Gå til innhold

Ned sunket livmor?!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fødte får 3 år siden. Nå har jeg nylig begynt med p ring, men når jeg skal ta den ut kjenner jeg noe? Jeg kjenner tydelig livmor(?) som p ringen ligger under. Er det livmoren jeg kjenner?! Er dette farlig? :(

Anonymous poster hash: 26a2a...f5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte får 3 år siden. Nå har jeg nylig begynt med p ring, men når jeg skal ta den ut kjenner jeg noe? Jeg kjenner tydelig livmor(?) som p ringen ligger under. Er det livmoren jeg kjenner?! Er dette farlig? :(

Anonymous poster hash: 26a2a...f5a

Det du kjenner er sannsynligvis livmortappen. Kjenner den på meg selv når jeg setter inn tamponger. Hjelpes menneske, kjenner du ikke din egen kropp???

Anonymous poster hash: a0da4...bb5

  • Liker 3
Skrevet

Det du kjenner er sannsynligvis livmortappen. Kjenner den på meg selv når jeg setter inn tamponger. Hjelpes menneske, kjenner du ikke din egen kropp???

Anonymous poster hash: a0da4...bb5

Ikke alle har brukt tampong, og det er da slett ikke alle som sitter og plukker seg langt oppi dåsa på måfå og har full kontroll på livmortappen sin.

Anonymous poster hash: b1ea4...5ca

  • Liker 6
Skrevet

Jeg er gammel kjerring, og har aldri kjente livmortappen min. ;)

  • Liker 2
Skrevet

Jeg har heller aldri kjent livmortappen min, men jeg vet at den er der og at det er normalt at det "står" noe ut helt øverst i skjeden.

Litt basic anatomi er det greit å kunne.



Anonymous poster hash: dc17b...e43
  • Liker 1
Skrevet

Jøss, trodde det var helt vanlig å kjenne på seg selv innimellom (de fleste har vel sex med seg selv?). Jeg vet godt hvor min livmortapp er (men hos noen sitter den så høyt opp/ de har så lang skjede, at det er vanskelig å kjenne den. Men jeg kjenner min med letthet.

Blir litt overrasket når man er godt voksen og aldri har kjent på sin egen skjede og livmortapp. Får håpe det ikke gjelder klitoris og kjønnslepper også.

Anonymous poster hash: 8a29d...185

  • Liker 1
Skrevet

Jøss, trodde det var helt vanlig å kjenne på seg selv innimellom (de fleste har vel sex med seg selv?). Jeg vet godt hvor min livmortapp er (men hos noen sitter den så høyt opp/ de har så lang skjede, at det er vanskelig å kjenne den. Men jeg kjenner min med letthet.

Blir litt overrasket når man er godt voksen og aldri har kjent på sin egen skjede og livmortapp. Får håpe det ikke gjelder klitoris og kjønnslepper også.

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Tenk nå litt logisk da. Det er mye mer sannsynlig at man er kjent med sine ytre kjønnsdeler og vaginalåpningen enn at man har full oversikt over livmortappen, som hos noen er rimelig langt inn og opp i skjeden. De fleste har sex med seg selv av og til men jeg har inntrykk av at de færreste graver langt oppi skjeden og berører livmortappen.

Anonymous poster hash: b1ea4...5ca

  • Liker 2
Skrevet

Jeg har da tatt på meg selv mange ganger, men har ikke sjangs til å komme helt inn til livmorhalsen. Den sitter alt for langt opp til at jeg når den. Ikke har jeg den store interessen av å klå på den heller.



Anonymous poster hash: dc17b...e43
  • Liker 2
Skrevet

Tenk nå litt logisk da. Det er mye mer sannsynlig at man er kjent med sine ytre kjønnsdeler og vaginalåpningen enn at man har full oversikt over livmortappen, som hos noen er rimelig langt inn og opp i skjeden. De fleste har sex med seg selv av og til men jeg har inntrykk av at de færreste graver langt oppi skjeden og berører livmortappen. Anonymous poster hash: b1ea4...5ca

Tenk logisk selv, du.

Noen kvinner har større og lengre skjeder enn andre. Da forstår jeg at det er vanskelig å komme helt opp. Men livmortappen sitter ikke alltid helt øverst hos alle, den kan også munne ut på fremsiden, litt over midten.

Jeg har ingen problemer med å kjenne min, men har stram skjede, og har aldri født barn. Den er ikke nedsunket. Rett under livmortappen er g-punktet, veldig greit å kjenne kroppen såpass godt at man vet hvor de viktige delene er ;) Mange stimulerer også g-punktet ved onanering,

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Skrevet

Jeg har da tatt på meg selv mange ganger, men har ikke sjangs til å komme helt inn til livmorhalsen. Den sitter alt for langt opp til at jeg når den. Ikke har jeg den store interessen av å klå på den heller. Anonymous poster hash: dc17b...e43

Da er vi forskjellige, gitt!

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Skrevet

Da er vi forskjellige, gitt!

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Det er vi da!

Anonymous poster hash: dc17b...e43

Skrevet

Det du kjenner er sannsynligvis livmortappen. Kjenner den på meg selv når jeg setter inn tamponger. Hjelpes menneske, kjenner du ikke din egen kropp???

Anonymous poster hash: a0da4...bb5

Stjeler denne tråden litt..... Men hvis denne tappen plutselig er der og ikke vært der tidligere? Dårlig formulert, men er det farlig om den plutselig er der? Har ikke gjort noe som skal tilsi at den skal synke ned? Det eneste som er "nytt" er blødningsforstyrrelse på 2-6mnd og gynekolog sa det ikke var noe feil...

Ikke TS.

Anonymous poster hash: 6a7ea...4ff

Skrevet

Stjeler denne tråden litt..... Men hvis denne tappen plutselig er der og ikke vært der tidligere? Dårlig formulert, men er det farlig om den plutselig er der? Har ikke gjort noe som skal tilsi at den skal synke ned? Det eneste som er "nytt" er blødningsforstyrrelse på 2-6mnd og gynekolog sa det ikke var noe feil...Ikke TS. Anonymous poster hash: 6a7ea...4ff

Det kan variere litt alt ettersom når du er i syklusen. Om gynekologn ikke sa det var noe feil, er det sikkert ikke nedsunket livmor. Men om den tyter ut av skjedeåpningen, er det noe galt.

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Skrevet

Tenk nå litt logisk da. Det er mye mer sannsynlig at man er kjent med sine ytre kjønnsdeler og vaginalåpningen enn at man har full oversikt over livmortappen, som hos noen er rimelig langt inn og opp i skjeden. De fleste har sex med seg selv av og til men jeg har inntrykk av at de færreste graver langt oppi skjeden og berører livmortappen.

Anonymous poster hash: b1ea4...5ca

haha, takk der lo jeg godt. Å sier meg enig!

Skrevet

haha, takk der lo jeg godt. Å sier meg enig!

Høres ut som mange har veldig lange skjeder her...

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Skrevet

Høres ut som mange har veldig lange skjeder her...

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Ja åpenbart det eller at folk bare ikke plukker seg langt opp i kjeden? Det er faktisk ikke heller så veldig hygenisk vil jeg tro.

Kjære TS: Gå til gyn. Hvis du er bekymret for noe.

Skrevet

Ja åpenbart det eller at folk bare ikke plukker seg langt opp i kjeden? Det er faktisk ikke heller så veldig hygenisk vil jeg tro.

Kjære TS: Gå til gyn. Hvis du er bekymret for noe.

Det er normalt å kjenne sin egen kropp - og normalt å vaske hendene sine.

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Skrevet

Tenk logisk selv, du.

Noen kvinner har større og lengre skjeder enn andre. Da forstår jeg at det er vanskelig å komme helt opp. Men livmortappen sitter ikke alltid helt øverst hos alle, den kan også munne ut på fremsiden, litt over midten.

Jeg har ingen problemer med å kjenne min, men har stram skjede, og har aldri født barn. Den er ikke nedsunket. Rett under livmortappen er g-punktet, veldig greit å kjenne kroppen såpass godt at man vet hvor de viktige delene er ;) Mange stimulerer også g-punktet ved onanering,

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Hva er poenget ditt?

Det var du som uffet deg over voksne kvinner som ikke har kjent livmortappen, og antydet at det automatisk betyr å overhodet ikke kjenne sin egen kropp. Jeg bare påpekte at det fint går an å kjenne sin egen kropp godt uten å ha kjent livmortappen. Med andre ord er det ikke jeg som sliter med å se at damer og damekropper er forskjellige. Det er ikke min logikk det er noe galt med :)

Anonymous poster hash: b1ea4...5ca

  • Liker 2
Skrevet

Det er normalt å kjenne sin egen kropp - og normalt å vaske hendene sine.

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Ja det er det, men det er desverre ikke slik at alle har kjent sin egen livmorstappe, Jeg har ikke kjent den, selv om jeg har født to barn og er godt voksen. Hva mener du? At vi andre som ikke har kjent den skal sitte oss ned å grave inn i kjeden bare fordi du mener det er normalt å kunne kjenne den?

Tror ikke det nei...

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ja det er det, men det er desverre ikke slik at alle har kjent sin egen livmorstappe, Jeg har ikke kjent den, selv om jeg har født to barn og er godt voksen. Hva mener du? At vi andre som ikke har kjent den skal sitte oss ned å grave inn i kjeden bare fordi du mener det er normalt å kunne kjenne den?

Tror ikke det nei...

Prøv å akseptere at andre kan ha et annet forhold til kroppen sin. Noen har noe som heter et g-punkt. Da hender det man selv eller partneren kjenner inni seg selv - noen kan da kjenne livmortappen, andre ikke. Man er ulikt skapt.

Anonymous poster hash: 8a29d...185

Innlegget er ryddet for språkdiskusjon.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...