Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #1 Del Skrevet 27. april 2004 Får min første lønn i morgen og har mistet visakortet mitt. Jobber til kl.16.00. Må inn i banken å hente dem, men der stenger det 15.30. Pleier lønninga å komme inn tidlig på dagen? Regner med at det varierer fra sted til sted, men det kunne jo hende det var en regel eller noe for det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 27. april 2004 #2 Del Skrevet 27. april 2004 Rent lovmessig skal den være disponibel på kontoen fra banken åpner. Men det varierer litt. Noen ganger (for meg i allefall) så er den ikke inne før i 11-12 tiden, men det pleier da å være det seneste. Og noen arbeidsgivere betaler den ut kvelden før. (Altså at lønna kommer inn på kontoen kvelden før lønningsdagen.) Hvis du har anledning, så er vel det enkleste bare å stikke innom banken i lunsjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #3 Del Skrevet 27. april 2004 Takk for svaret! :-) Tenkte å stikke innom i lunsjen, det er derfor jeg lurte på når pengene kommer på kontoen. Forklarte meg litt dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. april 2004 #4 Del Skrevet 27. april 2004 Både jeg og samboeren min har alltid, uansett arbeidsgiver, fått lønna kvelden før (eller siste arbeidsdag om lønningsdagen faller på en helligdag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 27. april 2004 #5 Del Skrevet 27. april 2004 Det varierer hvilken bank du har. Jeg får lønna inn på konto 20.00 dagen før lønningsdag, en annen av kollegaene mine får lønna inn 00.00, og en tredje får når banken åpner. Så det er nok litt forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. april 2004 #6 Del Skrevet 28. april 2004 Jag har pengarna tillgängliga kl 00:00 på natten till löningsdagen. Det fick för övrigt "effekten" att jag hade pengarna "dagen före" när jag jobbade i USA en period. Det hade ju blivit den 25:e i Sverige redan klockan tre på eftermiddagen den 24:e i Kalifonien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. april 2004 #7 Del Skrevet 28. april 2004 Har lønningsdag på fredag, men pengene er alltid på plass kl 16 på torsdag. Noen får før på dagen på torsdag, det avhenger av banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 28. april 2004 #8 Del Skrevet 28. april 2004 Det avhenger IKKE av banken - men hva slags lønningssystem firmaet/arbeidsgiver bruker. Om de bruker PC/nett-løsning, så blir lønna kjørt i løpet av natta - og skal være disp. på konto fra bankens åpningstid. Hvis arbeidgiver "ringer inn" lønna til banken eller f.eks. faxer lønningslista - så gjør banken jobben i løpet av arbeidsdagen. Noen banker har en "dead-line" - f.eks. at lønningslister mottatt før kl. 14 garanteres behandlet samme dag - mens lønninslister som kommer banken i hende etter kl. 14.00 ikke er garantert å bli behandlet samme dag. Så her er det nok opp til arbeidsgiver å få levert lista i tide........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. april 2004 #9 Del Skrevet 28. april 2004 Så klart det kommer an på banken når all lønna blir kjørt samtidig, men noen får penger på kontoen kl 12 og andre får kl 16 - og atter andre ikke får før dagen etter. Jeg mener altså når folk har konto i forskjellige banker, og de som har gjensidige nor får lønn før de som har postbanken, f.eks. Om bankene har forskjellige deadliner, så kommer det jo an på banken da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå