AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #21 Skrevet 11. september 2013 Hatt det sånn selv. Men hvis det bare er laktoseintoleranse du har fins det jo vanlig laktosefri melk og fløte og yoghurt i butikkene nå. Prøv det? Ellers, prøv å lage frokostmuffins. Hvis du vil ha søtt men ikke vil påvirke blodsukkeret ditt så prøv cocosa kokossukker, smaker ingen forskjell i bakst eller matlaging og samme mengde som brukes. Knekkebrød/laktosefri yoghurt/muslibar kan jo spises i friminutt og. Har ikke laktoseintoleranse. Melkeproteiner. -TS Anonymous poster hash: 023a1...ec3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #22 Skrevet 11. september 2013 Hatt det sånn selv. Men hvis det bare er laktoseintoleranse du har fins det jo vanlig laktosefri melk og fløte og yoghurt i butikkene nå. Prøv det? Ellers, prøv å lage frokostmuffins. Hvis du vil ha søtt men ikke vil påvirke blodsukkeret ditt så prøv cocosa kokossukker, smaker ingen forskjell i bakst eller matlaging og samme mengde som brukes. Knekkebrød/laktosefri yoghurt/muslibar kan jo spises i friminutt og. Takk for tips med frokostmuffins! Det skal prøves! Anonymous poster hash: 023a1...ec3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #23 Skrevet 11. september 2013 Du burde få sjekka deg for fruktose, samme type belastningstest som for laktose. Banan er veldig høyt fruktoseinnhold, så det blir jeg også skikkelig kvalm av. Især på morran når det er mye gass i tarmene, når ting har gjæra hele natta. Når jeg fant ut hva jeg ikke tålte ble jeg kvitt kvalmen på morran også (hadde det i årevis) og kan sprette rett opp og spise frokost! Anonymous poster hash: 4ded7...4bd Jeg spiser lite frukt, men jeg blir ikke kvalm av druer f.eks om jeg spiser det om ettermiddagene.. Merkelig nok greier jeg å spise frokost i helgene om jeg står opp litt senere enn vanlig, så jeg synes det er så rart.. -TS Anonymous poster hash: 023a1...ec3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #24 Skrevet 11. september 2013 Jeg spiser lite frukt, men jeg blir ikke kvalm av druer f.eks om jeg spiser det om ettermiddagene.. Merkelig nok greier jeg å spise frokost i helgene om jeg står opp litt senere enn vanlig, så jeg synes det er så rart.. -TS Anonymous poster hash: 023a1...ec3 Fruktose finnes i mange andre ting enn frukt også varierer det hvor mye det er i forskjellige, druer tåles f.eks mye bedre enn bananer. Og når du spiser det på ettermiddagen har du mer annen mat i systemet fra før, så da tåles det også bedre. Grovt brød inneholder også fruktose, så har jeg vært uforsiktig en periode byr brødmat meg imot. Mange grønnsaker er høye på fruktose, alt som inneholder sukker er høyt på fruktose. Mener ikke å påstå at du har det - men når du har mageplager er det en av tingene det kan være verdt å få utelukka. Og jeg hadde det akkurat sånn som deg med frokost - gikk bedre å spise når den kom til ca lunch-tiden Anonymous poster hash: 4ded7...4bd
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #25 Skrevet 11. september 2013 Fruktose finnes i mange andre ting enn frukt også varierer det hvor mye det er i forskjellige, druer tåles f.eks mye bedre enn bananer. Og når du spiser det på ettermiddagen har du mer annen mat i systemet fra før, så da tåles det også bedre. Grovt brød inneholder også fruktose, så har jeg vært uforsiktig en periode byr brødmat meg imot. Mange grønnsaker er høye på fruktose, alt som inneholder sukker er høyt på fruktose. Mener ikke å påstå at du har det - men når du har mageplager er det en av tingene det kan være verdt å få utelukka. Og jeg hadde det akkurat sånn som deg med frokost - gikk bedre å spise når den kom til ca lunch-tiden Anonymous poster hash: 4ded7...4bd Skal sjekke ut dette. Men fruktose finnes jo i ekstremt mange ting, så er nesten umulig å fjerne alt som inneholder fruktose fra frokosten. Jeg spiser ikke veldig grovt brød etter råd fra legen, fordi jeg har litt sensitive tarmer. Med meg går det også helt fint å spise i lunsjen. Hva spiser du til frokost da? Anonymous poster hash: 023a1...ec3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #26 Skrevet 11. september 2013 Skal sjekke ut dette. Men fruktose finnes jo i ekstremt mange ting, så er nesten umulig å fjerne alt som inneholder fruktose fra frokosten. Jeg spiser ikke veldig grovt brød etter råd fra legen, fordi jeg har litt sensitive tarmer. Med meg går det også helt fint å spise i lunsjen. Hva spiser du til frokost da? Anonymous poster hash: 023a1...ec3 Prøv i to uker å kraftig kutte ned på fruktoseinntaket og se om det bedrer seg. Jeg hadde akkurat de symptomene som deg før jeg kuttet ut fruktose. Nå tåler jeg tilogmed melk! Fruktose finnes også i vanlig sukker så det må man kutte ut, pluss kunstig søtning som sluttet på -itol. Hvis du også kutter ut frukt, bær og de søteste grønnsakene så er du et godt stykke på vei. Anonymous poster hash: 7e286...694
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå