skruf Skrevet 11. september 2013 #21 Skrevet 11. september 2013 Jeg spiser det samme til frokost hver dag i ukesvis, helt til jeg går lei og begynner å spise noe annet, i ukesvis... Den siste måneden har jeg hver morgen spist 2stk ryvita med leverpostei og rødbeter, 1 glass vann og to kopper kaffe. 1
Kladd Skrevet 11. september 2013 #22 Skrevet 11. september 2013 Har vel ikke akkurat de mest spennende frokostene selv, men dette er hva jeg varierer mellom: - Knekkebrød med div pålegg (typisk majones og hvitost med noe grønt på, kokt egg, peanøttsmør eller leverpostei). - Frukt, nøtter og litt frokostblanding i naturell yoghurt, honning og kanel på toppen. - Havregrøt med det jeg har av nøtter/frø/frukt - Eggerøre (helst med røyka laks eller spekeskinke i tillegg!) - I helgene kan jeg gjerne lage speilegg
Gjest Byliv Skrevet 11. september 2013 #23 Skrevet 11. september 2013 Har du juice på kornblandinga...?!Anonymous poster hash: b330b...ccd Ja.
Kassiopeia Skrevet 11. september 2013 #24 Skrevet 11. september 2013 Har blitt veldig dårlig til og ta meg til til å spise, så frokosten blir ofte bare vann. De dagene jeg spiser frokost går det i havregrøt med frukt i, to-tre ostesmørbrød eller eggerøre.
Gjest Byliv Skrevet 11. september 2013 #25 Skrevet 11. september 2013 Hvordan får dere tid til å spise frokost? Jeg bor 5-10 min unna jobb ca. +/-, starter 08:00 (som alle andre), og føler behov for å stå opp kl. 05:00, og LIKEVEL ender jeg med å komme så vidt i tide.
Pearl2.0 Skrevet 11. september 2013 #26 Skrevet 11. september 2013 Havregryn med melk og blåbær Samme hver dag
Mormont Skrevet 11. september 2013 #27 Skrevet 11. september 2013 Et par kokte egg/havregrøt/skyr/proteinpannekaker/en banan om jeg er i farta
Gjest Magdalene Skrevet 11. september 2013 #28 Skrevet 11. september 2013 Hvordan får dere tid til å spise frokost? Jeg bor 5-10 min unna jobb ca. +/-, starter 08:00 (som alle andre), og føler behov for å stå opp kl. 05:00, og LIKEVEL ender jeg med å komme så vidt i tide. Hvordan er det mulig? Du må jo være ekstremt treig! 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #29 Skrevet 12. september 2013 Går mye i vaniljeyoghurt her i huset, kanskje med noen nøtter og en kiwi oppi, samt en gulrot. Ikke noe frokostmenneske så det er stort sett det det går i her:P Har jeg forsovet meg så blir det en banan jeg kan ta på veien. Anonymous poster hash: d641f...f5a
Strixvaria Skrevet 12. september 2013 #30 Skrevet 12. september 2013 1 knekkebrød med philadelphia og grillkrydder, vanligvis. Og 1/2 skivet avocado på toppen hvis jeg har det i kjøleskapet. Veldig spennende.. Blir så klart lei av pålegget (og knekkebrødet) iblant, men da tar jeg bare et annet pålegg til jeg er lei av det. Salami f.eks. Er i grunn ingen frokosttype, men må ha i meg et eller annet for å fungere utover dagen. Tekoppen gir dessverre ikke noe særlig næring eller energi, ellers hadde jeg glatt holdt meg til den som frokost
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #31 Skrevet 12. september 2013 Og tusen takk for at dere deler frokosten deres med meg - nå har jeg fått mange nye ideer her! Har du juice på kornbladinga....?! Anonymous poster hash: b330b...ccd er ikke så unormalt med juice søskenbarnet mitt var allergisk mot melk når han var liten så han spiste f.eks cornflakes med appelsinjuice tror han spiser det den dag i dag også men uansett, jeg spiser som regel brødskiv med nøttepålegg. en sjelden gang spiser jeg med enten makrell i tomat, ost, eller pepperoni. Også er jeg veldig glad i makaroni og kjøttdeig så kan fort finne på å spise det om vi har ferdigstekt kjøttdeig. Eller så tar jeg stekte pølser sammen med makaronien Anonymous poster hash: df5f4...058
Nami Skrevet 12. september 2013 #32 Skrevet 12. september 2013 Har noen eksempler på hva jeg spiser mest, men varierer veldig! - To skiver peanøttsmør med et glass vann eller te til. - En yoghurt, en frukt og kaffe med vaniljesoyamelk. - 4-korn (frokostblanding) med forskjellige nøtter, rosiner eller bær og yoghurt. + et glass vann - Kokt eller stekt egg på brødskive med et glass appelsinjuice eller vann - Rugsprø med div. pålegg, spesielt peanøttsmør! + et glass vann eller juice Kan også finne på å lage bananpannekaker eller havregrynsmuffins om jeg har ekstra god tid. Hvis ikke jeg har mye variasjon, så blir det rett og slett ikke så jeg gidder å spise frokost. Jeg har som regel veldig lite matlyst på morgenen.
Wonders Skrevet 12. september 2013 #33 Skrevet 12. september 2013 ristet brød med smør, kjøttpålegg og ost. Kaffe/te/melk Og om jeg har, -en liten yoghurt. Og ett hardkokt egg som jeg gjorde klart kvelden før. Jeg spiser ved kjøkkenbenken da vi ikke har kjøkkenbord, og noen ganger i bilen. Kaffe/te tar jeg alltid med meg på veien i pappkrus. Jeg har prøvd liten termos, men foretrekker papp.
multekrem Skrevet 12. september 2013 #34 Skrevet 12. september 2013 Nei, salatblad. Det hørtes logisk ut når jeg tenkte det, men det kom ikke frem like bra når jeg skrev det Smører f.eks philadelphiaost på salatblader og så legger på røkelaks. Eller så bruker jeg ost og skinke, en rømmeklatt og sterk saus eller noe. Bare fantasien som setter grenser Jaggu... Aldri sett
Gjest Peanut Skrevet 12. september 2013 #35 Skrevet 12. september 2013 50 ml havregryn med melk og kanel. Hver eneste dag. Av og til noe ekstra som kokt egg eller eggerøre.
FruLuna Skrevet 13. september 2013 #36 Skrevet 13. september 2013 Som regel spiser jeg gresk yoghurt med friske bær og nøtter/frø i hverdagene. Varierer med smoothie, havregrøt, kokte egg med smør og skinke til eller knekkebrød med ost og tomat/agurk. Det viktigste er imidlertid kaffe drikker vann. I helgene må jeg ha egg til frokost, som regel omelett eller eggerøre med salat ved siden av. Gjerne yoghurt med bær som dessert. Et glass juice hvis jeg kjøper inn.
Snufkin Skrevet 13. september 2013 #37 Skrevet 13. september 2013 Knekkebrød med kjøttpålegg, eller havregryn med vaniljekesam.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå