Nettinettet Skrevet 16. september 2013 #41 Skrevet 16. september 2013 Personlig så tror jeg at det er mange mannfolk som ikke vil klare å håndtere å få vite om en slik situasjon. Når de ikke har sterke følelser for personen ja, så derfor kan det skremme vekk mange ved å si det for tidlig. For jeg tror mange vil tenke at personen har mye å slite med og det orker de ikke involvere seg med. Men som TS sier så sliter hun ikke med dette i hverdagen, og det er ikke noe som har preget henne annet enn under sex. Da ser ikke jeg noen grunn til at hun skal fortelle det tidlig heller.
Steinar40 Skrevet 16. september 2013 #42 Skrevet 16. september 2013 Og hva mener du er årsaken til at menn ikke klarer å håndtere å få vite om noe sånt? Anonymous poster hash: 7bd2c...cfe Ja, det er jo et bra spørsmål. Vanskelig å si faktisk. Kan være noe instinktivt som ligger bak.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #43 Skrevet 16. september 2013 Ja, det er jo et bra spørsmål. Vanskelig å si faktisk. Kan være noe instinktivt som ligger bak. Personlig har jeg ikke vært borti at gutta har hatt spesielt vanskelig å takle å få høre om voldtekten. Anonymous poster hash: 7bd2c...cfe
Steinar40 Skrevet 16. september 2013 #44 Skrevet 16. september 2013 Når de ikke har sterke følelser for personen ja, så derfor kan det skremme vekk mange ved å si det for tidlig. For jeg tror mange vil tenke at personen har mye å slite med og det orker de ikke involvere seg med. Men som TS sier så sliter hun ikke med dette i hverdagen, og det er ikke noe som har preget henne annet enn under sex. Da ser ikke jeg noen grunn til at hun skal fortelle det tidlig heller. Ja, det er selvfølgelig en risiko. Men er det noen vits i å satse på en som egentlig ikke klarer å håndtere at dette har skjedd?
Steinar40 Skrevet 16. september 2013 #45 Skrevet 16. september 2013 Personlig har jeg ikke vært borti at gutta har hatt spesielt vanskelig å takle å få høre om voldtekten. Anonymous poster hash: 7bd2c...cfe Og hvordan vet du hva de tenker og føler om det etterhvert? Det er faktisk ikke en helt lett situasjon å forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #46 Skrevet 16. september 2013 Jeg bare setter spørsmålstegn til hvor mye dette preget forholdet, når det tross alt førte til at kjæresten ikke orket mer fordi hun var så preget av det. Det må være lov til å stille spørsmål, når en person lager en tråd med et problem, og samtidig er veldig frempå med å fortelle at dette IKKE er et problem for henne. Hvorfor ble denne tråden opprettet? For at vi skulle si at typen var en drittsekk og at alle andre ville akseptert det hun sliter med på en helt annen måte? Til info. Vi var ikke sammen. Vi hadde datet et par måneder. Så get away cardet var i så måte nokså lett tilgjengelig om han ville dra det. Noe han gjorde. Jeg klarer ikke unngå å føle meg krenket av måten du ordlegger deg på. Det skal du vite. Jeg føler at du bagatelliserer min opplevelse. Du skjuler deg godt bak et nick som gjør den anonym. Du, eller forsåvidt mange medlemmer i fora på nettet, hadde aldri sagt noe sånnt til et menneske face to face. Men nok om det. Jeg føler jeg har besvart det spørsmålet ditt flere ganger. Nei jeg er ikke på jakt etter at dere skal si at han var en dust. Jeg spurte et enkelt spørsmål rettet til den mannlige leserskaren her. Og du er ikke mann så vidt meg oppfattet. Anonymous poster hash: 7561d...76a 1
Gjest hogwash Skrevet 16. september 2013 #47 Skrevet 16. september 2013 (endret) ... Hvorfor ble denne tråden opprettet? For at vi skulle si at typen var en drittsekk og at alle andre ville akseptert det hun sliter med på en helt annen måte? Hva med å forholde deg til det TS selv skriver istedet? I tittelen og her: ... Er dette for mye å forholde seg til om dere hadde fått vite det om hun du datet?Anonymous poster hash: 7561d...76a Hun er ute etter meninger fra det annet kjønn om det er mye å forholde seg til. Edit: TS var kjappere enn meg. Endret 16. september 2013 av hogwash 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #48 Skrevet 16. september 2013 Ja, det er selvfølgelig en risiko. Men er det noen vits i å satse på en som egentlig ikke klarer å håndtere at dette har skjedd? Nei det er det ikke. Fordi selv om jeg er meg selv, hun som stort sett er en energibunt som smiler og er levende opptatt av de jeg er glad i, er jeg også et pittelite mer. Og hvis han ikke klarer å takle hele pakka, da er det litt håpløst.. TS Anonymous poster hash: 7561d...76a 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #49 Skrevet 16. september 2013 Jeg er jente, og vil bare si dette: at du har dette behovet er din måte å takle det på, og det er bra. Ikke hør på hva de som sier at du skal "takle det", eller bare la være å nevne det. Jeg har selv ting som gjør relasjonene mine vanskelige, og når jeg er trygge på noen så er det en enorm lettelse å kunne fortelle dem det. Så jeg skjønner hva du føler. Jeg tror forøvrig at en mann som var seriøst interessert i deg, ikke ville trukket seg unna pga bagasje. Da har nok han bagasje i form av andre jenter med bagasje som har gjort at han er skeptisk Det er ikke alle som takler det, men mange takler det heldigvis. Anonymous poster hash: a7985...b87
MyName Skrevet 16. september 2013 #50 Skrevet 16. september 2013 Litt inspirert av tråden om jenter kunne valgt mann med barn gjør jeg meg tanken om min bagasje er for mye for menn? Jeg er en av jentene som inngår i den sorte statistikken. En av jentene som er utsatt for voldtekt i det som omtales som "nære relasjoner". Du ville aldri gjettet det om du møtte meg på byen, da jeg er sprudlende og energifylt. Jeg har god utdannelse og har en jobb som virkelig er med på å gi meg veldig gode muligheter videre. Ingen tror jeg er en del av statistikken. Men det er jeg, og jeg klarer ikke ha et seksuelt forhold uten å forklare situasjonen. Det er der problemet kommer inn. Jeg må si det, for hvis ikke funker det rett og slett ikke. I vår ble jeg dumpet fordi han, i følge seg selv, ikke klarte å forholde seg til det at jeg var voldtatt. Nå har jeg gått litt i fella om at det er tryggere å la være å bli forelsket enn å bli dumpet av samme årsak på nytt. Er dette for mye å forholde seg til om dere hadde fått vite det om hun du datet?Anonymous poster hash: 7561d...76a Hvis man virkelig liker en person så burde ikke fortiden ha noe og si nei, skal vel skape en fremtid med deg istedet for og leve i fortiden.. Kjedelig og høre uansett, håper det ordner seg med en ny en som kan takle det
Nettinettet Skrevet 17. september 2013 #51 Skrevet 17. september 2013 Til info. Vi var ikke sammen. Vi hadde datet et par måneder. Så get away cardet var i så måte nokså lett tilgjengelig om han ville dra det. Noe han gjorde. Jeg klarer ikke unngå å føle meg krenket av måten du ordlegger deg på. Det skal du vite. Jeg føler at du bagatelliserer min opplevelse. Du skjuler deg godt bak et nick som gjør den anonym. Du, eller forsåvidt mange medlemmer i fora på nettet, hadde aldri sagt noe sånnt til et menneske face to face. Men nok om det. Jeg føler jeg har besvart det spørsmålet ditt flere ganger. Nei jeg er ikke på jakt etter at dere skal si at han var en dust. Jeg spurte et enkelt spørsmål rettet til den mannlige leserskaren her. Og du er ikke mann så vidt meg oppfattet. Anonymous poster hash: 7561d...76a Jeg beklager virkelig at du føler deg krenket av måten jeg ordlegger meg på, det er virkelig ikke meningen. Jeg burde nok bare holdt kjeft, men det var noe med denne tråden som gjorde at jeg bare måtte stille de spørsmålene jeg stilte, Hadde du sagt i hovedinnlegget ditt at dette kun var en du datet, og ikke referet til han som en kjæreste, så hadde jeg aldri stilt deg spørsmålet heller. Men gjennom hele tråden har du faktisk ikke svart på hvor lenge dere har vært sammen og det er ikke bare jeg som har spurt. Hvorfor jeg spør er jo fordi det er viktig med tanke på hvor mye dette preger deg i forhold til en mann i en relasjon, og det er jo faktisk nyttig info hvis man skal besvare på det spørsmålet du stiller, om det er et problem. Jeg skjuler meg ikke bak et nick. Hvis du går inn på profilen min finner du lett ut hvem jeg er og hva jeg driver med, og jeg hadde stillt deg de samme spørsmålene også face to face. Selvfølgelig er det forferdelig det du har opplevd, og jeg prøvde virkelig ikke å bagatellisere det du har opplevd! Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det føles, men jeg har snakket med mange andre som har opplevd både voldtekt og seksuelle overgrep så jeg vet hvor krenkende det kan føles og hvor vanskelig det kan være å være intim eller i nære relasjoner pga dette. Samtidig velger jeg å se på mennesker med friske øyne uansett hva de har opplevd tidligere og fokusere på det livet de lever nå og at det skal fungere optimalt. Hvis det ikke gjør det, og det er hindringer der som gjør at man ikke har det bra, så må man ta tak i disse hindringene. Her er det relasjonen som ikke var den rette og voldtekten ble brukt som en unnskyldning, ikke la det få deg til å tvile på kjærligheten. Se heller på det som et bevis på at han ikke var en mann for deg. Men jeg anbefaler som jeg også skrev over her at du ikke tar opp dette med en gang du treffer noen, men la han bli kjent med deg først slik at han da allerede vet hvor lite du er preget av det som har skjedd. Du skal være stolt av deg selv som er så velfungerende som du er på tross av.
Nettinettet Skrevet 17. september 2013 #52 Skrevet 17. september 2013 Hva med å forholde deg til det TS selv skriver istedet? I tittelen og her: Hun er ute etter meninger fra det annet kjønn om det er mye å forholde seg til. Edit: TS var kjappere enn meg. Jeg forholder meg til det TS skriver, og det var derfor jeg måtte stille spørsmålet jeg har stillt gjennom denne tråden. Fordi det er stor forskjell på at en mann ikke takler en tidligere voldtekt etter et par dater, eller om han ikke takler det når de er kjærester. Ja, jeg burde ikke blande meg inn, men noen ganger så klarer man ikke holde seg unna. Sorry!
Nettinettet Skrevet 17. september 2013 #53 Skrevet 17. september 2013 Nei det er det ikke. Fordi selv om jeg er meg selv, hun som stort sett er en energibunt som smiler og er levende opptatt av de jeg er glad i, er jeg også et pittelite mer. Og hvis han ikke klarer å takle hele pakka, da er det litt håpløst.. TS Anonymous poster hash: 7561d...76a Hvis det får deg til å føle deg bedre, så hadde nok denne mannen stukket uansett hva det hadde vært som hadde vist en annen side en den sprudlende glade. Det har mest sannsynlig ikke noe med voldtekten å gjøre i det hele tatt. Enkelte menn (eller ganske mange) tror livet er en dans på røde roser og vil kun ha sprudlende energiske damer uten lynne eller bagasje. Men det finnes flotte menn der ute som har levd en vinternatt før og som vil se på deg som en helhet og elske deg akkurat som du er.
-Jiinxs- Skrevet 17. september 2013 #54 Skrevet 17. september 2013 Hadde kjemien vært der, så hadde det ikke gjort noe.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #55 Skrevet 17. september 2013 Det med å ha blitt voldtatt er i seg selv ikke et problem for meg, men hvis det er i nære relasjoner, og du enda har kontakt med personen (har tilgitt og alt det der) ville det vært er problem for meg. Kunne aldri vært på middagsbesøk hos min kjæres voldtektsmann. Det hadde endt med en gaffel i strupen antageligvis. Tror nok bare du har vært uheldig med valg av partner TS. Anonymous poster hash: 6401e...716 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå