AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #21 Skrevet 15. september 2013 Er jo nettopp sånn varer går ut på dato, og butikkene taper mye penger. Min mening er at det er frekt. Det er en grunn til at de er plassert bakerst. Dersom jeg skal bruke en vare samme dagen kjøper jeg gladelig en pakke som går ut samme dag eller dagen etter. Dersom jeg kjøper inn varer flere dager i forveien eller er usikker på når jeg skal bruke varen, velger jeg selvfølgelig en vare med lang holdbarhetsdato. Mener du seriøst at det er frekt av meg som kunde? Jeg skjønner at det kan skje en glipp av og til, og kunder roter ofte litt i systemet, men det finnes da grenser. Jeg synes Coop er kroniske på dette med gamle varer og opplever stadig å finne utgåtte varer i hyllene eller komme hjem og finne ut at jeg har kjøpt utgåtte varer. Man blir temmelig lei av sånt. Varer med svært kort dato burde prises ned, da er det jo også større sjanse for at folk gidder å kjøpe dem. En vinn-vinn-situasjon for både kunden, butikken og miljøet. Anonymous poster hash: bc01a...193 5
Kassiopeia Skrevet 15. september 2013 #22 Skrevet 15. september 2013 Dersom jeg skal bruke en vare samme dagen kjøper jeg gladelig en pakke som går ut samme dag eller dagen etter. Dersom jeg kjøper inn varer flere dager i forveien eller er usikker på når jeg skal bruke varen, velger jeg selvfølgelig en vare med lang holdbarhetsdato. Mener du seriøst at det er frekt av meg som kunde? Jeg skjønner at det kan skje en glipp av og til, og kunder roter ofte litt i systemet, men det finnes da grenser. Jeg synes Coop er kroniske på dette med gamle varer og opplever stadig å finne utgåtte varer i hyllene eller komme hjem og finne ut at jeg har kjøpt utgåtte varer. Man blir temmelig lei av sånt. Varer med svært kort dato burde prises ned, da er det jo også større sjanse for at folk gidder å kjøpe dem. En vinn-vinn-situasjon for både kunden, butikken og miljøet. Anonymous poster hash: bc01a...193 Altså, med en gang man får inn en ny vare er det enda en stund igjen av holdbarheten, men varer bestilles flere ganger i uken, så hvis kundene ikke hadde rotet i systemet og sneket frem de bakerste hadde det blitt mye færre utgåtte varer. Det er ofte slik at kunder velger den bakerste varen, selv om varene foran enda har en god stund igjen før de blir dårlige. Da synes jeg det er frekt, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #23 Skrevet 15. september 2013 Velger ofte varer med lengst holdbarhe. Melk feks, tar den med lengst dato. (ofte qmelk forresten). Samme med kjøttdeig, rømme, kylling etc. Vil ikke butikken selge det, får de fjerne det. Frekkt er det ikke, muligens fra butikkens side som stiller frem varer de ikke vil selge akkurat nå. Anonymous poster hash: fc50c...f86 5
Yme Skrevet 15. september 2013 #24 Skrevet 15. september 2013 Nå gir du ikke mening Det var egentlig ganske lett å forstå hva personen mente... Varen som sto i butikkhylla, foran alle de andre varene (dvs. den varen som er lettest tilgjengelig når man velger ting fra hyllene) hadde gått ut på dato. 2
Kassiopeia Skrevet 15. september 2013 #25 Skrevet 15. september 2013 (endret) Velger ofte varer med lengst holdbarhe. Melk feks, tar den med lengst dato. (ofte qmelk forresten). Samme med kjøttdeig, rømme, kylling etc. Vil ikke butikken selge det, får de fjerne det. Frekkt er det ikke, muligens fra butikkens side som stiller frem varer de ikke vil selge akkurat nå.Anonymous poster hash: fc50c...f86 Hvor mener du ellers at butikken skal gjøre av alle de hundrevis av varene? Hvis du tror at matbutikker har kjølelager på størrelse med det som er ute i butikkene, så tar du grundig feil. Det nytter heller ikke å bestille inn mindre av hver vare, for butikken vil miste flere kunder å gå i større tap hvis de plutselig er fri for massevis av varer. Det er jo noe som heter normal folkeskikk og respekt, men er mange nordmenn som tydeligvis gikk glipp av den delen av oppdragelsen sin. Endret 15. september 2013 av irrlys 2
sofie777 Skrevet 15. september 2013 #26 Skrevet 15. september 2013 Jeg opplever nå for tiden at flere varer har trykt på datoen maten ble produsert/pakket, gjerne rett over holdbarhetsdatoen og med samme skrift/-størrelse. Denne datoen kan gjerne være fra en måned før. Jeg har flere ganger måttet se to ganger for å se at det er riktig, kanskje det er det som skjedde med TS? 1
Lady Skrevet 15. september 2013 #27 Skrevet 15. september 2013 Husker jeg så en av de ansatte byttet holdebarhetsdato på alle pakkene med fileter en gang for lenge siden. Konfronterte han med det, og da svarte han at det var hull i emballasjen, så han måtte bytte..
plix Skrevet 15. september 2013 #28 Skrevet 15. september 2013 Så mange kranglefanter det var på KG i kveld Har opplevd lignende veldig ofte på Rema 1000, så nå er praksisen min at jeg sjekker dato hver gang jeg handler på Rema. Har forstått det sånn at rutinene på Rema ikke gir rom for dato-sjekk "hver dag", så mulig det ikke er de ansattes ene og alene feil. Veldig surt å komme hjem, etter en lang dag og til en sen middagsprosjekt, for så å oppdage at hovedingrediensen ikke kan brukes.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #29 Skrevet 15. september 2013 Så mange kranglefanter det var på KG i kveld Har opplevd lignende veldig ofte på Rema 1000, så nå er praksisen min at jeg sjekker dato hver gang jeg handler på Rema. Har forstått det sånn at rutinene på Rema ikke gir rom for dato-sjekk "hver dag", så mulig det ikke er de ansattes ene og alene feil. Veldig surt å komme hjem, etter en lang dag og til en sen middagsprosjekt, for så å oppdage at hovedingrediensen ikke kan brukes. Som remadame får jeg bare beklage masse, og be deg ta det med til din butikk og bytte det. Vi har en policy om at vi aldri sender kunden til en konkurrent, så da bytter vi varen din uten å stille spørsmål! Forøvrig er det ikke bare rema-ansatte som setter inn varer. Det er gjerne egne ansatte fra leverandøren som fyller på tørrvarer. Vi ansatte i butikken har i hovedsak ansvaret for ferske varer (meieri, kjøtt og grønt). Det betyr ikke at vi ikke skal passe på, men disse leverandørene er kankje ikke like oppmerksomme? Anonymous poster hash: 1dace...d33 1
plix Skrevet 15. september 2013 #30 Skrevet 15. september 2013 Som remadame får jeg bare beklage masse, og be deg ta det med til din butikk og bytte det. Vi har en policy om at vi aldri sender kunden til en konkurrent, så da bytter vi varen din uten å stille spørsmål! Forøvrig er det ikke bare rema-ansatte som setter inn varer. Det er gjerne egne ansatte fra leverandøren som fyller på tørrvarer. Vi ansatte i butikken har i hovedsak ansvaret for ferske varer (meieri, kjøtt og grønt). Det betyr ikke at vi ikke skal passe på, men disse leverandørene er kankje ikke like oppmerksomme? Anonymous poster hash: 1dace...d33 Takk for beklagelse, men det går helt fint Vet også, som tidligere Rema-ansatt, hvordan byttereglene er ("Denne Coop-brusen er jeg IKKE fornøyd med!" og vi som var/er ansatt må svare "Ingen problem, her har du en ny Grans-brus. Håper du blir fornøyd"). Har selvsagt aldri vært så frekk selv Da jeg jobbet for Rema hadde vi ingen mulighet for dato-sjekk i løpet av en ettermiddagsvakt, og på dagtid var gjøremålene såpass hektiske at det ble mange kunder ila en uke som måtte bytte sine varer. Dessverre. Mulig butikken var et unntak, men fikk inntrykket av at dette var normalt i Rema-butikkene i området. Gjorde mitt beste som ansatt, da Synd jeg alene ikke kunne rydde opp i alt. Koselig at du er en pliktoppfyllende ansatt som beklager på vegne av kjeden her på KG, skulle vært flere som har samme yrkesstolthet som deg
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #31 Skrevet 15. september 2013 Jeg opplever nå for tiden at flere varer har trykt på datoen maten ble produsert/pakket, gjerne rett over holdbarhetsdatoen og med samme skrift/-størrelse. Denne datoen kan gjerne være fra en måned før. Jeg har flere ganger måttet se to ganger for å se at det er riktig, kanskje det er det som skjedde med TS? Jeg dobbeltsjekket nå, men det er best før. 08.08.13. Og så må jeg bare si at jeg ikke har noe imot å spise varer som er fine selv om de har gått over datostemplingen, men siden de sannsynligvis bør konsumeres innen kortere tid, synes jeg man skal få prisavslag. Og jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at dette er ubevisst. De varene burde vært tatt ut av hyllen for lenge siden... Anonymous poster hash: fc8ae...2b8 1
Adhara Skrevet 15. september 2013 #32 Skrevet 15. september 2013 Tråden er ryddet for hets, persondebatt og svar til disse. Det går fint an å oppføre seg for dere ALLE sammen. Irrlys, mod. 3
Kassiopeia Skrevet 15. september 2013 #33 Skrevet 15. september 2013 Takk for beklagelse, men det går helt fint Vet også, som tidligere Rema-ansatt, hvordan byttereglene er ("Denne Coop-brusen er jeg IKKE fornøyd med!" og vi som var/er ansatt må svare "Ingen problem, her har du en ny Grans-brus. Håper du blir fornøyd"). Har selvsagt aldri vært så frekk selv Da jeg jobbet for Rema hadde vi ingen mulighet for dato-sjekk i løpet av en ettermiddagsvakt, og på dagtid var gjøremålene såpass hektiske at det ble mange kunder ila en uke som måtte bytte sine varer. Dessverre. Mulig butikken var et unntak, men fikk inntrykket av at dette var normalt i Rema-butikkene i området. Gjorde mitt beste som ansatt, da Synd jeg alene ikke kunne rydde opp i alt. Koselig at du er en pliktoppfyllende ansatt som beklager på vegne av kjeden her på KG, skulle vært flere som har samme yrkesstolthet som deg Jeg var også ansatt på Rema før, og har dessverre samme inntrykk som deg. Når jeg startet i jobben tok jeg på meg ansvaret med å løpe igjennom butikken hver dag for og datosjekke, og etterhvert innså både andre ansatte og sjefen hvor viktig det var. Så vi fikk kjempefine rutiner daglig, og hadde en periode så mye oversikt at det var aldri noen varer som gikk ut. Men når jeg sluttet gikk de dessverre tilbake til gamle vaner. Men jeg har inntrykk av at de er mye mer nøye på dette i andre matbutikker, spesielt Prix :-)
FantasDick Skrevet 15. september 2013 #34 Skrevet 15. september 2013 Jeg sjekker dato på kjølen hver dag, og har grei oversikt (skriver lister) over resten av butikken, men av og til kan jeg overse noen varer - da synes jeg at det er utrolig dumt om noen tror jeg har plassert en gammel utgått vare der med vilje. Om det skjer "hele tiden" kan jeg forstå det, men eller synes jeg ikke man skal spekulere så mye i det. Ta den med tilbake så får du byttet den uten problemer. 1
Upadiela Skrevet 15. september 2013 #35 Skrevet 15. september 2013 (endret) Takk for beklagelse, men det går helt fint Vet også, som tidligere Rema-ansatt, hvordan byttereglene er ("Denne Coop-brusen er jeg IKKE fornøyd med!" og vi som var/er ansatt må svare "Ingen problem, her har du en ny Grans-brus. Håper du blir fornøyd"). Har selvsagt aldri vært så frekk selv Da jeg jobbet for Rema hadde vi ingen mulighet for dato-sjekk i løpet av en ettermiddagsvakt, og på dagtid var gjøremålene såpass hektiske at det ble mange kunder ila en uke som måtte bytte sine varer. Dessverre. Mulig butikken var et unntak, men fikk inntrykket av at dette var normalt i Rema-butikkene i området. Gjorde mitt beste som ansatt, da Synd jeg alene ikke kunne rydde opp i alt. Koselig at du er en pliktoppfyllende ansatt som beklager på vegne av kjeden her på KG, skulle vært flere som har samme yrkesstolthet som deg Hehe, takk for det, koselig å få litt positive tilbakemeldinger! Særlig for en 19åring som ellers ikke får særlig mye respekt...! Lever etter mantraet "gi den servicen du selv vil ha". Ikke lett med sure coop-mennesker, da, men jobb er jobb! Og det er umulig å rydde ordentlig, særlig nå som vi har gått fra å være oppe 8-22, til 7-23. Alltid for få på jobb. Vanskelig å ha oversikt over ti tusen varer når det er en på gulvet og en i kassa! Da vet dere andre kunder det! Edit: Woopsi, ikke anonym lenger. Jaja. (Var det fordi jeg ikke vil bli gjenkjent i jobbsituasjon...!) Endret 15. september 2013 av Upadiela
Kassiopeia Skrevet 15. september 2013 #36 Skrevet 15. september 2013 Jeg dobbeltsjekket nå, men det er best før. 08.08.13. Og så må jeg bare si at jeg ikke har noe imot å spise varer som er fine selv om de har gått over datostemplingen, men siden de sannsynligvis bør konsumeres innen kortere tid, synes jeg man skal få prisavslag. Og jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at dette er ubevisst. De varene burde vært tatt ut av hyllen for lenge siden...Anonymous poster hash: fc8ae...2b8 Sjefen min sa alltid at det er ulovlig å selge varer som er utgått, og vi satt alltid varer som gikk ut dagen etter ned til halv pris. Dette var Rema, og det har jeg sett at veldig mange andre kjeder også gjør. Så jeg tviler på at noen gjør det bevisst
sol87 Skrevet 15. september 2013 #37 Skrevet 15. september 2013 For det første går det helt fint å spise mat som har utgått på best før-dato. For det andre er det svært mange varer i en butikk. Det er også slik at det er vanlige mennesker som "deg og meg" som jobber i butikker. Når de går gjennom varene for å sjekke dato vil det jo av og til skje en glipp, det er fort gjort å gå glipp av noe. Som forbrukere har vi også en ansvar for å sjekke dato på de varene vi kjøper. Jeg har ingen tro på at butikkene med vilje prøver å selge deg utgåtte varer. 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #38 Skrevet 16. september 2013 Hvor mener du ellers at butikken skal gjøre av alle de hundrevis av varene? Hvis du tror at matbutikker har kjølelager på størrelse med det som er ute i butikkene, så tar du grundig feil. Det nytter heller ikke å bestille inn mindre av hver vare, for butikken vil miste flere kunder å gå i større tap hvis de plutselig er fri for massevis av varer. Det er jo noe som heter normal folkeskikk og respekt, men er mange nordmenn som tydeligvis gikk glipp av den delen av oppdragelsen sin. Og dette ska tydeligvis være kundens problem? Noen har gått glipp av noe i oppdragelsen ja.. Det er helt sikkert. Beklager, men dette har ingenting med folkeskikk å gjøre, men sunn fornuft. Anonymous poster hash: fc50c...f86
Kassiopeia Skrevet 16. september 2013 #39 Skrevet 16. september 2013 Og dette ska tydeligvis være kundens problem? Noen har gått glipp av noe i oppdragelsen ja.. Det er helt sikkert. Beklager, men dette har ingenting med folkeskikk å gjøre, men sunn fornuft. Anonymous poster hash: fc50c...f86 Kundens problem? De eneste som faktisk lager et problem ut av ingenting er jo kunder som deg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #40 Skrevet 16. september 2013 Kundens problem? De eneste som faktisk lager et problem ut av ingenting er jo kunder som deg. Jeg lager ikke problemer. Jeg kjøper bare de varene jeg har lyst på. Anonymous poster hash: fc50c...f86 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå