lolsen Skrevet 13. september 2013 #1 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg var i en bilulykke, på en smal liten landevei. Alle airbagger løste seg ut i min bil, jeg ble fraktet bort i ambulanse. Husker ikke dette. Husker den andre bilen kom mot meg, og så husker jeg ikke noe mer før på sykehuset. Så når jeg blir skrevet ut dagen etter, ringer jeg forsikringen. De sier at jeg bare må ta det med ro, politiet vil kontakte meg for avhør. Svogeren min er mekaniker. Så han tar meg med for å se på bilen, som er vrak. Han sier det er tydelig at dette ikke er min skyld. Snakker med verksmestren på stedet også, han sier det samme og at jeg har hatt englevakt. Så etter 5 dager får jeg brev fra politiet om at det er min skyld, 6000,- i bot og og om jeg vedkjenner dette mister jeg lappen i 3 mnd. FORTVILELSE! Jeg snakker med svoger, og bilkjente, ingen skjønner noen ting, blir rådet til å gå til advokat. Skummelt.... Men jeg går, dette er 16 dager etter ulykken. Hva sier han? Joda, politiet beslagla lappen på stedet, hæ, sier jeg. Har jo kjørt rundt siden jeg. Ikke mer kjøring sier advokaten, og blir irritert på politiet, og skal fikse alt. Nå er det gått 23 dager, og jeg vet ikke noe mer. Fikk brev fra advokat, om at han hadde sagt at jeg måtte få lappen tilbake. Kom hjem i dag, så ligger det brev fra forsikringen. Siden det var min skyld, dekker de leiebil og skade på den andre bilen. Jeg må betale 6000,- i egenandel til verkstedet, men får ingen penger av dem. Jeg har jo full kasko?? Skjønner ikke noe jeg. Noen som vert noe, kan si noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 13. september 2013 #2 Del Skrevet 13. september 2013 Hvordan i allverden kan de se på bilen at det ikke var din skyld? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolsen Skrevet 13. september 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 13. september 2013 Øhh. altså har ingen ide. Men den andre har visst gått med lykta/fronten inn i mitt forhjul på fører siden, og skrapet opp siden på min bil, før han har fortsatt ca. 10 m og ned i en grøft. Og så var hjulfestet mitt knekt, er i stål, og skal visst mye til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolsen Skrevet 13. september 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 13. september 2013 Hvordan i allverden kan de se på bilen at det ikke var din skyld? Men lurer egentlig på det med politiet. Kan de bare ta lappen sånn, uten å gjøre meg oppmerksom på det? Synes det er skremmende...Tenk om jeg var blitt stoppet i kontroll, huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myntkast Skrevet 13. september 2013 #5 Del Skrevet 13. september 2013 Ang. førerkortet så er det ikke uvanlig at politiet rutinemessig inndrar førerkortet til de som er innblandet i en større ulykke mens de venter på svar på hva som har skjedd. Dette kan gjøres mot begge parter eller den antatt "skyldige". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolsen Skrevet 13. september 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 13. september 2013 Ang. førerkortet så er det ikke uvanlig at politiet rutinemessig inndrar førerkortet til de som er innblandet i en større ulykke mens de venter på svar på hva som har skjedd. Dette kan gjøres mot begge parter eller den antatt "skyldige". ok. Tusen takk. Men synes de kunne ringt meg, sendt et brev og fortalt meg at de hadde gjort det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Del Skrevet 14. september 2013 ok. Tusen takk. Men synes de kunne ringt meg, sendt et brev og fortalt meg at de hadde gjort det.. Det står i vegtrafikkloven, som er en del av pensum når man tar lappen. Anonymous poster hash: aa7b0...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolsen Skrevet 15. september 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 15. september 2013 Det står i vegtrafikkloven, som er en del av pensum når man tar lappen. Anonymous poster hash: aa7b0...574 Står det der, at de kan ta beslag i lappen, uten at vedkommende vet det? Som finner det ut tilfeldig to uker etterpå? De måtte gjerne ta den, det er ikke det, men jeg ville gjerne visst det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #9 Del Skrevet 17. september 2013 Du må dessverre stole på politiet sitt arbeid med å finne ut av hvem som har skylden. Beskriv gjerne hendelsesforløpet her da. Det viktigste er jo at du er frisk. Anonymous poster hash: 659d1...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #10 Del Skrevet 17. september 2013 Høres ut som om begge har gjensidige. Anonymous poster hash: 00300...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #11 Del Skrevet 17. september 2013 Her må du nok vente til skyldsspørsmålet er avklart skikkelig av politi/teknikere. At lappen ble beslaglagt behøver ikke bety at du får skylden, det gjøres rutinemessig ved ulykker der personskade oppstår. Viktigste er jo at det gikk bra med alle som var involvert. Anonymous poster hash: 70e75...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 17. september 2013 #12 Del Skrevet 17. september 2013 De kan jo ikke legge skylda på deg uten å engang ha deg inn til avhør Og hvis det er sånn som det høres ut som har den andre bilen ikke overholdt vikeplikta si? Hva som er ødelagt og sånt har ikke no å si, når det kommer til det har det mye å si hvordan man treffer ikke bare hvor hardt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå