Bitte Skrevet 27. april 2004 #1 Del Skrevet 27. april 2004 ....Noen tips om hvor det er "trygt" å reise alene som jente? Jeg vurderer å ta en tur på egenhånd i oktober...men er litt skeptisk,innrømmer det. Noen som har erfaring med liknende opplevelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #2 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har reist en uke til London alene en gang og det gikk helt fint. Riktignok var dette i -91, men jeg antar det ikke har blitt så mye skumlere å reise dit. Jeg bestilte reisen gjennom et reisebyrå, og jeg bestilte flere teaterbilletter på forhånd for å ha noe å finne på på kveldstid. Det som var litt kjedelig var det å spise middag alene. Det ble stort sett til at jeg spiste og gikk videre. Fikk også kontakt med ei som dro med samme fly som meg, så da var vi en tur på byen sammen. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gode erfaringer Skrevet 27. april 2004 #3 Del Skrevet 27. april 2004 Hei! Jeg er en jente (33) som har reist endel alene. Jeg har tatt alene-turer til Bangkok, New York, Paris og London. Det er absolutt å anbefale! Ifølge min erfaring og tanker omkring dette er det svært få steder du ikke "kan" resie til bare fordi du er jente. Dette er vel noe reddharer og andre pyser og engstelige "tenk om.."-mennesker har spunnet endel myter omkring. Det er sikkert de aller fleste steder, bare du oppfører deg normalt og ikke går inn for å provosere, kle deg i ultramini-skjørt, går på nattklubb alene for så å drikke deg dritings, osv. Verden generelt er sikker og greit for de fleste av oss. Ikke la noe spesielt hindre deg. Du kommer som regel i snakk med noen hyggelige mennesker her og der underveis og på stedet. Det pleier å ordne seg med at du spiser middag med noen hyggelige, uten at man på noen måte er forpliktet til å være mer sammen med dem enn akkurat den ene middagen. God tur alene!! Man blir sterkere og rikere av å reise alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 28. april 2004 #4 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg har reist alene til Kroatia - ingen problemer. Det er et veldig trygt land. Hvis det er noen steder du synes virker spesielt usikre, Midt-Østen f.eks. ville du sannsynligvis ikke turt å reise dit sammen med noen heller. Reis hvor du vil er mitt råd, men ta normale forholdsregler som ikke gå alene i mørke tomme gater, ikke drikk deg sanseløst beruset osv. Prøv å få hotellrom som ikke er på bakkeplan. Ta med nok bøker - det kan være kjedelig å gå på restaurant alene om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #5 Del Skrevet 29. april 2004 Ha på "giftering" og ha bilder av "mann og sønner" Selv bruker jeg to "juggelringer" en enkel i gull og en med "diamant" og jeg har med bilde av meg selv sammen med min bror og mine to nevøer som bevis på "mann og sønner". Opptre sømmelig og ikke være lettkledd og så går det så bra så.. Egypt var litt "hardt" til tider, men med bildet av mann og sønner og ivrig peking på giftering, og fortellinger om at "de venter på meg i Kairo", så gikk det bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #6 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har reist verden rundt alene, New York, Bangkok, div. syden reisemål, London, Barcelona, Peking, København, Lisboa o.s.v. Følg rådene gitt ovenfor så er du temmelig trygg. Kan legge til en liten ting.. Når jeg er ute og går lane på kvelden i utlandet så går jeg med faste raske og besluttsomme "jeg er ingen turist" skritt. Prøv å ikke virke usikker/ redd eller ikke helt kjent. En overlegen mine er bra og unngå mye øyekontakt med fremmede menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 29. april 2004 #7 Del Skrevet 29. april 2004 ....Noen tips om hvor det er "trygt" å reise alene som jente? Definitivt de fleste steder i Europa. Jeg reiste alene til Shetlandsøyene i 1997, og det gikk helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. april 2004 #8 Del Skrevet 29. april 2004 Har vært alene i Wien, det vikrket veldig trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 29. april 2004 #9 Del Skrevet 29. april 2004 Har vært alene flere steder i Italia, London, Stockholm og Dublin, det har vært helt uproblematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #10 Del Skrevet 3. mai 2004 Bruk sunn fornuft og ikke stol for mye på fremmede. Ikke for å skremme, men les denne historien - det vil gi deg en sunn dose skepsis. http://www.crimelibrary.com/notorious_murd...s_sobraj/1.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #11 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei! Jeg reiste alene til Thailand og Malaysia når jeg var 21. For meg stod det mellom sør/øst-Asia og Sør-Amerika, men valgte da det er mye tryggere å reise der. (Thailand er faktisk det landet i verden med høyest drapstall pr innbygger, men det er stort sett forretningsdrap. Sjelden kriminalitet mot turister bortsett fra svindling) Jeg ville unngått Sør-Amerika og store deler av Afrika hvis jeg skulle reist alene igjen. Uansett hvor du velger å reise, husk å ta alle nødvendige forhåndsregler. Det går som oftest greit, men er lov å bruke hodet! God tur hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mia D. Skrevet 7. mai 2004 #12 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har reist alene i 2 måneder i Afrika (Mosambique og Sør Afrika) og Asia. Ikke noe fare der. Kan ikke forstå hvorfor det skulle være bedre om jeg hadde hatt med en kjæreste. Lykke til- å reise alene som jente anbefaler jeg på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #13 Del Skrevet 8. mai 2004 Har reist alene både i europa (også øst) og i midt-østen. Jeg ville faktisk følt meg mindre trygg i USA. Der reiste jeg med en venninne. Mye mer kriminalitet der enn i feks. nord afrika. Sentral afrika ville jeg unngått hvis jeg reiste alene som kvinne. Mange fordeler ved å reise alene. Ingen å ta hensyn til. Mye lettere å bli kjent med folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå