Gå til innhold

Breaking Bad - siste sesong


wondergirl

Anbefalte innlegg

Noen som følger med? Vi sitter og gaper hver mandag (sendes på søndag i USA), det er jo så vanvittig spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er voksen kvinne og har sett hele BB alene, og synes det er den beste serien jeg har sett.

Klart det er en serie for kvinner også. Alle kvinner liker ikke rosa jentefilmer.



Anonymous poster hash: 59772...8b0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi også... selv om dette ikke er for jenter er det yppelig for oss som par. Vi ler mye av dette...

Noe av det mest idiotiske jeg hører er når folk sier at det ikke er for jenter eller ikke for gutter. De fleste serier kan ses av alle. Konseptet at det er en jenteserie eller gutteserie er tull

Anonymous poster hash: b2630...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode var intens. Det er andre gang jeg har blitt så sjokkert av en serie at jeg har blitt sittende å gape i evigheter. Den første gangen var Game of Thrones Red wedding.

Aner ikke hvordan de kommer til og avslutte denne serien, det skjedde så mye intense saker at alt er jo snudd på hodet nå!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er ikke BB for jenter...?

Fordi det ikke er noe i seien som tiltaler meg som jente. Ikke ett døyt. Jeg ville aldri sett denne på egenhånd i mitt liv.

Da ser jeg heller Dexter eller noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Hva med Sopranos og The Wire - er de gutteserier også fordi de er bra?

Jeg snakker nå kun for min egen del, og jeg har ikke sett mange episoder av Sopranos.

Tror det er fordi det er for mye testosteron. Det blir ikke en verden jeg hverken orker å ta en titt i, eller en verden jeg ønsker å vite mere om.

Det virker ikke som mange jenter ser serier der jenter/koner blir mishandlet og undertrykkt.

Det er hva jeg har fått med meg av Sopranos.

Kanskje synd, dog sanheten for meg. At ikke de konene/kjærestene får sine menn drept for kvinne-banking er beyond me, når mennene dreper andre over småtteri i forhold, -fordi noen såret egoet dems...

House of Cards er sånn sett mye bedre...god serie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er noe i seien som tiltaler meg som jente. Ikke ett døyt. Jeg ville aldri sett denne på egenhånd i mitt liv.

Da ser jeg heller Dexter eller noe.

Det spørs hva du definerer som gutte-ting og jente-ting,men jeg syns at breaking bad kan bli sett av alle. Det er flere mannlige hovedroller, men det betyr ikke at jeg ikke kan kjenne meg igjen eller ha medfølelse med de.

Alle kan få kreft, alle kan ha medfølelse med Jesse som er bare en guttunge og er så god mot barn og kvinner.

Og bak all drama så sitter walters familie og venter, serien er faktisk veldig familiepreget. hvis det er det du vil definere som jente-ting da.

dessuten har skyler større og større rolle i showet..

Hver sin mening, syns bare det er litt naivt å kalle det for "gutte serie"

Anonymous poster hash: c84fc...af1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det ikke er noe i seien som tiltaler meg som jente. Ikke ett døyt. Jeg ville aldri sett denne på egenhånd i mitt liv.

Da ser jeg heller Dexter eller noe.

Så skriv det, da. Ikke putt meg i samme kategori som deg bare fordi vi er samme kjønn.

Jeg snakker nå kun for min egen del,

Nei, du snakker for halve jordas befolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker nå kun for min egen del, og jeg har ikke sett mange episoder av Sopranos.

Tror det er fordi det er for mye testosteron. Det blir ikke en verden jeg hverken orker å ta en titt i, eller en verden jeg ønsker å vite mere om.

Det virker ikke som mange jenter ser serier der jenter/koner blir mishandlet og undertrykkt.

Det er hva jeg har fått med meg av Sopranos.

Kanskje synd, dog sanheten for meg. At ikke de konene/kjærestene får sine menn drept for kvinne-banking er beyond me, når mennene dreper andre over småtteri i forhold, -fordi noen såret egoet dems...

House of Cards er sånn sett mye bedre...god serie.

Ja du snakker kun for din egen del, så ikke skriv at det ikke er en "jente-serie" da, det er bare fornærmende. Hvis du trenger girl power i serier for å se på, så er det jo bare snakk om din personlige smak. Jeg ser etter kvalitet, derfor liker jeg både BB, Sopranos og House of Cards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker nå kun for min egen del, og jeg har ikke sett mange episoder av Sopranos.

Tror det er fordi det er for mye testosteron. Det blir ikke en verden jeg hverken orker å ta en titt i, eller en verden jeg ønsker å vite mere om.

Det virker ikke som mange jenter ser serier der jenter/koner blir mishandlet og undertrykkt.

Det er hva jeg har fått med meg av Sopranos.

Kanskje synd, dog sanheten for meg. At ikke de konene/kjærestene får sine menn drept for kvinne-banking er beyond me, når mennene dreper andre over småtteri i forhold, -fordi noen såret egoet dems...

House of Cards er sånn sett mye bedre...god serie.

Nå ineholder jo både sopranos og breakind bad sterke kvinner. Både Skyler og carmela sopranos er kvinner som tør å stå opp for seg. Carmela gjør jo alt det motsatte av hva som forventes av kvinner i det miljøet der.

Og skyler er jo hatet av mannfolk verden over fordi hun ikke holder seg til den kvinneroller de forventer: http://www.avclub.com/articles/read-this-anna-gunn-wrote-a-new-york-times-editori,102116/

Les den.

Syns ikke noe om begreper som guttefilmer og jentefilmer.

Anonymous poster hash: f0d2a...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker Breaking Bad! Hvor mange episoder er det føe den er slutt?

Anonymous poster hash: 0b235...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er noe i seien som tiltaler meg som jente. Ikke ett døyt. Jeg ville aldri sett denne på egenhånd i mitt liv.

Da ser jeg heller Dexter eller noe.

Hehe, er liksom en seriemorderserie mer 'jentete' ?? Er jo ikke akkurat fri for blod og gørr, Dexter heller, da?

Flere av disse seriene er ganske brutale, men det er i det minste mer ærlig enn tegneserievolden du ser i mange actionfilmer. Og selv om f.eks mafiosoene i Sopranos har et forkvaklet kvinnesyn (eller egentlig - menneskesyn) er det jo ikke akkurat sånn at det representerer holdningene til serieskaperne.

Det som jeg setter pris på med BB, er bl.a det gode skuespillet, det uutholdelig spennende plottet (hvordan kommer det til å slutte??? ), humoren, og utviklingen i serien. Det er som å se en god film hver uke. Og hvordan man som seer blir 'lurt' til å først heie på WW, til å se utviklingen karakteren gjennomgår, og nå sitter jeg bare nærmest forferda i sofaen og orker nesten ikke å se på.

Men House of Cards? Jeg har sett den britiske originalversjonen og serien Boss, og da ble faktisk House of Cards en blek kopi. Men jeg har bare sett et par episoder, korriger meg gjerne.

Men hva som kommer til å være bra nok etter Breaking Bad - det tør jeg ikke tenke på en gang. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at den siste episoden (e14) var spenstig. Mye ble snudd på hodet nå, ja.. Men så var den på samme tid ganske "fin", på en måte. Jeg synes det er veldig synd med Jesse da, jeg ønsker liksom at det skal ordne seg for han, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jesse har liksom mista alt pga Walt, han hadde fortjent noe bedre. Men vi veit jo ikke hvordan det ender, så jeg håper han slipper unna slemme-Todd og uncle Jack...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...