Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #21 Del Skrevet 11. september 2013 Hvordan er det mulig og har råd til mat, utstyr og vetrinærutgifter for så mange dyr hvis man ikke jobber?? Prioritering og mye organisering! Personlig så følger jeg alltid med på alle de forskjellige dyreforetningene her i området, og hamster inn mat og sand på de plassene som har salg når de har det på det merket jeg bruker. I tillegg er alle forsikret så skulle det skje noe med de så er ikke det noe problem med vetrinær heller. Som nevnt tidligere så er dyrene mine min lidenskap, så jeg har ikke annet å bruke pengene på enn de og de vanlige utgiftene til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #22 Del Skrevet 12. september 2013 Hvordan er det mulig og har råd til mat, utstyr og vetrinærutgifter for så mange dyr hvis man ikke jobber?? må bare signere det her. Jeg har også psyk.problemer og jobber ikke. Har èn hund, liten en. Ikke dyr i drift i det hele tatt, men jeg hadde aldri i verden fått det til å gå rundt med to, og ihvertfall ikke tre- fire! og 100% ikke med tre hunder og masse andre dyr. TS må få vanvittige mengder med penger av nav.. det vil jeg og ha! Anonymous poster hash: 9a995...722 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #23 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg kan bare uttale meg for meg selv, men jeg skal love deg at mine dyr får ALT de trenger, og enda litt mere! Jeg er hjemmeværende, så jeg har mer enn nok tid til både å mate, kose, aktivisere alle mine dyr. I tillegg til å sosialisere de usosialiserte fosterkattene jeg har her. Alle som kjenner meg sier at katter som kommer hit får komme til drømmehjemmet. De får topp mat, den beste sanden i doene, jeg har bygget egene katte aktiviseringsplasser. De har egen tv med dvd spiller som spiller filmer av mus og fugler og andre dyr naturlig jakter på. I tillegg har de ett helt eget katterom med alt av klorestatier og hyller og leker og alt de skulle trenge. De er allesammen perfekt i vekt, pels, tenner, øyne, og ikke minst så er de lykkelige! Så jeg vil ha meg frabedt slike kommentarer at vi med flere dyr ikke klarer å ta vare på dyrene våre! Katter er veldig selvstendige, så det blir noe annet enn hunder, kaniner, marsvin osv. Har man hundrevis av hunder osv synes jeg ikke det bra i det hele tatt. Men fint du tar vare på kattene dine:) Anonymous poster hash: b098f...7b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #24 Del Skrevet 12. september 2013 Ett dyr trenger x antall tid pleie og x antall kvm plass. Så lenge man har nok tid og plass så ser jeg ikke noe problem. Du tror det er tid og plass som avgjør om man bør ha dyr?? Jeg har tid til å ha rundt 14 hunder inne, jeg har også plass til å ha rundt 14 hunder inne, så da kan jeg bare peise på og skaffe meg 14 hunder? Bra logikk... Anonymous poster hash: 9a995...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #25 Del Skrevet 12. september 2013 Det forundrer meg at folk som har ork og energi til å ta seg av flere hunder++ ikke klarer å jobbe.......men er visst ikke alt man skal skjønne. Anonymous poster hash: 2abec...649 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiarapus Skrevet 12. september 2013 #26 Del Skrevet 12. september 2013 Katter er veldig selvstendige, så det blir noe annet enn hunder, kaniner, marsvin osv. Har man hundrevis av hunder osv synes jeg ikke det bra i det hele tatt. Men fint du tar vare på kattene dine:) Anonymous poster hash: b098f...7b4 Kommer litt an på bosituasjonen med hvor lite/ mye jobb det er med dyrene da. Jeg bor slik til at å slippe ut kattene er ikke aktuelt. Men jeg går tur med de som har utebehov ( alle mine katter adopterte fra ett liv som hjemløs, så noen av de har ikke lyst til å gå ut. Og da slipper de det) i sele, og jeg går tur med kaninen min. Dr man har som innedyr krever mye mere av eier. Men jeg skal si meg enig i at det er veldig positivt at kattene er veldig flinke til å aktivisere seg med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiarapus Skrevet 12. september 2013 #27 Del Skrevet 12. september 2013 Det forundrer meg at folk som har ork og energi til å ta seg av flere hunder++ ikke klarer å jobbe.......men er visst ikke alt man skal skjønne. Anonymous poster hash: 2abec...649 Er mange forskjellige diagnoser som gjør at man ikke kan jobbe da. Det betyr ikke at vi er invalide. Og som vi har skrevet flere plasser her så er det veldig motiverende å gir mere energi å holde på med dyrene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 12. september 2013 #28 Del Skrevet 12. september 2013 Prioritering og mye organisering! Personlig så følger jeg alltid med på alle de forskjellige dyreforetningene her i området, og hamster inn mat og sand på de plassene som har salg når de har det på det merket jeg bruker. I tillegg er alle forsikret så skulle det skje noe med de så er ikke det noe problem med vetrinær heller. Som nevnt tidligere så er dyrene mine min lidenskap, så jeg har ikke annet å bruke pengene på enn de og de vanlige utgiftene til meg selv. Hvor er det salg? Hvordan finner man ut dette? Det eneste jeg vet er at man bør sjekke finn ofte, de gir jo bort alt mulig av mat og shampo og kattesand til dyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 12. september 2013 #29 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Du tror det er tid og plass som avgjør om man bør ha dyr?? Jeg har tid til å ha rundt 14 hunder inne, jeg har også plass til å ha rundt 14 hunder inne, så da kan jeg bare peise på og skaffe meg 14 hunder? Bra logikk... Anonymous poster hash: 9a995...722 Var da ikke det jeg sa. Nå er det snakk om at hun elsker dyr og det er noe hun liker å bruke dagene sine på. Men det hjelper ikke at lysten er der hvis man ikke har tid og plass. Selvfølgelig skal man ikke anskaffe seg dyr bare fordi man har tid og plass. Noe så dumt Endret 12. september 2013 av Lulilelu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiarapus Skrevet 12. september 2013 #30 Del Skrevet 12. september 2013 Hvor er det salg? Hvordan finner man ut dette? Det eneste jeg vet er at man bør sjekke finn ofte, de gir jo bort alt mulig av mat og shampo og kattesand til dyr.. Det står på hjemmesidene til butikkene... Og noen plasser har jo fast "ta 3 - betal for 2" på storsekker med tørrfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edderkoppdame Skrevet 12. september 2013 #31 Del Skrevet 12. september 2013 TS: Det kan jo tenkes at slektningene er bekymret for dyrenes ve og vel i tillegg til deg selv. Klarer du å hanskes med tre-fire hunder + en mengde smådyr og gi dem den oppdragelsen og oppfølgningen de trenger? Gå tur med alle hundene? Bor du på liten plass og har det svært møkkete rundt deg? - da forstår jeg iallefall at de reagerer. Har jo sett noen skrekkeksemplarer i aviser og TV med folk som bor på ekstremt liten plass og som fyller hver kvadratmeter med ulike dyr og at det er svært dårlige hygieniske forhold og som ikke kan fatte og begripe hvorfor dyrevernet og/eller mattilsynet griper inn. Synes ikke det kan sammenliknes med folk som har store utearealer til dyrene og gårder. Til dere som ikke kan jobbe: Bare lurer litt her - er dette noe dere ser på som en permanent tilstand? Hvis ikke - hva skjer med alle de dyrene den dagen dere blir erklært frisk og må jobbe? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #32 Del Skrevet 12. september 2013 Du tror det er tid og plass som avgjør om man bør ha dyr?? Jeg har tid til å ha rundt 14 hunder inne, jeg har også plass til å ha rundt 14 hunder inne, så da kan jeg bare peise på og skaffe meg 14 hunder? Bra logikk... Anonymous poster hash: 9a995...722 Nå gjør du deg jo bare dum. Det handler om at det ikke bare er innstilling til å skaffe seg dyr som teller, du må også ha rammene rundt på plass. Uansett hvor mye du ønsker deg et dyr, bør du ikke skaffe et uten å ha både tid og plass. Du kan misforstå den du siterte så mye du vil, altså, men det bør være grenser.Anonymous poster hash: 41607...89f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiarapus Skrevet 12. september 2013 #33 Del Skrevet 12. september 2013 Til dere som ikke kan jobbe: Bare lurer litt her - er dette noe dere ser på som en permanent tilstand? Hvis ikke - hva skjer med alle de dyrene den dagen dere blir erklært frisk og må jobbe? Jeg venter på svar på søknad om uføretrygd, så ikke noe "fare" for at jeg iallefall skal miste tiden med dyrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. september 2013 #34 Del Skrevet 12. september 2013 Til dere som ikke kan jobbe: Bare lurer litt her - er dette noe dere ser på som en permanent tilstand? Hvis ikke - hva skjer med alle de dyrene den dagen dere blir erklært frisk og må jobbe? Godt spørsmål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #35 Del Skrevet 12. september 2013 Må være noen heftige uførutbetalinger folk får som har råd til å forsørge så mange dyr. 11 (!!!!!) katter i tillegg til en haug andre dyr! For ikke lenge siden så var det ei i nærområdet her som hadde over 50 katter, hun var og en psykiatrisk case uten sidestykke. Mulig at kattene gjorde henne godt, men det ble bestemt at 47 av de ble avlivet. Stort oppstyr i lokalavisa. Nå har hun visst nesten like mange igjen, går vel ikke lang tid før det blir ny avlivningsrunde. Egentlig merkelig at overflod av husdyr og psykiatri henger sammen. Har selv 2 katter, en hund og en hamster, og selv jeg synes det er litt i overkant mange dyr. Dyrt er det og. Anonymous poster hash: 6b41c...beb 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. september 2013 #36 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Du høres ut som en samler. Jeg hadde en hund og slet med å strekke til for å gi den alt den trengte, men jeg klarte det med nød. Da sikter jeg til all mosjonen den trengte, for det var ikke lite. Du har allerede 2 hunder, hva med å gå lenger turer med dem? Ingenting slår den gleden av å se en hund lykkelig i skogen Endret 12. september 2013 av Evilposelos 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 12. september 2013 #37 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg skjønner at man vil ha dyr, men hvorfor mange dyr? Den skjønner jeg ikke... Altså, det er jo vel og bra å klare å ta seg av de dyrene man skaffer seg. Jeg skjønner også behovet for å ha noen som får en ut av sengen om morgenen, og ha noen å ta seg av. Men man trenger jo ikke ha å minst ett eksemplar av alle kjente arter, man kan utmerket godt begrense seg til et par hunder og en katt. Da får man dekket et behov for å ha noen å ta seg av, man får dekket behovet for selskap, og man har langt bedre tid å bruke på de dyrene man har. Og det er en fordel for dyrene. Man kan forøvrig ikke sammenligne kjæledyrhold med gårdsdyr. Det sier seg selv at en bonde med 100+ husdyr ikke kan gi hvert enkelt dyr individuell oppmerksomhet i form av kos. Og jo flere dyr, jo mindre tid får hvert enkelt dyr til den typen oppmerksomhet. Mens eieren selvsagt får all den kosen vedkommende trenger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 12. september 2013 #38 Del Skrevet 12. september 2013 Nå vet jeg ikke åssen det er hjemme hos deg, og hvordan du tar vare på dyrene dine, det har jeg kun dine ord på. Det er ingen tvil om at dyr er til stor hjelp når man er psykisk syk og kanskje fullt uføretrygdet og går hjemme. Har også to herlige hunder, samt passer andres hunder, så på det meste kan det være fem hunder i huset. Men har aldri hørt annet enn at de blir imponert over at jeg takler fem hunder og klarer å holde det rent i huset, at det er så rolig, etc, etc. Men har en venninne som i likhet med meg har en del psykisk bagasje, som ikke tåler så mye stress, og hun får høre det samme som deg. Men i hennes tilfelle er det så absolutt berettiget, det er møkkete i huset, hun har dårlige dager hvor hun sover hele dagen og selv om dyrene får mat, så er det ikke alltid at toalettet deres blir skiftet på eller at de får den kosen de trenger. Venner har hjulpet henne med å vaske leiligheten og malt gulvet, hun påstår at hun tar godt vare på dem, og at de er bra for psyken (hun har flere hamstre og kaniner, samt undulater og gullfisker) men vi ser jo at burene må vaskes, gullfiskakvariet er grønt og at det er kaninbæsj overalt, og hun nekter for det. Jeg sier IKKE at du er som henne, men kanskje familien din ser noe som du ikke ser? Hvorfor ikke spørre dem neste gang de kommenterer dyreholdet ditt, be dem gi deg konkrete motargumenter. Be dem utdype hva de mener, og hvorfor de ikke syns at du burde ha flere dyr. Er kanskje djevelens advokat her, men som psykisk syk selv, så vet jeg at det ikke alltid er slik at min oppfatning av saker og ting er helt i vater. Og da har tilbakemeldinger fra andre vært min hjelp til å takle hverdagen. Men hvis du har tid, krefter og penger til å gi dyrene det stellet de trenger, så har de så klart ikke noe med ditt dyrehold å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 12. september 2013 #39 Del Skrevet 12. september 2013 Synes det høres voldsomt ut med så mange dyr. Skjønner at du har lyst på, men en må jo begrense seg også. Har du nok plass i huset til så mange dyr? Hva hvis du skal reise en eller annen plass? Eller blir akutt innlagt på sykehus, har du noen som vil passe alle disse dyrene? For de som nevner det med gård; det kan ikke sammenlignes. 11 katter, hunder og smådyr i ei leilighet eller et hus er ikke det samme som en bonde som har 100kyr på bås. Bonden må ikke gå tur, stimulere sosialt og kose med hver ei ku.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #40 Del Skrevet 12. september 2013 Skulle ønske jeg hadde mulighet til å ha så mange dyr Folk flest er rasshøl. Anonymous poster hash: af5ab...dd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå