Gå til innhold

Den perfekte småbarns familien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg føler meg så verdiløs og liten når jeg ser andre småbarns familier, og når de forteller om alt de har gjort på familie reiser og alt de skal gjøre hjemme, ting de gjør med barna, osv....

De forteller om sin egen familie som den perfekte familien uten konflikter og vanskelige trassige barn, men er det virkelig sånn?

For her i min familie føler jeg det er som et evig kaos til tider, men unger som tar av seg bleier her og der og som tisser og bæsjer på gulv, sofa og senger, maten ligger slengt på gulvet av 2 åringen, hyl og grin for ditt og datt. skittentøys kurven hoooooper seg opp.

Jeg er nok en litt sliten mamma, men jeg er veldig konsekvent og står på mitt, har jeg først sagt nei så er det nei. Så jeg ser på barna mine som egentlig ganske veloppdratte barn til alderen og være, de er snille, høfflige, hjelpsomme og verdens skjønneste, men de er også trassige og kan lage mye konflikter av og til.

er alle familier som min av og til eller er de perfekte? For jeg føler ofte at jeg har mislykket i oppgaven som mamma, siden jeg føler at jeg ikke strekker til i alle gjøremål som småbarns mamma, men det gjør alle andre småbarns familier? :(



Anonymous poster hash: 35dc6...443
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen er perfekte. De liker bare å fremstille seg sånn. Spesielt på facebook ;)

Ts: Ja spess på facebook, Jeg er dum som må lese det de legger ut også da, og føler meg enda dårligere, de har liksom akkurat fått lagt barna og jaggumei fåt bakt kaker, vaska huset og lagt frem nye fine klær til neste dag.

Får ikke til sånt jeg :(

Anonymous poster hash: 35dc6...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er en normal småbarnsmamma med normale småbarn :) de som maler alt rosenrødt og MÅ brette ut på facebook hver gang de har tatt på en klut har det nok ikke så bra, de skriver ofte det de skulle ønske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Det er så rart at det ikke holder med at jeg forteller meg selv at ikke andre familier er så perfekte, må liksom ha det bekreftet fra andre.

Er godt å høre at min familie ikke er noe mindre perfekte enn andres :)



Anonymous poster hash: 35dc6...443
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må dere hele tiden lese om alt som legges ut på FB? Det høres ut som et slit og mas å hele tiden følge med på hva andre gjør og presterer.



Anonymous poster hash: bcf61...2ac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://2.bp.blogspot.com/-IYiL4uxbW68/Tatd4TlUnWI/AAAAAAAAKRA/TzpSBO9XGeI/s640/Facebook.jpg

Tror dette gjerne er sannheten for mange av disse "perfekte" facebookfamiliene ;)

Haha, den var god.

Føles slik som det der her av og til. Minus at jeg legger ut slike statuser på Facebook da.

Men vet om mange som gjør det, også er gjerne virkeligheten en helt annen (noe de har sagt selv også)

Anonymous poster hash: 6ce9c...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebook er det ingen som fremstår som så lykkelige i sitt perfekte liv med verdens mest fantastiske familie enn en del småbarnsfamilier. Ikke alle, men de som har det så utrolig fantastisk er stort sett alltid småbarnsfamilier. Pussig det der.



Anonymous poster hash: 5e2e5...8db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere hele tiden lese om alt som legges ut på FB? Det høres ut som et slit og mas å hele tiden følge med på hva andre gjør og presterer.

Anonymous poster hash: bcf61...2ac

Det er ike akkurat sånn at man sitter konstant å følger med på hva andre skriver om livene sine på FB, men når du er på FB vil man alltids legge merke til de som skryter av seg selv oppi skyene. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 35dc6...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På facebook er det ingen som fremstår som så lykkelige i sitt perfekte liv med verdens mest fantastiske familie enn en del småbarnsfamilier. Ikke alle, men de som har det så utrolig fantastisk er stort sett alltid småbarnsfamilier. Pussig det der.

Anonymous poster hash: 5e2e5...8db

enig!

Anonymous poster hash: 35dc6...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok heller at det familielivet du beskriver er normalen. Vet at det er en del mammaer som liker å virke perfekt utad. Min erfaring er at det er bare slik på utsiden.

Vær stolt av deg selv og familien din. Det perfekte finnes ikke, og skal heller ikke gjøre det.

Av eksempel har jeg en bekjent som får livet sitt til å virke veldig perfekt utad. Vi som kjenner henne vet at det ikke er sant. Hun driver gård på Østlandet med mannen sin. Tok agronom utdannelse samtidig som hun har ansvar for fire barn, to av dem i barnehage, er engasjert og har diverse lederverv i turlag og bygdelag, tok sykepleierutdannelse i tillegg, og skal bli fosterhjem og kommer i lokalavisen fordi hun sjonglere familie, jobb, bygdekvinnelag, gardsdrift osv osv...hun håndtere jo tidsklemma så bra.

Sannheten er: Har vært utro til tider, deprimert mann, er utbrent, ønsker å gå fra mannen sin med jevne mellomrom, kommer i konflikter og har sammarbeidsproblemer på både jobb, på bygda og privat, er rastløs, roter økonomisk fordi det er for stor pengebruk, er lite kjærlig med ungene, sover bare noen timer hver natt, ungene er alltid trøtte og slitne, trenger mye oppmerksomhet fra alle, ungene oppdras av eldre søsken, hele familien er veldig urolig og lite harmonisk. Listen er uendelig lang....

Men på facebook, og utad reklamere hun med hvor perfekt hun har det hele tiden...Jeg som kjenner henne godt vet hvordan det virkelig er.

Din beskrivelse av familielivet høres helt normalt og bra ut :)



Anonymous poster hash: 4bf77...aa4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kommer vel an på rammen rundt! Jeg er vel "den du misliker på Facebook"; jeg baker, vasker og drar på båltur med mini. Og ja, noen ganger legger jeg ut bilder på Facebook, snakker dog ikke flere ganger i uken.

MEN så har jeg en "snill" baby, hun er kun 11 mnd, og jeg jobber ikke enda. Tenker pipen får en annen låt når vi har flere barn og de går i bhg og vi på jobb. Samtidig handler vel noe om hva slags barn man har, hjelper mannen til hjemme, bruker man lang tid til og fra jobb eller bor man bor man nærme, har man "snille" barn, hva liker man å bruke tiden på? Jeg liker å vaske og bake f eks, og bruker gjerne søndagen på tur.

Anonymous poster hash: 27408...e25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nok heller at det familielivet du beskriver er normalen. Vet at det er en del mammaer som liker å virke perfekt utad. Min erfaring er at det er bare slik på utsiden.

Vær stolt av deg selv og familien din. Det perfekte finnes ikke, og skal heller ikke gjøre det.

Av eksempel har jeg en bekjent som får livet sitt til å virke veldig perfekt utad. Vi som kjenner henne vet at det ikke er sant. Hun driver gård på Østlandet med mannen sin. Tok agronom utdannelse samtidig som hun har ansvar for fire barn, to av dem i barnehage, er engasjert og har diverse lederverv i turlag og bygdelag, tok sykepleierutdannelse i tillegg, og skal bli fosterhjem og kommer i lokalavisen fordi hun sjonglere familie, jobb, bygdekvinnelag, gardsdrift osv osv...hun håndtere jo tidsklemma så bra.

Sannheten er: Har vært utro til tider, deprimert mann, er utbrent, ønsker å gå fra mannen sin med jevne mellomrom, kommer i konflikter og har sammarbeidsproblemer på både jobb, på bygda og privat, er rastløs, roter økonomisk fordi det er for stor pengebruk, er lite kjærlig med ungene, sover bare noen timer hver natt, ungene er alltid trøtte og slitne, trenger mye oppmerksomhet fra alle, ungene oppdras av eldre søsken, hele familien er veldig urolig og lite harmonisk. Listen er uendelig lang....

Men på facebook, og utad reklamere hun med hvor perfekt hun har det hele tiden...Jeg som kjenner henne godt vet hvordan det virkelig er.

Din beskrivelse av familielivet høres helt normalt og bra ut :)

Anonymous poster hash: 4bf77...aa4

Uff får håpe det ordner seg for henne med tiden ! Jeg får vel bare være veldig fornøyd med at jeg faktisk ikke prøver å være ett glansbilde når ting egentlig ikke er helt som et glansbilde men som det bilde det skal være, om du skjønner ;) mye rot her med forklaringer. Hilsen TS :)

Anonymous poster hash: 35dc6...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perfekte småbarnsfamilie ?

jeg skal fortelle deg en hemmelighet

den eksisterer ikke

Takk :)

Anonymous poster hash: 35dc6...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag etter all tilbakemelding fra dere gikk jeg i butikken med de 2 minste med hevet hode :) Føler meg mye større nå og ikke så liten :) Ungene er som de pleier, høylytte, dytter, trasser osv men jeg kunne bare smile og vite att dette har alle småbarns familier opplevd så ikke skikk stykt på meg ;) HIHI



Anonymous poster hash: 35dc6...443
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...