Gå til innhold

Jeg vil begynne å snuse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenk deg godt om nå! Jeg begynte når jeg var 16 og jeg hadde GRØSSET hadde jeg regnet ut hvor mange penger jeg har brukt på det! :sjokkert::sjokkert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som en snusende jente skal jeg gi deg et seriøst svar. Jeg begynte vel å snuse da jeg var 23, for tre år siden. Jeg har forbannet meg selv for å ha vært så dum at jeg begynte å snuse i voksen alder. Ja, jeg synes det er fantastisk digg og koser meg med snusen. Hjørnetennene mine var gule fra før de, ingen endring der. Og jeg har aldri dårlig ånde pga. Snus alene. Jeg får sjelden dårlig ånde, det virker som noen bare er mer eller mindre plaget enn andre. Jeg får dårlig ånde kun etter en kveld på fylla. Det er ikke akkurat helsekost, men om alternativet er røyk så gå heller for snus. I følge leger er snus minst 90% mindre skadelig enn røyk, og det er liten helserisiko ved snusbruk. På tross av dette skulle jeg ønske jeg aldri hadde begynt. Det er kjedelig å ha en avhengighet, det blir dyrt, og jeg bekymrer meg for periodontitt.kjæresten min har gjennomført vellyket røykeslutt og mislykket snusslutt, flere ganger. Du merker så mye positivt ved å slutte å røyke, men ikke ved å slutte å snuse. Du bør absolutt heller snuse enn røyke altså, men det beste er å ikke være avhengig av noe. Skulle du likevel begynne, begynn med mocca, etterhvert catch. Prøv å motstå fristelsen til å hele tiden prøve noe sterkere, for alt blir for svakt til slutt uansett (jeg bruker i dag den sterkeste og kjenner ingenting. En gang i tiden ble jeg nesten rusa på mocca..) Og hold deg for all del unna løssnus. Etser mer, ser stygt ut, misfarger mer og lukter mer.

Men tenk deg godt om. Å ha en avhengighet er kjedelig. Jeg håper jeg klarer å slutte en dag.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var der du er nå, sammen med en venninne av meg. Vi ville begynne å snuse fordi vi ville ha noe å snakke om, noe å tilby andre for å bli kjent med folk. Vi hadde venner, men vi ville bli kjent med folk i en organisasjon vi er medlem av. Vi tvang oss selv til å venne oss til det, og det er vi enige om at er det dummeste vi noen gang har gjort.

Vi fikk venner i organisasjonen uten hjelp fra snusen. Vi har blitt blant de "populære" uten snusen. Det er noen år siden nå, men vi klarer ikke legge snusen bak oss. Vi har forsøkt å slutte i et år nå, men ingen av oss har klart det så langt. Det er dyrt, vi må bruke pengene våre på det, når vi heller vil bruke det på andre ting. Vi får ikke vært med på det vi vil, rett og slett fordi vi blir fysisk og psykisk dårlige dersom vi ikke har snus.

Jeg ber deg - ikke begynn. Jeg, og alle jeg kjenner, ser opp til folk som ikke driver med nikotin. Folk med vett i hodet.

Men dersom du absolutt "må", ville jeg anbefalt deg Skruf Slim Fresh White. Den er ikke sterk, smaker godt, og lukter ikke så verst. Moren min er veldig imot snus, men syns den jeg snuser lukter så godt at hun nesten setter pris på det om jeg snuser mens henne er i nærheten.

Men - som sagt, det er et rent helvete. Jeg får hjelp til å slutte nå, rett og slett fordi det føles så umulig å gjøre det helt på egenhånd.

Skrevet

Jente??? Som vil begynne å snuse??? ÆSJ!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...