Gå til innhold

Adopter en elefantbaby

VesleBråka

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne oppfordre alle til å bli fadder for en foreldreløs elefantbaby

Et fadderskap koster $50 i året, og dekker melk og omsorg for babyen i The Sheldrick Foundation Orphanage i Nairobi National Park. De tar seg av elefantbabyer og neshornbabyer, gir dem mat og :hjerte: og når de når passende alder og er klar for frihet, slippes de løs i digre Tsavo nasjonalpark som har masse elefanter. De passer selvfølgelig på at elefant tenåringene blir tatt opp i en flokk.

Gå hit: http://www.sheldrickwildlifetrust.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå... jeg vil ha en liten elefant... :hjerter:

Men jeg har en liten pike i Sør-Amerika jeg - det får holde. Hun er veldig søt hun altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å en elefantbaby.......... :hjerter:

Har en liten jente i Peru jeg, men jeg skal jammen tenke på det...... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må passe på så tassen ikke ser dette. Han har fått elefant-dilla etter å ha "ridd" på en elefantkarusell... :ler:

Elefantbabyer er nusselige... Jeg vil også ha.... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Holder meg til min lille gutt på Madagaskar. Arbeidsløs som jeg er er det nok for nå.

Så kom ikke her alle dere med jobb som sier dere ikke har råd til å ha et fadderbarn!! :blunke: Det går bra å kutte ut 1 øl/røykpakke i uka! (Ihvertfall for mange *vil ikke tråkke noen på tærne*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg har sett reklame (i flere år) for å ta på seg fadderskap for barn, har jeg tenkt "hvorfor kan man ikke være fadder for elefantbabyer. DET har jeg lyst til", og så fant jeg den siden!!

Jeg skal bli fadder, og så skal jeg reise ned på besøk hvis jeg får råd. Dette er slett ingen oppfordring til IKKE å være fadder for menneskeunger, tvert imot, det er ikke så dyrt så det går an begge deler..

Ivertfall hvis man er fryktelig begeistret for elefantunger sånn som meg :hjerte::P:hjerte:

@lfa: få tassen til å samle inn penger til elefantbabyen sin! Samle og pante flasker, gå ærender for naboer for noen kroner (litt aldersavhengig såklart, men han klarer vel å bære litt søppel ut i søppelspannet etc). naboene vil nok bli sjarmert av hans innsats og donere en femmer i ny og ne for småjobbing til prosjektet hans. så får han bilder og brev om elefantbabyen...å det hadde han nok likt..så hadde han lært masse også, blitt en liten kremmer.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har fadderskap igjennom Plan. Vel er det viktig å ta vare på elefanter som holder på å bli utryddet, men for meg kommer barn først.

Reise ned å hilse på elefanten? Ja den blir sikkert glad for å se deg.

Er dere sikre på denne organisisjonen? At det virkelig går til dette prosjektet?

Vet for mange år siden var det en lignende sak. Det viste seg at det var en bande som satt og sopet inn penger fra hele verden på denne måten.

Små dyr appelerer til de fleste av oss. Det er lett å betale. Det viste denne banden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Får legge til at det var før nettalderen som kom. Det var bilder i blader/aviser som folk sa ja til med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest du er så overstrømmende positiv at jeg får helt mark..

Jeg tror ikke jeg faller for sånn standard Nigeria-svindel nei. Jeg er generelt skeptisk til fadderorganisasjoner også. Plan har jo hatt litt småpiss med penger som går til administrasjon og ikke barna. Kirkens nødhjelp var det vel som var litt uheldig med at deres stedlige representanter forlangte sex for mat av fattige unge jenter i flyktningeleire. Sånt blir donorene stolte av å lese om..

I tillegg sa jeg over at dette ikke var elefanter vs. mennesker men at jeg ble i fyr og flamme da jeg fant den siden og ville spre det glade budskap.

Jeg skal ikke reise ned for å glede elefanten, men for å glede meg selv gjennom å leke med elefantunger... teiting.

Hvis du hadde giddet å gå inn på Sheldrick Trust, så hadde du sett hva de driver med. Sheldrick selv som den er oppkalt etter, har som sitt livsverk Tsavo nasjonalpark, de to begrepene henger ubrytelig sammen. Kona hans som er veterinær (heter sheldrick hun også) driver stedet idag, i tillegg til at hun er en av verdens fremste elefanteksperter. Prøving og feiling i 17 år før de fant superoppskriften på å lage substitutt elefantmelk.. Hun var i avisene i Norge for ikke så lenge siden fordi de fikk 5-6 elefantunger i en fei, etter snikskyting. Sjekk ut The Tuli Debacle under Conservation på siden...30 elefantunger ble stjålet fra en park i botswana av dyreplagere. de mishandlet dyrene for å kue dem, før de skulle selge dem til dyrehager over hele verden.. Sheldrick dama har involvert seg i denne saken i flere år, i rettsystemet for å få synderne dømt for animal cruelty, at dyrene skal tas fra dem og settes tilbake i reservatet...osv osv. 7 av de elefantbebisene som er stjålet er forresten kjøpt av dyrehager i europa.. bare gå og les!

Og neste gang før du kommer med lettvinte mistanker så foreslår jeg du sjekker litt og ikke bare slenger rundt deg med naivitets anklager. Og hvis du skal tas seriøst, så få deg et brukernavn.

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Min holdning er at alle bør støtte en god sak, så kan man si nei til andre saker med god samvittighet. Man får velge sin sak selv, du har valgt elefantbabyer. Nok av folk som ikke støtter noe som helst.

Har sett flere dokumentarer om elefanter; kloke og flotte dyr.

Støtt med god samvittighet du Veslebråka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det går ikke an å sette dyr og mennesker opp mot hverandre. Dessuten er det ikke motsetninger mellom å gjøre noe bra for dyr og det å gjøre noe bra for mennesker. Det er veldig viktig (også for land i den tredje verden) at man tar vare på mangfoldet i naturen. Det har med balanse i naturen å gjøre.

Jeg er selv Plan-fadder, men er ikke særlig fornøyd med den jobben de gjør. Kommer helt sikkert ikke til å bli fadder en gang til. Jeg kommer nok ikke til å slutte å gi til dette barnet, han stakkar er i alle fall uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...