AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Ja, hva spiser dere til frokost? Trenger litt inspirasjon kanskje? Begynner å bli lei av knekkebrød med hvitost etter å hatt helt dilla, tyter snart hvitost av ørene på meg Anonymous poster hash: b330b...ccd
Gjest Funky Punk Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 (endret) Stekt egg Kokt egg Eggeröre Lavkarbobröd med diverse pålegg Reker Salat Smoothie Ruller (f.eks salat med kremost og rökelaks) Middagsrester Endret 9. september 2013 av Funky Punk 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 To smilekokte egg. Eller en smoothie av fryste bringebær og jordbær, blomkål, rismelk og en banan. Anonymous poster hash: e52c9...a57
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Oppfølgingspørsmål: Er dere flinke og varierer frokost? Eller vanedyr (som meg) og spiser det samme hver dag? Anonymous poster hash: b330b...ccd
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Jeg spiseer frokost hver dag, ellers blir jeg så utrolig kvalm når jeg kommer på jobb. Må få i meg noe ivertfall. Varierer mellom knekkebrød med egg, skive med pålegg/egg, grove vafler også videre. Anonymous poster hash: 403fa...ec5
Gjest Funky Punk Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Oppfølgingspørsmål: Er dere flinke og varierer frokost? Eller vanedyr (som meg) og spiser det samme hver dag? Anonymous poster hash: b330b...ccd Kan hende jeg får helt dilla på en enkelt ting, og da spiser jeg det samme hver dag til jeg går lei
Frk. Belle Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Opkuttet frukt med yoghurt naturell og nøtter. Det har jeg spist i flere år nå. Synes det er en super start på dagen og lett å variere med litt ulik frukt (eple og banan er standard og så sleger jeg gjære i noe morsomt som bær, ananas eller druer). Hender jeg varierer med havregrøt eller en skive med ost eller peanøttsmør.. Det er hverdagsfrokosten - i helgene lager jeg gjenrne pannekaker, ovnsbagt havregrøt, kokt egg og ferske rundstykker eller noe annet godt
CathFoto Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Tidligere spiste jeg alltid to brødskiver med gulost og skinke eller annet kjøttpålegg. Det spiste jeg fra jeg var liten til jeg var 28 uten å gå lei. Nå tåler jeg ikke brød lenger, så da blir det alternativer som lavkarboknekkebrød, yoghurt eller egg. Savner brødskivene.
sol87 Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Jeg spiser stekt egg med bønner, andre ganger grov brødskive med forskjellig pålegg, f.eks ost, paprika, skinke eller kokt egg. Andre ganger spiser jeg havregryn eller frokostblanding. Noen ganger spiser jeg havregrøt, men det er heller sjelden. Jeg blir fort matlei og må variere for å ikke ty til søppelmat på veien framfor skikkelig mat.
Rosewood Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Nå for tiden spiser jeg havregrøt, laget med 1 dl vann og 1 dl extra lett melk, tilberedt i mikroen i 2 min så har jeg på kanel og en god dæsj frosne blåbær kjempegodt!
FantasDick Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Jeg er ikke så sulten på morgenen, men jeg prøver å spise noe likevel. Hvor mye jeg spiser varierer en del, som dere ser. - Smilende egg med litt kjøttpålegg, ost, agurk, tomat og paprika. - Eggerøre med litt grønnsaker (det jeg har lyst på/finner i kjøleskapet). - Proteinshake av proteinpulver, cottage cheese, vann, melk, søtstoff og enten kakao eller jordbær. - Kaffe og en neve nøtter/mandler. - Vaniljekesam/cottage chesse med litt bær og en kaffe. I helgene spiser jeg gjerne lapper med vaniljekesam og bær, mandelboller eller noe av det jeg spiser til hverdags.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Dette høres sikkert litt rart ut - men ble faktisk litt forfjamsa over at folk er så flinke til å variere frokost! Har liksom aldri falt meg inn? Hm, er visst veldig vanedyr på morran, men savner egentlig ikke variasjon heller - bare ikke tenkt over at ikke alle andre er som meg Tidligere spiste jeg alltid to brødskiver med gulost og skinke eller annet kjøttpålegg. Det spiste jeg fra jeg var liten til jeg var 28 uten å gå lei. Nå tåler jeg ikke brød lenger, så da blir det alternativer som lavkarboknekkebrød, yoghurt eller egg. Savner brødskivene. En artsfrende! Anonymous poster hash: b330b...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Og tusen takk for at dere deler frokosten deres med meg - nå har jeg fått mange nye ideer her! Kornblanding med juice. Har du juice på kornbladinga....?! Anonymous poster hash: b330b...ccd
Gjest Badabing Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Jeg er kjempekjedelig. Spiser havregryn med frø og mandelmelk hver dag. Er jeg skikkelig spenstig, slenger jeg på litt frukt, syltetøy eller bær. Ang de som bruker juice på kornblanding, er jo det bedre for jernopptaket enn melk.
Gjest Funky Punk Skrevet 11. september 2013 #16 Skrevet 11. september 2013 Glemte å nevne matmuffins eller hva man nå kaller det. Har et muffinbrett, smører den, legger oppi ønsket fyll som f.eks revet kylling, basilikum etc, heller over et vispet egg og strør litt ost på toppen. Har det inn i ovnen i 20 minutter sånn ca
Gjest Magdalene Skrevet 11. september 2013 #17 Skrevet 11. september 2013 Spiser som regel en avokado med litt kaviar, og noe skinkepålegg. Blanding av tyrkisk yoghurt og cottage chees, med hjemmelaget mysli og bær. Egg i en eller annen form, og tomat, paprika, ost... Og enda noe mer
multekrem Skrevet 11. september 2013 #18 Skrevet 11. september 2013 Stekt egg Kokt egg Eggeröre Lavkarbobröd med diverse pålegg Reker Salat Smoothie Ruller (f.eks salat med kremost og rökelaks) Middagsrester ruller? bruker du lompe, lefse eller tortilla?
Gjest Funky Punk Skrevet 11. september 2013 #19 Skrevet 11. september 2013 ruller? bruker du lompe, lefse eller tortilla? Nei, salatblad. Det hørtes logisk ut når jeg tenkte det, men det kom ikke frem like bra når jeg skrev det Smører f.eks philadelphiaost på salatblader og så legger på røkelaks. Eller så bruker jeg ost og skinke, en rømmeklatt og sterk saus eller noe. Bare fantasien som setter grenser
Gjest inox Skrevet 11. september 2013 #20 Skrevet 11. september 2013 Jeg er kjempekjedelig. Spiser havregryn med frø og mandelmelk hver dag. Er jeg skikkelig spenstig, slenger jeg på litt frukt, syltetøy eller bær. Ang de som bruker juice på kornblanding, er jo det bedre for jernopptaket enn melk. Å? Hadde ærlig talt aldri hørt om det før - og skjønte ikke om det var tull eller ikke hørtes litt ut som russekrav med frokostblanding med øl på Men da har jeg lært noe nytt vet ikke om jeg er så veldig frista til å prøve... Tror jeg tar juiceglasset ved siden av heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå