Anette84 Skrevet 10. juni 2002 #1 Del Skrevet 10. juni 2002 jeg er en jente som altså er 18 år, har en helt normal kroppsbyggning (kanskje litt kraftig?) er iallefall 170cm og ca 60 kg. Men problemet mitt er det at jeg vil bli litt sprekere, er ofte slapp og orker ikke ut å trene. Syns egentlig ikke jeg spiser så usundt heller, men er det noen av dere som kan hjelpe meg å finne en "diett" jeg kan følge..En diett som det også står skrevet hvor mye du bør trimme og slik i tilegg til matinntaket? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 10. juni 2002 #2 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei Anette Du blir ikke sprek av dietter - bare sur. Jeg synes du bør starte med å øke aktivitet/mosjon/bevegelse, og ikke med å minske matinntaket. Du blir slapp om du spiser lite -> enda mindre ork til å trene. Akkurat det å komme seg ut (dørstokkmila) finnes det vel ingen vidunderkur for. Ikke noe å sette ned på papiret iallefall - du må bestemme deg selv. Prøv å se for deg hvordan du vil ha det med en sprek kropp (og nå tenker jeg funksjonalitet, og ikke utseende, selv om det kommer som et fint pluss). Hvor godt det er å faktisk ha overskudd til mer enn å gå og hente teppet til sofaen. Poeng: du må bestemme deg, og tvinge deg ut - etterhvert blir du mest sannsynlig ganske avhengig. Velg en aktivitet som du har lyst til å drive med. Masse alternativer. Selv løper jeg, og trener styrke i studio for å få "spensten". Kanskje noe helt annet passer for deg - undersøk litt, prøv å vekke interessen. Ut og beveg deg, på en eller annen måte! Nå på sommeren får iallefall jeg masse overskudd av å gjøre noe ute, løpeturer er mitt lille friminutt. Og du - vær så snill at du ikke spiser mindre for å bli sprek, OK? Du blir kun sprek av mosjon og et sunt (normalt) kosthold - dietter blir du bare mager og gretten av. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. juni 2002 #3 Del Skrevet 11. juni 2002 Godt svar Amanda! Ellers: er du unormalt slapp? Har du da sjekket om du allergisk for pollen? Eller blodverdier? Forøvrig har altså Amanda rett: Sprekere er lik mer aktivitet! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette84 Skrevet 11. juni 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juni 2002 takk for svar:) det jeg mente med diett var ikke egtnlig å spise mindre, men å spise riktig mat. Hvor ofte bør jeg spisei løpet av en dag? hvor mye grønnsaker og frukt osv? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. juni 2002 #5 Del Skrevet 11. juni 2002 Hmmm. for å gjøre det lett, ber jeg deg lese diverse andre tråder under dette emnet. Her vil du finne mye om kosthold. Du burde spsie frukt og grønnt hver dag, ellers variert middag (fisk er utrolig godt og sundt riktig laget med fersk fisk!) Les litt først, spør gjerne om du vil ha noe utdypet, da svarer sikkert noen av de som er oppdatert på emnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå