Gå til innhold

Skal begynne med lappen nå. Anbefalninger?

Yzma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :danse:

Jeg skal -endelig- begynne med billappen. Og ønsker følgelig å høre deres anbefalninger av kjøreskoler.

Hvor tok dere lappen, er dere fornøyd? Kom dere fort gjennom de første timene?
Og hvor mange måneder fra start til slutt?

Jeg er kanskje en smule optimistisk nå, men ønsker å ha lappen før jul. I det minste være klar til oppkjøring før jul :D

Takk for svar <3

Edit: Glemte jo å si hvor jeg bor *facepalm*

Bor sentralt i Oslo!

Endret av Lady Vengeance
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Hei alle sammen :danse:

Jeg skal -endelig- begynne med billappen. Og ønsker følgelig å høre deres anbefalninger av kjøreskoler.

Hvor tok dere lappen, er dere fornøyd? Kom dere fort gjennom de første timene?

Og hvor mange måneder fra start til slutt?

Jeg er kanskje en smule optimistisk nå, men ønsker å ha lappen før jul. I det minste være klar til oppkjøring før jul :D

Takk for svar <3

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine fordi jeg brukte lang tid som følge av sykdom.Måtte ha flere lange pauser underveis.Men jeg kan anbefale en skole,eller rettere sagt en kjørelærer.Jeg gikk en periode(måtte bytte fordi jeg flyttet) til abc kjøreskole avd tøyen hos en som heter Ingvild Pettersen.Men hun har sluttet der og startet sin egen skole på Vestli.Den heter I.P trafikkskole.Hun er kjempedyktig,og jeg anbefaler henne på det sterkeste. Og hun er veldig fleksibel,så hvis det blir for langt å dra dit(selvom det går bane direkte dit fra sentrum) kan hun sikkert møte deg et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i midten av august, og kjører opp nå i slutten av sempember. Det var litt vanskelig å få se timer nå i høst, hvis ikke hadde jeg nok hatt lappen enda litt tidligere. Så det er nok mulig at du har fått den til jul, spørst på kø og hvor fort du tar det også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare anbefale deg å lese mye, trafikkforståelse er grunnleggende for å bli en flink sjåfør.
Det kan også være nyttig å vite litt om hvordan bilen fungerer, ikke bare kunne trafikkregler.

Anonymous poster hash: a9356...3bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale deg å lese mye, trafikkforståelse er grunnleggende for å bli en flink sjåfør.

Det kan også være nyttig å vite litt om hvordan bilen fungerer, ikke bare kunne trafikkregler.

Anonymous poster hash: a9356...3bb

Bumper denne! Å vite hva clutchen gjør/fungerer kan gjøre start/stopp veldig mye enklere. Lillesøsteren min var helt håpløs, helt til jeg viste/forklarte henne hvordan og hva clutchen faktsik gjør i bilen. Hvorfor dør motoren? Hva betyr turtallet, slike ting som mange ikke vet :P

Anonymous poster hash: 37096...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...