Gå til innhold

Klumper etter sprøyte


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg setter injeksjoner i magen 2 ganger daglig. Jeg får stort sett alltid klumper/kuler under huden, blodansamlinger. Det pleier ikke å gjøre særlig vondt.

I et par dager nå har en kul begynt å gjøre vondt. Hvis jeg bøyer meg, gjør det vondt, eller hvis jeg tar der. Synes den har vokst litt. Smerten er omtrent den samme som hvis noen klyper deg i huden. Hva kan være årsaken?

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok sprøyte for en uke siden og har fortsatt en kul på stikkstedet. Er helt vanlig.

Skrevet

Synes å huske at jeg har hørt at det danner seg brusk under huden, hvis man stikker seg samme sted ofte. Kanskje det som er tilfellet? Men jeg er ingen lege akkurat, så kan godt hende det er noe annet. Men sikkert ufarlig :)

Skrevet

Jeg tok sprøyte for en uke siden og har fortsatt en kul på stikkstedet. Er helt vanlig.

Jeg vet at det er vanlig, det jeg mener med tråden er å spørre om:

1: Er det vanlig at en kul begynner å gjøre vondt etter flere dager?

2: Er det vanlig at de vokser?

Jeg har tatt injeksjonene i flere måneder og ikke opplevd dette før, det gjør ganske vondt og er kjempeirriterende og slitsomt.

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Skrevet

Synes å huske at jeg har hørt at det danner seg brusk under huden, hvis man stikker seg samme sted ofte. Kanskje det som er tilfellet? Men jeg er ingen lege akkurat, så kan godt hende det er noe annet. Men sikkert ufarlig :)

Jeg passer nøye på å ikke stikke samme sted flere ganger :) så er nok ikke det. Og brusk vokser vel ikke?

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Skrevet

Jeg passer nøye på å ikke stikke samme sted flere ganger :) så er nok ikke det. Og brusk vokser vel ikke?

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Har ikke helt peilig. Men vet at jeg har fått en liten klump hvis jeg har tatt vaksine. Men det er jo i armen.

Skrevet

Du må ikke stikke samme plass mange ganger da det kan hende du ikke vil oppta det som du du setter inn i kroppen da væsken vil samle seg i klumpene. Så ha gode mellomrom når du stikker. Og ta insjeksjonen rolig, ikke injesjer væsken fort. :))

Skrevet

Har ikke helt peilig. Men vet at jeg har fått en liten klump hvis jeg har tatt vaksine. Men det er jo i armen.

blir det samme i magen :)

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Skrevet

Du må ikke stikke samme plass mange ganger da det kan hende du ikke vil oppta det som du du setter inn i kroppen da væsken vil samle seg i klumpene. Så ha gode mellomrom når du stikker. Og ta insjeksjonen rolig, ikke injesjer væsken fort. :))

jeg stikker ikke samme sted flere ganger nei, som sagt....

Men det er bare en viss stund man kan ha store mellomrom mellom stikkene. Når man setter 14 injeksjoner i ula, og aøle lager klumper på størrelse med et kokt egg, er det bare så og så lang tid før man går tom for plasser å stikke (jeg kan bruke ti minutter på å finne et egnet sted å stikke).

Men....

Hovedbekymringen min er: Hvorfor gjør denne kulen kjempevondt? Hvorfor vokser den? Kan jeg få blodforgiftning? (Bruker alkoholwipes hver gang jeg skal stikke, dreper bakterier).

Det er aøtså smerten og at den vokser jeg reagerer på. Og de siste mnd har jeg tatt hundrevis av sprøyter, men ikke fått så vondt og så rar kul før...

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Skrevet

Jeg ville vurdert lege. Det er vanlig at det kan bli kul, dersom man treffer dårlig eller har feil størrelse på nålene, men at den vokser og gjør vondt høres ikke bra ut. Kom deg til legen du.



Anonymous poster hash: 26970...436
Skrevet

Hvis du er så bekymra, så må du bare komme deg på legen og få det avklart og forklart.



Anonymous poster hash: 573fd...7b6
Skrevet

Problemet er bare at jeg hater leger og alt som har med det å gjøre, stoler ikke på dem.

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Skrevet

Dette er subkuntant vev som danner arrvev. Å stikke igjen på samme sted vil ha liten effekt, da medikamentet ikke vil bli distribuert slik det bør. Jeg snakker her om subkuntane injeksjoner. Intramuskulære kan gi arrvev med kun en sprøyte.

Mitt råd er å bytte injeksjonssted ofte for å hindre at arrvev oppstår.

Skrevet

Ser du ikke det da!??? Jeg har jo skrevet utallige ganger i tråden at jeg aldri stikker på samme sted flere ganger!! Det er ikke det som er problemet... Ok??? Irriterende når folk ikke leser hva jeg svarer.

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Skrevet

Problemet er bare at jeg hater leger og alt som har med det å gjøre, stoler ikke på dem. Anonymous poster hash: b6f9b...327

Men du stoler mer på KG..?

Skrevet

Men du stoler mer på KG..?

jeg stoler på erfaringer, noe legene nesten alltid mangler...

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Skrevet

jeg stoler på erfaringer, noe legene nesten alltid mangler...

Anonymous poster hash: b6f9b...327

men bare fordi èn har erfart en ting, så betyr jo ikke det at den samme tingen gjelder for deg. Og om det er noe medisinsk som må gjøres, så har du jo ikke så mye annet valg enn å gå til en lege.
Skrevet (endret)

Da bør du gå til lege. Beklager at jeg ikke leste tråden tilstrekkende. Og siden er jeg litt opptatt av etikette og folkeskikk, så går det an å gi beskjed på en fattet og ordentlig måte. Lykke til, men oppsøk en lege.

(med mindre det er slike brunesprøyter du injiserer. Tror ikke legen blir så happy om du gjør det).

Endret av Chanel-Nicorette
Skrevet (endret)

Ser du ikke det da!??? Jeg har jo skrevet utallige ganger i tråden at jeg aldri stikker på samme sted flere ganger!! Det er ikke det som er problemet... Ok??? Irriterende når folk ikke leser hva jeg svarer.

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Beklager. Se mitt svar over :)

Endret av Chanel-Nicorette
Skrevet

jeg er litt der at jeg hellerdør enn å dra til leger. Det kan man takke sykehusene for etter meget (!!!!) traumatiske opphold,. Og leger som har feilbehandet (fastleger og legevaktleger også).

Tar blodfortynnende sprøyter. Pg nå er magen så herpa at jeg griner meg halvt ihjel etter en srøyte. De første sprøytene gjorde ikke særlig vondt, men etter noen mnd gjør detså vondt at jeg hylgriner. Ikke rart det blir kuler, magen blir vel herpa. Skal ringe legen til uka og si at jeg vil slutte på dem.

Dette går ikke lenger. Jeg har ikke flere steder å stikke, selv etter leting og at jeg tror jeg har funnet et egnet sted å stikke, etter ti min eller noe, så sier sprøytestikkeren at h*n traff noe hardt. Altså feil sted. Kuler, blod, kuler som gjør vondt, sprøytefpbi, grining, krangling, skriking, jeg gidder ikke mer.

Ikke skal jeg ta flere sprøyter, ikke gidder jeg å dra til fastlegen eller på sykehus, gidder ikke mer, melder meg ut av det pisset. Jeg skal liksom gå på medisiner fordi de skal redde ryktet sitt eller noe. Og de vet ikke hva de driver med. Jeg har levd i flere titall uten de forbaska medisinene, så det er in rett å fortsette og leve uten.

Puh, måtte få ut litt damp.

Anonymous poster hash: b6f9b...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...