det har blitt gjort tidligere også (av Glen i første sesongen?). Funker jo så bra! Anonymous poster hash: 85c12...ca3 Vel, det er ikke helt ufarlig. Ett lite risp, eller man får noe gørr i munnen, så er det kjørt. Blir man infisert med hva det nå er zombiene er fulle av, så får man feber og dør. Men Carols infiltrasjon av Terminus var episk. Helt ned til hennes bad-ass avskjedsord til kannibalmamma Mary. "I am not really here. And neither are you!" Endret 23. februar 2015 av Mann 42
Mikrokosmos Skrevet 23. februar 2015 #470 Skrevet 23. februar 2015 Nå er det sykt spennende! Hva venter dem bak murene, tro? Idiotisk kanskje å håpe på harmoni og fred når det ikke er den typen serie...
Kassiopeia Skrevet 23. februar 2015 #471 Skrevet 23. februar 2015 Nå er det sykt spennende! Hva venter dem bak murene, tro? Idiotisk kanskje å håpe på harmoni og fred når det ikke er den typen serie... Det virker helt klart for godt til å være sant og for enkelt at disse fyrene er ærlige og snille fyrer som har fortalt sannheten. Men på en annen side er kanskje det poenget, at vi skal forvente en ny gjeng med gærninger nettopp fordig det motsatte blir for enkelt. Jeg føler i grunn at det har blitt for oppbrukt at de satser på å bosette seg med en ny gruppe som lokker dem inn med å virke snille, også bryter helvete løs. Det har blitt gjort for mange ganger nå så for meg blir det seriens største skuffelse i så fall. Men denne serien er ikke av den sorten, de har kommet opp med nye og sprøe twister helt fram til nå, så jeg holder en finger på at nygutta er snille. Har jo ikke lest tegneseriene, så kan jo for all del hende jeg bommer nå da. Sånn som jeg tror dette vil utspille seg, er det mer at vi får se hvor paranoid og skadet Rick og gjengen har endt opp etter alt de har gjennomgått, og hvordan de nå må lære seg å takle et nytt og mer fredfullt liv i det lille samfunnet der hvor de lever mer som før zombieutbruddet. Det er jo spesielt Rick vi ser fra den nyeste episoden som har mistet grepet totalt. Han virker nærmest sinnsyk, men det er jo heller ikke rart når man tenker på alt som har skjedd. Jeg skjønner jo selvsagt at serien ikke kan fortsette uten noen nye slemminger, så kan jo hende en annen gruppe invaderer dem når de endelig har funnet seg tilbake til et godt liv.
Mann 42 Skrevet 24. februar 2015 #472 Skrevet 24. februar 2015 (endret) Det virker helt klart for godt til å være sant og for enkelt at disse fyrene er ærlige og snille fyrer som har fortalt sannheten. Men på en annen side er kanskje det poenget, at vi skal forvente en ny gjeng med gærninger nettopp fordig det motsatte blir for enkelt. Jeg føler i grunn at det har blitt for oppbrukt at de satser på å bosette seg med en ny gruppe som lokker dem inn med å virke snille, også bryter helvete løs. Det har blitt gjort for mange ganger nå så for meg blir det seriens største skuffelse i så fall. Men denne serien er ikke av den sorten, de har kommet opp med nye og sprøe twister helt fram til nå, så jeg holder en finger på at nygutta er snille. Har jo ikke lest tegneseriene, så kan jo for all del hende jeg bommer nå da. Sånn som jeg tror dette vil utspille seg, er det mer at vi får se hvor paranoid og skadet Rick og gjengen har endt opp etter alt de har gjennomgått, og hvordan de nå må lære seg å takle et nytt og mer fredfullt liv i det lille samfunnet der hvor de lever mer som før zombieutbruddet. Det er jo spesielt Rick vi ser fra den nyeste episoden som har mistet grepet totalt. Han virker nærmest sinnsyk, men det er jo heller ikke rart når man tenker på alt som har skjedd. Jeg skjønner jo selvsagt at serien ikke kan fortsette uten noen nye slemminger, så kan jo hende en annen gruppe invaderer dem når de endelig har funnet seg tilbake til et godt liv. Jeg syns det var en super episode. Som Rick sa til Michonne: Hva så du da vi nærmet oss portene til Woodbury? Til Terminus? Ikke en dritt. Guvernøren i Woodbury og de gale kannibalene i Terminus. De ble ikke synlige før det var alt for sent, og hele gruppen var i livsfare. I Terminus var det bare Carols infiltrering som berget dem, og det var i siste sekund. Ricks tillitt til menneskeheta er så tynnslitt at den knapt er målbar. Han stoler bare på gruppen sin. Før sa Rick ting som "Folk som dreper må dø." Nå sier han "Hvis folka mine ikke er tilbake før det er gått en time, kjører jeg en kniv i skallen på deg og går etter dem." Og selv de mest troskyldige blant dem har gått gjennom en lignende transformasjon. "Selv om du tok feil, så hadde du rett", som Carol sa det. Jeg er virkelig spent på neste ukes episode. Det er kanskje noen som kjeder vettet av seg når det er lite action, men jeg sitter på kanten av stolsetet og tygger negler når jeg ser dette. Endret 24. februar 2015 av Mann 42
79kreps Skrevet 24. februar 2015 #473 Skrevet 24. februar 2015 Synes de samme situasjonene oppstår så altfor ofte, så det begynner å bli kjedelig. Fin ett sted med mistenksomme personer som virker hyggelig, men likevel ikke er det. På tide med en annen vinkling nå, eller faktisk en avslutning på serien. Hvorfor reiser de ikke til en øy, fjerner det som er av zombier der og lever der fredelig. Jo større øy, jo bedre. Bare å gå systematisk til verk å tømme den.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #474 Skrevet 24. februar 2015 Jeg syns det var en super episode. Som Rick sa til Michonne: Hva så du da vi nærmet oss portene til Woodbury? Til Terminus? Ikke en dritt. Guvernøren i Woodbury og de gale kannibalene i Terminus. De ble ikke synlige før det var alt for sent, og hele gruppen var i livsfare. I Terminus var det bare Carols infiltrering som berget dem, og det var i siste sekund. Ricks tillitt til menneskeheta er så tynnslitt at den knapt er målbar. Han stoler bare på gruppen sin. Før sa Rick ting som "Folk som dreper må dø." Nå sier han "Hvis folka mine ikke er tilbake før det er gått en time, kjører jeg en kniv i skallen på deg og går etter dem." Og selv de mest troskyldige blant dem har gått gjennom en lignende transformasjon. "Selv om du tok feil, så hadde du rett", som Carol sa det. Jeg er virkelig spent på neste ukes episode. Det er kanskje noen som kjeder vettet av seg når det er lite action, men jeg sitter på kanten av stolsetet og tygger negler når jeg ser dette. du vet jo hva som skjer, du har lest tegneserien Anonymous poster hash: 18104...f5a
Mann 42 Skrevet 25. februar 2015 #475 Skrevet 25. februar 2015 du vet jo hva som skjer, du har lest tegneserien Anonymous poster hash: 18104...f5a Jeg er fullstendig oppdatert på tegneserien, men det forandrer ikke på at dette er ganske spennende og siden TV-serien skiller seg fra tegneserien på mange viktige punkter, så er det ingen selvfølge at det som skjer i tegneserien, også skjer i TV-serien. Det har vært mange vrier i serien som ikke eksisterte i tegneserien og omvendt. Særlig etter Terminus, holder jeg alt åpent. Jeg skal ikke gå i detaljer, men jeg syns TV-manuset var mer troverdig og realistisk enn Robert Kirkmans opprinnelige historie. I den grad en historie om zombier kan være realistisk og troverdig, da. 1
Kassiopeia Skrevet 9. mars 2015 #476 Skrevet 9. mars 2015 Var dagens episode sesongfinalen? Bare jeg som ble stor i øynene når Carol ble helt psykopat mot guttungen? Absolutt episodens høydepunkt, Carol er virkelig en mester i manipulering og løgn. Hun er den som virker til å ha tilpasset seg raskest og har blendet rett inn i husmorgjengen, men er minst like skadet som Rick og Daryl. Når man ser tilbake på alle handlingene hennes og hvor enkelt det har vært for henne å ta tøffe valg, er vel hun den som har begått flest grusomme ting. Hun har virker mer iskald enn de andre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #477 Skrevet 9. mars 2015 Var dagens episode sesongfinalen? Bare jeg som ble stor i øynene når Carol ble helt psykopat mot guttungen? Absolutt episodens høydepunkt, Carol er virkelig en mester i manipulering og løgn. Hun er den som virker til å ha tilpasset seg raskest og har blendet rett inn i husmorgjengen, men er minst like skadet som Rick og Daryl. Når man ser tilbake på alle handlingene hennes og hvor enkelt det har vært for henne å ta tøffe valg, er vel hun den som har begått flest grusomme ting. Hun har virker mer iskald enn de andre. Nei, 3 episoder igjen Anonymous poster hash: 9b987...5fb
Mann 42 Skrevet 10. mars 2015 #478 Skrevet 10. mars 2015 (endret) Var dagens episode sesongfinalen? Bare jeg som ble stor i øynene når Carol ble helt psykopat mot guttungen? Absolutt episodens høydepunkt, Carol er virkelig en mester i manipulering og løgn. Hun er den som virker til å ha tilpasset seg raskest og har blendet rett inn i husmorgjengen, men er minst like skadet som Rick og Daryl. Når man ser tilbake på alle handlingene hennes og hvor enkelt det har vært for henne å ta tøffe valg, er vel hun den som har begått flest grusomme ting. Hun har virker mer iskald enn de andre. Carol har ikke tilpasset seg noe som helst, hun flyr bare under radaren. På ett eller annet tidspunkt etter at datteren hennes kom ut av låven til Herschel sammen med de andre zombiene, så gikk Carol fra å være mor til å bli overlever, og jeg tror ikke hun har noen som helst grenser for hva hun kan tenkes å foreta seg dersom hun har en begrunnet oppfatning om hva som tjener gruppens overlevelse på sikt. Nå tenker de at de trenger våpen, og hun gjør det som er nødvendig for å skaffe dem. Å skremme vannet av en guttunge som så henne, får ikke engang nåla til å vibrere på Carols "Er ikke dette litt drøyt?"-skala. Vi har jo sett gruppens omsorg for hverandre, men mindre hvor krigsskadde de er. Det var en eller annen som sa at de nesten hadde vært der ute for lenge. Jeg tror det stemmer. Endret 10. mars 2015 av Mann 42 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #479 Skrevet 10. mars 2015 Endelig har de klart å avslutte serien på en BRA måte! De siste sessongene har vært søppel, siste episode var en super avslutning! Bare håper det er den siste, for jeg har ikke sett noe sted at det er sessongavslutning! Men alt tyder på det! Anonymous poster hash: 723dc...5a7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #480 Skrevet 10. mars 2015 Endelig har de klart å avslutte serien på en BRA måte! De siste sessongene har vært søppel, siste episode var en super avslutning! Bare håper det er den siste, for jeg har ikke sett noe sted at det er sessongavslutning! Men alt tyder på det!Anonymous poster hash: 723dc...5a7 Fortsatt 3 episoder igjen. Og enda en sesong til høsten. Anonymous poster hash: 9b987...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå