AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Jeg var på butikken og handlet inn noen varer i går som jeg skulle bruke i dag. I dag ser jeg at en av varene har en "Best før"-dato som var i begynnelsen av august 2013. Jeg tok den ytterste pakken, og jeg nekter å tro at ingen har kjøpt denne varen siden juni/juli (Det er ganske lang holdbarhet på disse), så jeg regner med at dette er noe butikken bevisst har gjort for å minske svinn. Jeg synes det er utrolig frekt. Greit nok at varen ikke er dårlig, men da synes jeg kundene i det minste skal få kjøpe de til redusert pris. Anonymous poster hash: fc8ae...2b8 3
Soyli Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Har vært med på det der selv. Toskeskap, de mister jo kunder over tid om de holder på på den måten. Gå inn igjen med varen ihvertfall! Om folk ikke gjør det, tror de jo bare "jaja, vi slipper unna med det". 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Hva mener du nå? At butikken hadde lagt ut en vare som hadde gått ut på dato? Det er nok ikke med vilje. Det vi faktisk gjør i butikk, er å rullere varer. Altså at vi fyller på nye varer bak de gamle, slik at de gamle blir solgt først, før de ikke kan selges lenger. Trodde det var noe "alle" visste? Anonymous poster hash: 1dace...d33 21
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 de nyeste varene er alltid innerst. det er jo logisk for å selge ut de som går ut på dato først. foran kan det stå 27/09/13 fire pakker bak står det kansje 27/10/13. det kan jo godt være de ikke har oppdaget at de er utgått i datoen. Anonymous poster hash: b7722...f4f 1
minister-mio Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Jeg tok den ytterste pakken, og jeg nekter å tro at ingen har kjøpt denne varen siden juni/juli (Anonymous poster hash: fc8ae...2b8 Nå gir du ikke mening 6
Soyli Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Samtidig går det jo ann av de ansatte å sjekke datoen på varene da, når de rullerer. Den varen han/hun kjøpte hadde jo gått ut for 2 uker siden. Så ja, 1-3 dager er en glipp, men varen hadde faktisk gått ut for 2 uker siden.. 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Da er det ikke verre enn å ta med varen og kvitteringen til den forskremte ungdommen bak kassa som antakelig ikke kommer til å gjøre annet enn å beklage og gi pengene tilbake, eller ny vare...! Anonymous poster hash: 1dace...d33 11
Soyli Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 (endret) Selvsagt, er ikke vits å klikke på den forskremte ungdommen (har vært med på det selv). Bare til å bytte varen. Men hvis det der skjer veldig ofte, som det gjør et sted jeg handler, er det ikke veldig kult. Får folk til å lure på hvilke standarder de har. Endret 15. september 2013 av Soyli 4
Molte Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Mange ganger jeg har sett varer gått ut på dato. Bruker vanligvis sjekke datoen. Noen ganger glemmer jeg og får med meg utgått vare hjem. Men jeg bruker å si ifra til butikken når jeg har funnet utgått varer. Noen ganger finner jeg jo 2-3 stk av samme vare som er utgått. Er jo en glipp, og ikke med vilje. Men skulle ønsket de kunne ha litt bedre kontroll på utgåtte varer.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Nå gir du ikke mening Samtidig går det jo ann av de ansatte å sjekke datoen på varene da, når de rullerer. Den varen han/hun kjøpte hadde jo gått ut for 2 uker siden. Så ja, 1-3 dager er en glipp, men varen hadde faktisk gått ut for 2 uker siden.. Den gikk faktisk ut for fire uker siden. Anonymous poster hash: fc8ae...2b8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 de nyeste varene er alltid innerst. det er jo logisk for å selge ut de som går ut på dato først. foran kan det stå 27/09/13 fire pakker bak står det kansje 27/10/13. det kan jo godt være de ikke har oppdaget at de er utgått i datoen. Anonymous poster hash: b7722...f4f Det er helt ok - men jeg tror den er bevisst plassert der. Den gikk ut i begynnelsen av august! Anonymous poster hash: fc8ae...2b8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #12 Skrevet 15. september 2013 Hva mener du nå? At butikken hadde lagt ut en vare som hadde gått ut på dato? Det er nok ikke med vilje. Det vi faktisk gjør i butikk, er å rullere varer. Altså at vi fyller på nye varer bak de gamle, slik at de gamle blir solgt først, før de ikke kan selges lenger. Trodde det var noe "alle" visste? Anonymous poster hash: 1dace...d33 Ja, men dette er en populær vare, og den gikk ut i begynnelsen av august! Det sto bare max 10-15 av den i hylla, så jeg regner med de har fylt på noen ganger siden juni-juli (da de fikk inn disse som gikk ut i august). Anonymous poster hash: fc8ae...2b8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #13 Skrevet 15. september 2013 Det er helt ok - men jeg tror den er bevisst plassert der. Den gikk ut i begynnelsen av august! Anonymous poster hash: fc8ae...2b8 Jeg tror ingen bevist har plassert den der. det sto antagelig flere av den utgåtte varen etter hverandre. De har ikke fått med seg at datoen er dårlig. å fortsetter å selge uten å tenke mer på det. Anonymous poster hash: b7722...f4f 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #14 Skrevet 15. september 2013 Høres ut som om du har handler på Joker eller Lime. Hver gang jeg har handlet i de butikkene har jeg funnet varer som har gått ut for lenge siden. En gang fant jeg vanlig tomatsuppe på pose som hadde gått ut elleve måneder tidliger! Anonymous poster hash: bc4e4...f02
Kassiopeia Skrevet 15. september 2013 #15 Skrevet 15. september 2013 TS, selvfølgelig har ikke de som jobber i butikken lagt ut en vare som er gått ut på dato med vilje i hyllene. Ansatte sjekker varer veldig ofte, men i en butikk er det tusenvis av forskjellige varer, og noen ansatte er så late at de ikke ikke alltid rullerer nye varer riktig. En annen ting er at det er mange utspekulerte kunder som roter i varer, stokker om, og tar en av de bakerste og nyeste varene. Da kan det bli mye kluss i systemet. Når jeg jobbet i en av de store matbutikkene gikk jeg gjerne to runder hver eneste dag for å se etter dårlig dato, men man finner hele tiden nye varer. 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #16 Skrevet 15. september 2013 Hva mener du nå? At butikken hadde lagt ut en vare som hadde gått ut på dato? Det er nok ikke med vilje. Det vi faktisk gjør i butikk, er å rullere varer. Altså at vi fyller på nye varer bak de gamle, slik at de gamle blir solgt først, før de ikke kan selges lenger. Trodde det var noe "alle" visste? Anonymous poster hash: 1dace...d33 Ja, det er jo gjerne noe "alle" vet, og jeg tviler på at jeg er den eneste kunden som plukker varer innerst for å få det ferskeste. Anonymous poster hash: 59652...b4a 7
mmd Skrevet 15. september 2013 #17 Skrevet 15. september 2013 TS, selvfølgelig har ikke de som jobber i butikken lagt ut en vare som er gått ut på dato med vilje i hyllene. Ansatte sjekker varer veldig ofte, men i en butikk er det tusenvis av forskjellige varer, og noen ansatte er så late at de ikke ikke alltid rullerer nye varer riktig. En annen ting er at det er mange utspekulerte kunder som roter i varer, stokker om, og tar en av de bakerste og nyeste varene. Da kan det bli mye kluss i systemet. Når jeg jobbet i en av de store matbutikkene gikk jeg gjerne to runder hver eneste dag for å se etter dårlig dato, men man finner hele tiden nye varer. Utspekulerte kunder? Dersom jeg ikke er sikker på at jeg skal bruke den aktuelle varen ganske raskt, så tar jeg alltid den innerste varen. Er jeg da "utspekulert"? Trodde bare jeg brukte sunn fornuft, jeg. 6
Kassiopeia Skrevet 15. september 2013 #18 Skrevet 15. september 2013 Utspekulerte kunder? Dersom jeg ikke er sikker på at jeg skal bruke den aktuelle varen ganske raskt, så tar jeg alltid den innerste varen. Er jeg da "utspekulert"? Trodde bare jeg brukte sunn fornuft, jeg. Er jo nettopp sånn varer går ut på dato, og butikkene taper mye penger. Min mening er at det er frekt. Det er en grunn til at de er plassert bakerst. 1
Maltesers Skrevet 15. september 2013 #19 Skrevet 15. september 2013 Enig med Soyli. Altså haaallo, når varene står plassert i matvarestativene så tenker en jo såklart at dette er ferske varer. Datoprodukter skal vekk, eller legges i en vogn markert med "datovarer". Er veldig mange butikker som selger utgåtte varer til full pris. Sløvt og dårlig kundeservice. En tenker jo ikke alltid over å sjekke datoen når de står plassert i matvarestativene. Så sånn sett er det ikke ens egen feil, så er uenig med dere som sier det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #20 Skrevet 15. september 2013 oj hva slags butikk er det :s jeg jobber selv i matbutikk å vi har faste rutiner på å gå over ting. hver eneste lørdag skriver vi feks opp alle varer som går ut i kjøledisk og melkekjøl for hele neste uke sånn at vi kan gå over hver kveld og prise ned og ta ut div varer. og en gang i mnd blir ALLE tørrvarer som går ut innen feks to-tre mnd skrivd ned for at vi skal kunne oppdage sånt. det har skjedd feil men vi får aldri refs på det. kundene kommer helle bare å sier i fra om at *varen* som står der og der har gått ut på dato. er ikke værre en at du kan være litt grei å bare si ifra om det på butikken. Anonymous poster hash: e7dfe...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå