Gå til innhold

Innadvendt psykopat


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes du beskriver en tydelig depresjon. Ta kontakt med fastlegen din, og be om å få ta en MADRS-test (depresjonstest), så kan du få en henvisning til psykolog. Du trenger tydelig noen å snakke med.

Hvordan er forholdet ditt til barna dine? Klarer du å vise omsorg, involvere deg i livet deres og være en tilstedeværende mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du er psykopat, slik du kaller deg selv. Jeg tror du har så mye ubearbeidet smerte inni deg at det er vanskelig å gi andre omsorg. Kjenner i alle fall igjen den følelsen av egen erfaring. Det er vanskelig å klare å engasjere seg i andre barns små og store sorger når barnet inni en er dødelig såret.

Når du selv var (og fremdeles blir) utsatt for mobbing og vokste opp i et hjem med alkoholisme/omsorgssvikt, så blir det vanskelig å være en støtte for andre. Du må få det bra med deg selv først,

Du trenger omsorg og hjelp. Gi deg selv muligheten til å ta i mot hjelp. ikke overfør familietraumene (alkoholisme, svik osv) videre til dine barn, slik man ubevisst kan gjøre om man ikke bearbeider dem.

Hadde virkelig oppsøkt fastlegen og fått henvisning videre i hjelpeapparatet. Kanskje kan fastlegen også være en god samtalepartner. Kanskje du trenger en (gradert) sykemelding i en periode?

Anonymous poster hash: 54ca4...6fd

Skrevet

Og en annen ting som slo meg (ble selv mobbet i 7 år på skolen); de kollegene du beskriver, som fryser deg ut - det er visst de som skal bekjempe mobbing i skolen. Ikke rart det ikke lykkes...

Anonymous poster hash: 54ca4...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...