Gå til innhold

Hvorfor advarer de ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk får ta ansvar for seg selv. Å se på TV er luksus uansett, er det for ille kan man gå en tur i skogen istedet. Er du villig til å betale for det kan du sikkert få noen til å se gjennom alle programmer på forhånd og tagge hver enkelt med alle mulige fobier de kan forstyrre.



Anonymous poster hash: 6bc08...064
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HaHa! Skulle man liksom advare om alle fobier som kan dukke opp i løpet av et program? Jeg har sprøyteskrekk til 1000, men jeg dauer ikke av å se det på TV. Fordi det hadde vært nettopp det - TV!

Hadde jo ikke blitt tid til annet enn advarsler jo...

Dere får flytte til USA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var egentlig en artig idé til en sketsj, kan jeg låne den? :)

Fra spøk til alvor, jeg forstår veldig godt de som sliter med å se enkelte ting på TV, selv har jeg speilingssynestesi, en nevrologisk tilstand som på generelt plan gjør TV- og film-titting vanskelig. Det innebærer at jeg fysisk kjenner på kroppen all berøring jeg ser, så om jeg feks ser noen få en sprøyte vil jeg kjenne stikket i armen (evt den kroppsdelen injeksjonen settes i), ser jeg noen bli slått i ansiktet vil jeg få vondt der hvor de blir slått, ser jeg noen kysse vil jeg få en fysisk følelse av å bli kysset selv, etc. Så da kan man jo tenke seg hvordan jeg opplever å se noen få en arm avsagd, brekke et bein, en operasjon, se noen bli påkjørt eller skutt, osv. Hjernen min kan ikke skille mellom film og virkelighet, og det hjelper ikke at jeg vet at det er skuespillere, stuntmenn, dukker, ketchup og CGI - ser jeg det, kjenner jeg det.

MEN, TV/film-bransjen kan faktisk ikke innrette seg etter meg (og de rundt 2% av befolkningen som har denne formen for synestesi) - jeg må nesten ta det ansvaret selv. Jeg styrer bevisst unna alle programmer hvor jeg vet det kan forekomme ting jeg ikke takler å se, og jeg leser kjapt gjennom den siden på IMDB som beskriver hva slags voldsscener som er i en film jeg vil se, etc. Slik er jeg i det minste forberedt, og jeg kan velge selv om jeg synes det er verdt det, eller om jeg evt føler at jeg rekker å snu meg vekk i tide. Uheldigvis gjør jo det også at jeg får ca alle filmer med aldersgrense over 15 år spoilet på forhånd, men sånn er nå engang livet. Vi har forskjellige ting vi plages med.

De kunne imidlertid godt spart meg for nærbildene av edderkopper på reklamene på Animal Planet, men jeg har blitt god på å studere tærne mine når det er reklamepause der ;)

Så interressant! Jeg prøvde å google dette, men fikk ikke opp andre treff enn denne tråden. Og en annen tråd som ble startet her på forumet for noen dager siden, men det ser ut til at den er slettet? Har du noen linker så det går an å lese litt om dette?

Anonymous poster hash: b6987...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interressant! Jeg prøvde å google dette, men fikk ikke opp andre treff enn denne tråden. Og en annen tråd som ble startet her på forumet for noen dager siden, men det ser ut til at den er slettet? Har du noen linker så det går an å lese litt om dette?

Anonymous poster hash: b6987...633

Tråd om det her, jeg har lagt ut noen linker som kanskje kan være av interesse :)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=772550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...