AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Del Skrevet 8. september 2013 Hei! Kan man gi brukte ting i julegave? Her tenker jeg i hovedsak på leker til barn.. Sjekket tilfeldigvis ut leker på finn.no og fant eksempelvis 25stk little petshop med tilhørende utstyr (hus, baner mm) til kr. 600 (!!). I butikk ville du vel kun fått to figurer med et lite hus eller noe slik for samme pris. Lekene ser pene og rene ut, og lite brukt.. Så, spørsmålet blir altså; kjøpe 2stk i butikk elløer få 25stk for samme pris? Kan man gi brukte leker til jul? Anonymous poster hash: 87cb6...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #2 Del Skrevet 8. september 2013 Ville forhørt meg med foreldrene om hva de synes. Anonymous poster hash: aa19b...a19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Del Skrevet 8. september 2013 Går sikker an, men jeg hadde ikke greid å gitt brukte ting i julegave. Anonymous poster hash: 9e5f4...20f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halebein Skrevet 8. september 2013 #4 Del Skrevet 8. september 2013 Ja det syns jeg. Mine barn hadde i allefall blitt glade! Kanskje du kan kjøpe en liten fin pappkoffert, boks e.l. Type nille med merkelappen på, og putte figurene oppi? Da blir det liksom en kjøpt gave, med noe ekstra i? Barn hadde elsket det! Jeg er for gjenbruk! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 8. september 2013 #5 Del Skrevet 8. september 2013 Nei. Til egne barn, det avgjør jo du. Men seriøst, så gir man ikke andre folk brukte ting i gave. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halebein Skrevet 8. september 2013 #6 Del Skrevet 8. september 2013 Pluss! Foreldrene slipper å sitte å pakke ut emballasje, snurre opp ståltrådtvinninger osv! Vinn, vinn! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsPaddington Skrevet 8. september 2013 #7 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg vet ikke helt... Jeg synes vel egentlig ikke helt det. Men er det mennesker som er opptatt av gjenbruk, miljø osv. kan det jo være en god ting. Jeg ville i hvert fall som nevnt over snakket med foreldrene om det. Noen synes jo brukte ting er ekkelt, og i tillegg så er det jo ikke muligheter for å bytte tingene hvis de enten skulle hatt dem fra før av eller fått likt fra noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 8. september 2013 #8 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg ville ha likt det til barna mine, men det finnes jo mange grådige og utakknemlige foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #9 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg kjøper det aller meste brukt selv og hadde satt pris på en slik gave. Blir jo en stor samling med en gang og gjenbruksfaktoren er jo flott. MEN jeg hadde nok ikke turt å gi det i gave til andre selv, om jeg ikke visste at de selv kjøpte mye brukt og satt pris på slikt. Vet mange i min krets ikke kjøper noe brukt selv, og de syntes nok jeg er litt gniten som gjør det til mine barn. Jeg tenker miljøbilen er super.Anonymous poster hash: a7123...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #10 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg skal gi noe brukt i år, men har avklart det med moren til barnet. Vi er veeeeldig close da. Hadde ikke turt å spørre noen andre i familien....Anonymous poster hash: 620aa...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #11 Del Skrevet 8. september 2013 Ting som kan kokes, Lego eller Duplo, synes jeg er greit. Barn putter jo ofte leker i munnen. Anonymous poster hash: 2c291...d74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 8. september 2013 #12 Del Skrevet 8. september 2013 Kjøpte sabeltannbåt til gutten vår brukt på finn for noen år siden, han var fornøyd med den.. tror ikke han skjønte at den var brukt engang (var bare tre år..) Solgte den igjen på finn når han gikk lei, til samme sum de puttet han stolt i sparegrisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissEi Skrevet 9. september 2013 #13 Del Skrevet 9. september 2013 Dersom man kan koke det er det vell greit så lenge foreldrene godkjenner det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. september 2013 #14 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg kjøper gjerne brukt til egne barn, men ikke i gave til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badeand Skrevet 9. september 2013 #15 Del Skrevet 9. september 2013 Dette tenker jeg kommer helt an på foreldrene og deres holdninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 12. september 2013 #16 Del Skrevet 12. september 2013 kommer an på den brukte tingen. I dette tilfellet syns jeg det er heeelt greit, andre brukte ting er det ikke så greit å få med mindre man vet at mottager digger gjenbruk veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 1. november 2013 #17 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg har gitt tanteungene mine bøker som er kjøpt brukt. Foreldrene kjøper brukte bøker selv. Og de synes jo det er fint å få en stabel i stedet for bare en bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 4. november 2013 #18 Del Skrevet 4. november 2013 Tråden er ryddet. Henviser til våre regler. Det er ikke tillatt å poste innlegg som inneholder: *Kontaktannonser og *Reklame og annonsering for tjenester også når disse er gratis. Bond, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kokos* Skrevet 4. november 2013 #19 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har kjøpt gaver fra finn.no til to av ungene mine i år. Ene jenta mi får et fullt møblert playmohus, og den andre får sjørøverskute+masse tilbehør. Jeg ser ingen ting galt i å gi egne barn brukte ting. Jeg har imidlertid to venninner som "ikke liker brukte ting", så jeg hadde nok ikke gitt barna deres noe second hand heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 5. november 2013 #20 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg kjøper ikke brukte ting til min sønn, og gir heller ikke bort "brukte" gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå