AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #41 Skrevet 16. september 2013 Kontrollen i butikkene er elendig. Jeg har ventet på en ost som kom inn denne uka. Med dato onsdag samme uke som den kom inn (kom i hyllene man-tir). Et helt parti som går rett på dynga. Har helt sluttet kjøpe melkeprodukt uten å se på datoen. Myyyyye utgått i hyllene på samtlige butikker. Om de ikke gjør det med vilje (en kan lure siden alle kundene vet de må snu på alt de ser) så må de ha helt elendig system. Lurer på å tipse mattilsynet om praksisen om den ikke slutter snart. Anonymous poster hash: b1d5f...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #42 Skrevet 16. september 2013 Jeg sjekker holdbarhetsdatoen på alt jeg kjøper, og at emballasjen er hel. Alle kan gjøre feil, og det er uansett bare meg det går ut over hvis jeg drar med meg hjem noe jeg ikke kan bruke, så like greit å ha det som en vane og komme bryderiet i forkjøpet. Anonymous poster hash: 8b5ca...460
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #43 Skrevet 16. september 2013 For det første går det helt fint å spise mat som har utgått på best før-dato. For det andre er det svært mange varer i en butikk. Det er også slik at det er vanlige mennesker som "deg og meg" som jobber i butikker. Når de går gjennom varene for å sjekke dato vil det jo av og til skje en glipp, det er fort gjort å gå glipp av noe. Som forbrukere har vi også en ansvar for å sjekke dato på de varene vi kjøper. Jeg har ingen tro på at butikkene med vilje prøver å selge deg utgåtte varer. Som jeg også skrev så gjør det meg ingenting å spise ting som holder seg etter "best før", men det må som regel konsumeres over kortere tid og jeg synes ikke det er riktig at man skal betale full pris på det. Var og prøvde å få byttet i dag, men alle varene de hadde i hylla var samme dato som den jeg hadde kjøpt. Damen i butikken var ikke noe interessert i å se om det var mer på lager - hun "trodde" ikke det, så jeg ba om pengene tilbake. Det fikk jeg, men hun skulle sette på plass et par esker med varer først. Jeg var ikke særlig blid når jeg måtte stå og vente på henne, og det var ingen andre kunder i butikken. Ikke så jeg noen andre som jobbet der heller. Jeg sa også to ganger at resten av varene i hylla var gått ut på dato, første gangen trodde jeg ikke hun hørte, men andre gangen så hun bare dumt på meg og sa "okey". Hvis det er sånne som henne som driver butikken, så tviler jeg ikke på at det er mye utgåtte varer i hyllene der. Anonymous poster hash: fc8ae...2b8
Yme Skrevet 18. september 2013 #44 Skrevet 18. september 2013 Så mange kranglefanter det var på KG i kveld Har opplevd lignende veldig ofte på Rema 1000, så nå er praksisen min at jeg sjekker dato hver gang jeg handler på Rema. Har forstått det sånn at rutinene på Rema ikke gir rom for dato-sjekk "hver dag", så mulig det ikke er de ansattes ene og alene feil. Veldig surt å komme hjem, etter en lang dag og til en sen middagsprosjekt, for så å oppdage at hovedingrediensen ikke kan brukes. Jeg opplever det stadig på Rema 1000 her også, så jeg har begynt å bare kjøpe noen få varer der, som jeg alltid sjekker datoen på, og handler resten på Meny, De har mye bedre utvalg av økologiske varer der også, selv om kassalappen gjerne blir på 400 istedenfor 200 da. Meny er dyrt 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #45 Skrevet 20. september 2013 Jada, TS, de ansatte på butikken visste at DU kom til å handle akkurat DEN vare I DAG. Derfor la de bevisst DEN pakken forrewt i hyllen rett før du kom inn i butikken. Det er nok en konspirasjon!!!! Unnskyld meg, TS, men du høres en smuuuule paranoid ut....Anonymous poster hash: a6614...bef
Holar Skrevet 21. september 2013 #46 Skrevet 21. september 2013 Høres ut til at det er noen butikker som bør gå gjennom rutinene sine her. Nærbutikken min, en Spar, er dyktige på dato. Når varer har en til to dager igjen, legges de over i en kurv på kjøla og merkes ned 50%. 1
Kassiopeia Skrevet 22. september 2013 #47 Skrevet 22. september 2013 Som jeg også skrev så gjør det meg ingenting å spise ting som holder seg etter "best før", men det må som regel konsumeres over kortere tid og jeg synes ikke det er riktig at man skal betale full pris på det. Var og prøvde å få byttet i dag, men alle varene de hadde i hylla var samme dato som den jeg hadde kjøpt. Damen i butikken var ikke noe interessert i å se om det var mer på lager - hun "trodde" ikke det, så jeg ba om pengene tilbake. Det fikk jeg, men hun skulle sette på plass et par esker med varer først. Jeg var ikke særlig blid når jeg måtte stå og vente på henne, og det var ingen andre kunder i butikken. Ikke så jeg noen andre som jobbet der heller. Jeg sa også to ganger at resten av varene i hylla var gått ut på dato, første gangen trodde jeg ikke hun hørte, men andre gangen så hun bare dumt på meg og sa "okey". Hvis det er sånne som henne som driver butikken, så tviler jeg ikke på at det er mye utgåtte varer i hyllene der. Anonymous poster hash: fc8ae...2b8 Men dette er jo ikke vanlig oppførsel på butikkansatte, så dette blir jo et ekstrem tilfelle. Her burde du faktisk klage til sjefen, for en slik oppførsel tror jeg ingen sjefer ville godtatt av sine ansatte. Hadde det vært meg så hadde jeg ikke nølt med å kreve at hun hentet sjefen sin der og da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå