Gå til innhold

Avkledd hos legen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror det er sånn at man i sånne tilfeller får lege av samme kjønn.

Anonymous poster hash: 94736...6c0

Gynekologen jeg går til hver 4. mnd er mann. Null problem. Og jeg er ung også. Det er jo jobben hans.

Anonymous poster hash: c4b08...ca1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har gynekolog som er mann. Han er faktisk mye mer forsiktig enn den kvinnelige jeg gikk til før.

Har hatt spesialister og leger som jeg har stått avkledd foran mange ganger. Ikke helt naken da det ikke har vært nødvendig, men i truse og bh.

Aldri hatt noen problemer med det. Joda, de er mennesker med hver sine lyster av den seksuelle sorten, men jeg forventer at de oppfører seg profesjonelt. Hva de tenker på kan jeg uansett ikke styre.

Og det finnes lesbiske leger etc også, skal man da spørre om de er lesbiske og unngå menn?

• Liker 2
Skrevet

Kjenner en lege som har foretatt mange gynekologiske undersøkelser. Har spurt ham om dette, og det han sier er at det er blitt rutine. Men joda, når det er snakk om pene ungjenter så pirrer det litt, men han er enormt fokusert på å opptre 100 % profesjonelt uansett. Det har vært kolleger som har fått klage, og det er noe man absolutt ikke vil ha på seg med tanke på denslags.

Anonymous poster hash: dba80...679
Skrevet

Er vel ikke ofte man er naken hos legen. Kvinner går til gynekolog men da kan de få en kvinnelig gynekolog. Og hvorfor skal en mann være naken hos legen? Kanskje pga prostatasjekk men da er det en mannlg urolog som gjør dette.

Skrevet

Er vel ikke ofte man er naken hos legen. Kvinner går til gynekolog men da kan de få en kvinnelig gynekolog. Og hvorfor skal en mann være naken hos legen? Kanskje pga prostatasjekk men da er det en mannlg urolog som gjør dette.

Det er ikke alltid så lett å få en kvinnelig gynekolog faktisk. Skal man til gynekolog på sykehusene så må man ta den man får, er ikke noe å diskutere engang. Man kan alltids be om en kvinnelig, men man må da risikere å vente i flere uker ekstra.

Prostatasjekk kan gjøres av fastlegen.

Anonymous poster hash: bfeb2...f84

• Liker 3
Skrevet

Kjenner en lege som har foretatt mange gynekologiske undersøkelser. Har spurt ham om dette, og det han sier er at det er blitt rutine. Men joda, når det er snakk om pene ungjenter så pirrer det litt, men han er enormt fokusert på å opptre 100 % profesjonelt uansett. Det har vært kolleger som har fått klage, og det er noe man absolutt ikke vil ha på seg med tanke på denslags.

Anonymous poster hash: dba80...679

Hva med pene eldre damer da?

Anonymous poster hash: cff8b...7da

Skrevet

Tja, både og. De er vant til å se nakne folk, men helsepersonell har selvsagt også seksualdrifter som andre mennesker.

Klart, men man skal da fremdeles holde seg profesjonell.

Skrevet

Har det hendt at dere måtte kle dere nakne i voksen alder foran lege/helsepersonell av motsatt kjønn?

Hva mener du med naken? Fullstendig avkledd? Det har jeg faktisk aldri opplevd, det jeg kan komme på. Ved gynekologisk undersøkelse kler man av seg på underkroppen, ved brystundersøkelse og rygg på overkroppen. Jeg har hatt flere store operasjoner. Da har jeg antagelig vært naken (uten at jeg kan huske om jeg selv kledde av meg), tildekket av et grønt klede.

Skrevet

Hei.

Jeg skulle operere bort en føflekk på ryggen, og da måtte jeg ta av meg alt - tom. bh-en.

Litt kleint, i og med at fastlegen min er en relativt ung mann.

Men jeg jobber selv i helsevesenet, og er veldig vant med å se nakne kropper stort sett hele tiden. For meg er det virkelig ingen big deal, og jeg tenker aldri noe mer over det etterpå. En lege/sykepleier har nok sett det meste, så ikke bekymre deg for hvordan du ser ut. :)

Skrevet

Jepp, ikke noe problem. jeg har ikke noe som de ikke har sett før ;)

Skrevet

Har opplevd det flere ganger på sykehus, og jeg syntes det var helt uproblematisk. Jeg er riktignok unik, men det er jo alle andre også. :P

En par ganger var det fordi jeg måtte skifte til sykehusklær, inkludert undertøy. Det er mulig jeg tar feil, men jeg fikk inntrykk av at de prøver å snu seg litt bort i sånne situasjoner. Hvis det er tilfellet, er det vel for at pasienten ikke skal bli brydd, men det virket egentlig bare litt rart å forholde seg til noen som ser på en skapdør eller stirrer i veggen.

Skrevet

Å kle av seg hos legen har intet seksuelt erotisk innhold.

Leger ser mer og mindre nakne pasienter mange ganger daglig, dag ut og dag inn, og hun/han er helt uinteressert i andre sider ved nakenheten enn å finne eventuelle tegn på sykdom.

Fordi mange pasienter vegrer seg for å kle av seg, vil mange leger, dels for å respektere pasientens blyghet, dels for å spare tid, gjøre mange undersøkelser suboptimalt i den tro at det er godt nok å undersøke pasienten uten at han/hun er ordentlig avkledd.

Det viktigste for deg som pasient burde være at legeundersøkelsene gjennomføres med best mulig kvalitet, slik at sykdom ikke blir oversett. Derfor bør du heller spørre legen om du har kledd av deg nok til at hun/han får gjort en best mulig undersøkelse enn å prøve å kle av deg minst mulig.

Anonymous poster hash: 2a220...763
Skrevet

Tja, både og. De er vant til å se nakne folk, men helsepersonell har selvsagt også seksualdrifter som andre mennesker.

Ja, veldig opphissende å teste for klamydia, sopp eller sjekke ekle føflekker. Not!

Profesjonelle helsearbeidere holder jobb og privat adskilt. Og det finnes ikke noe mindre seksuelt enn å sjekke kropper for sykdom eller skifte bleier på demente.

Anonymous poster hash: 486a5...a76

Gjest Allergikeren
Skrevet

Har aldri vært kliss naken, men avkledd på enten over- eller underkropp, ja. Litt flaut da legen måtte lytte på hjertet i femtenårsalderen, men ellers helt greit.

Og som den av oss med mest peiling på utslett, blemmer etc, hender det at jeg sjekker utstyret til kjæresten når han sliter med å få sett selv. Det fins ikke seksuelt i det hele tatt å lete etter/vurdere tilstanden på flekker, prikker eller utslett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...