Gå til innhold

Livsløgner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel,jeg kan fortelle en likevel..

Jeg møtte min nåværende på videregående. Han var høy, kjekk og veldig smart.

Men jeg hadde også en mistanke om at min bestekompis var forelsket i meg.

Jeg spurte han flere ganger og han sa nei.

En dag bestemte min nåværende seg for å spørre meg på date via facebook. Jeg ble så glad!

Daten gikk også veldig bra og jeg greide ikke å slutte å snakke om det, inkludert til min bestekompis.

Etter det skjedde det ikke så mye pga jobbing og sånt, men så kom russetiden.

Jeg ble veldig full en kveld og når bestekompisen min fortalte meg at han hadde sett min nåværende kline med noen andre trodde jeg på han. Jeg ble selvfølgelig kjempe trist og endte opp med å ligge med bestekompisen min.

Når jeg ble edru så begynte jeg å legge sammen to og to og sa det rett ut. Bestekompisen min nølte og sa noe som "njaa,kanskje det ikke var han likevel, jeg var veldig full!"

Jeg tilgav han,men dypt inn i meg var jeg lei meg. Ting skjer i fylla, men nå har vi gjort en svær tabbe.

Det ødela vennskapet for oss og jeg ble kjæreste med min nåværende.

2 måneder uten mensen og jeg begynte å fatte tegningen..

Vi behold ungen og er sammen den dag i dag.

ungen kan være hans, min samboer sin, så vidt jeg vet, men helt ærlig så er jeg ikke sikker, og hver gang sønnen min har en fellestrekk med bestekompisen min får jeg en komp i magen.,.

Anonymous poster hash: fb072...dbc

Barnet vil før eller siden forstå at "faren" hans ikke er faren hans. Hva gjør du da?

En annen ting er at du lurer mannen din opp i stry. Han tror det er hans unge enn så lenge. Når han finner det ut, for det vil han nok om han ikke er helt dum, får han en enorm knekk i tilliten til deg. Ikke sikkert forholdet overlever. DNA testing burde faen meg vært obligatorisk ved alle fødsler.

Anonymous poster hash: 225af...1e8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næmen, det var jo RETT fra wikipedia jo. Så FLINK du er!

Hva så? Bare viser deg at å drodle har dobbel betydning, siden du var så påståelig.

Og du var tydeligvis innom Wikipedia selv når du skulle skrive din tekst, siden du kjente igjen min. ;)

Anonymous poster hash: 7992f...ce5

• Liker 6
Skrevet (endret)

Påståelig? Er du stokk dum? Jeg skrev FOR EKSEMPEL!

Herremin, gå og hopp i en dam!

Jeg var innom wiki da jeg skrev svar til din, helt korrekt.

Endret av Silfen
  • Liker 2
Skrevet

Påståelig? Er du stokk dum? Jeg skrev FOR EKSEMPEL!

Herremin, gå og hopp i en dam!

Jeg var innom wiki da jeg skrev svar til din, helt korrekt.

Hvis du tror at du er rolig, behersket og høflig, så er er det en livsløgn.

Anonymous poster hash: 7d6f4...91a

• Liker 11
Skrevet

Hvis du skal klippe ut svarene og lime dem inn i en "artikkel" du "skriver" i Magasinet, synes jeg det er mer redelig å gjøre dette klinkende klart i åpningsinnlegget.

Anonymous poster hash: e8c18...e50

Det har jeg ikke sagt, derfor gjør jeg det heller ikke :)

Skrevet

Jeg synes det er interessant at du må bruke både KG og DiB som kilder til en så "lettvint" sak.

Anonymous poster hash: ee12d...1c1

Jeg ser ikke på livsløgnen som lettvint. Tvert i mot tror jeg det er en ganske kompleks problemstilling.

Skrevet

En ekte livsløgn er jo at man lever med en illusjon angående noe grunnleggende i livet sitt/oppfattningen av livet eller sin egen identitet. Hvis man "har en livsløgn" og vet om det, er det jo ingen livsløgn. Så du må nok stille spørsmålet annerledes: Enten: Kjenner du andre som lever på en livsløgn? Eller: Har du noen store hemmeligheter du ikke forteller andre om? (som er noe helt annet).

Der er jeg ikke enig med deg. Livsløgn kan man godt kjenne til. Om du feks lever på kredittkort og stapper regningene i skapet, ute av syne ute av sinn, er du i høyeste grad klar over at du gjør det. Alle har vi våre små bedrag, noe mennesker som kjenner seg selv godt er fullt klar over :) Også har du dem som ikke gjør det, selvsagt.

Skrevet

Jeg studerer og studievennene mine her tror jeg er en slik rolig jente som drikker lite, og hun som så og si aldri blir med ut på byn. Jeg har en fin relevant jobb ved siden av studiene og har mange gode venner.

Det de ikke vet er at jeg elsker en fest, men hater å dra på type utestedene de drar på. Jeg har en annen vennegjeng som jeg drar på undergrunnsfester med, der det ikke spilles musikk fra vg topp 20 for å si det sånn.. Det er mye rus, selv om jeg ikke kjenner noen som sliter med avhengighet bortsett fra noen dom røyker for mye da. Selv ruser jeg meg gjerne på illegale stoffer på disse festene, men en god del mindre enn jeg gjorde før. Har hele veien klart fint å skille mine to liv hvor det ene består av fester, dop, musikk, hippieutadvendte folk og det rolige livet mitt med studier, familiemiddager, verv på høgskolen, filmkvelder med venner..

Jeg er jo den samme personen i disse to livene da, er ikke schizofren men tror jeg ville blitt gal om jeg måtte velge en av de.

Anonymous poster hash: c91e3...a3e

• Liker 4
Skrevet

Jeg studerer og studievennene mine her tror jeg er en slik rolig jente som drikker lite, og hun som så og si aldri blir med ut på byn. Jeg har en fin relevant jobb ved siden av studiene og har mange gode venner.

Det de ikke vet er at jeg elsker en fest, men hater å dra på type utestedene de drar på. Jeg har en annen vennegjeng som jeg drar på undergrunnsfester med, der det ikke spilles musikk fra vg topp 20 for å si det sånn.. Det er mye rus, selv om jeg ikke kjenner noen som sliter med avhengighet bortsett fra noen dom røyker for mye da. Selv ruser jeg meg gjerne på illegale stoffer på disse festene, men en god del mindre enn jeg gjorde før. Har hele veien klart fint å skille mine to liv hvor det ene består av fester, dop, musikk, hippieutadvendte folk og det rolige livet mitt med studier, familiemiddager, verv på høgskolen, filmkvelder med venner..

Jeg er jo den samme personen i disse to livene da, er ikke schizofren men tror jeg ville blitt gal om jeg måtte velge en av de.

Dette er interessant. Hvorfor ønsker du å bli oppfattet som den "rolige? :) Er det fordi det er enklere, færre spørsmål etc? har du tanker rundt din egen "livsløgn"?

Skrevet

Der er jeg ikke enig med deg. Livsløgn kan man godt kjenne til. Om du feks lever på kredittkort og stapper regningene i skapet, ute av syne ute av sinn, er du i høyeste grad klar over at du gjør det. Alle har vi våre små bedrag, noe mennesker som kjenner seg selv godt er fullt klar over :) Også har du dem som ikke gjør det, selvsagt.

Da mener jeg du bruker begrepet livsløgn feil. Å leve på en livsløgn, er ikke det samme som å leve med en stor hemmelighet, eller fremstå som annerledes enn man egentlig er, så lenge det er bevisst. Hvis man stapper alle regningene i et skap, lever man vel med en fornektelse av at det vil innhente deg senere, at reglene og konsekvensene av dette ikke gjelder deg, at regningene dermed er ute av verden, og det er muligens en ekte livsløgn. Så lenge man ER i den fornektelsen, vil man vel neppe skrive om det her?

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser ikke på livsløgnen som lettvint. Tvert i mot tror jeg det er en ganske kompleks problemstilling.

Livsløgn som tema er ikke lettvint, men det er konsekvent artiklene her inne. Hvorfor ta i kompliserte temaer når du ikke har anledning til å skrive noe grundig og interessant? Kan du ikke konsentrere deg om høsten mote for leppestiftfarger?

Anonymous poster hash: a76fa...633

• Liker 4
Skrevet

Dette er interessant. Hvorfor ønsker du å bli oppfattet som den "rolige? :) Er det fordi det er enklere, færre spørsmål etc? har du tanker rundt din egen "livsløgn"?

Jeg har ikke gått inn for å bli oppfattet på en spesiell måte, det er bare blitt sånn. Antagelig siden jeg så sjelden går ut blir jeg automatisk antatt som en rolig person siden det er mye fokus på uteliv som student.

Før så jeg på det som litt problematisk, og jeg så nærmest på mitt rolige liv som en byrde men noe jeg måtte for ikke å bekymre familien. Jeg ser nå at jeg trenger disse rolige periodene og at det er en stor del av hvem jeg er, og jeg ville ikke orket et liv med bare farting rundt, møte nye mennesker hele tiden, fester, ukjente leiligheter i oslo, skogsfester etc men at jeg på en måte kan besøke denne delen av livet mitt når jeg vil :)

Jeg er veldig fornøyd med balansen jeg føler jeg har fått i det, og har ingen behov for å fortelle familie og venner på den rolige siden om livet mitt med festing rett og slett fordi de ikke ville forstått det.

• Liker 1
Skrevet

Da mener jeg du bruker begrepet livsløgn feil. Å leve på en livsløgn, er ikke det samme som å leve med en stor hemmelighet, eller fremstå som annerledes enn man egentlig er, så lenge det er bevisst. Hvis man stapper alle regningene i et skap, lever man vel med en fornektelse av at det vil innhente deg senere, at reglene og konsekvensene av dette ikke gjelder deg, at regningene dermed er ute av verden, og det er muligens en ekte livsløgn. Så lenge man ER i den fornektelsen, vil man vel neppe skrive om det her?

Dr. Relling i Villanden skriver ut livsløgnen som medisin, da han mener menneskene er ute av stand til å håndtere sannheten om sine egne liv. Dette er jo absolutt en bevisst handling, fra en utenforstående person. I forhold til stykket, viser det seg jo at folk har tiet om sannheten. Så kan man jo diskutere om dette er bevisst eller ubevisst sett ut i fra deres ståsted. Om livet ditt er basert på en løgn, bevisst eller ubevisst, er det jo en livsløgn. Men jeg skiller begrepene i saken. Jeg mener det favner bredt :)

Og de er kanskje ikke fullt ut bevisst, men om mulig en mellomting? Hvis man kan si det slik?

Skrevet

Er dette å betrakte som en intervju-situasjon nå, eller er du en vanlig bruker som diskuterer i en vanlig tråd?

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke gått inn for å bli oppfattet på en spesiell måte, det er bare blitt sånn. Antagelig siden jeg så sjelden går ut blir jeg automatisk antatt som en rolig person siden det er mye fokus på uteliv som student.

Før så jeg på det som litt problematisk, og jeg så nærmest på mitt rolige liv som en byrde men noe jeg måtte for ikke å bekymre familien. Jeg ser nå at jeg trenger disse rolige periodene og at det er en stor del av hvem jeg er, og jeg ville ikke orket et liv med bare farting rundt, møte nye mennesker hele tiden, fester, ukjente leiligheter i oslo, skogsfester etc men at jeg på en måte kan besøke denne delen av livet mitt når jeg vil :)

Jeg er veldig fornøyd med balansen jeg føler jeg har fått i det, og har ingen behov for å fortelle familie og venner på den rolige siden om livet mitt med festing rett og slett fordi de ikke ville forstått det.

Dette er litt av en historie. Takk for at du delte :)

• Liker 2
Skrevet

Er dette å betrakte som en intervju-situasjon nå, eller er du en vanlig bruker som diskuterer i en vanlig tråd?

Dette er en diskusjon :) Jeg hadde spurt hvis jeg ønsket å bruke noe av dette i saken :)

Skrevet

Jeg bodde i USA på 90-tallet, var student der borte. Møtte en kjekk mann som var noen år eldre enn meg. Han fridde og vi giftet oss. Et par år senere flyttet jeg hjem til Norge.

Nå er jeg gift her og har barn. Ingen vet om ekteskapet i USA. Vi skilte oss aldri og er fortsatt gifte, "på papiret", så vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: 2172d...bd6
Skrevet

Livsløgn som tema er ikke lettvint, men det er konsekvent artiklene her inne. Hvorfor ta i kompliserte temaer når du ikke har anledning til å skrive noe grundig og interessant? Kan du ikke konsentrere deg om høsten mote for leppestiftfarger?

Anonymous poster hash: a76fa...633

Jeg har absolutt anledning til å skrive om livsløgnen :)

Skrevet

Med et fordummende perspektiv, som vanlig.

• Liker 2
Skrevet

Dette er en diskusjon :) Jeg hadde spurt hvis jeg ønsket å bruke noe av dette i saken :)

En diskusjon med en journalist som gjør research til en sak?

Jeg synes det framstår uryddig.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...