AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Hva skal en jente gjøre?!!!! Hver gang jeg går forbi den lokale kebabsjappa står det en gjeng innvandrerungdom utenfor og lager kysselyder og glor på rumpa mi... Slibrige kommentarer etterfulgt av "Hey! Hora!" når jeg ikke svarer. Kommer jeg for nær lager de jukkebevegelser og dasker ut i lufta. På butikken tar jeg folk, ofte voksne menn på alder med min egen far, i å stå og beglo meg åpenlyst... også her innvandrere. Om de ser at jeg ser på dem, gliser de enten sleskt og "kler av" meg med blikket, eller så ser de vekk. Når jeg kommer inn på bussterminalen kan jeg nærmest føle blikkene fra - gjett da - innvandrerungdommen som helt skamløst glor på kroppen min... Tidvis kommer de også her med ekle smil, dulting seg imellom eller lav plystring mens de glor på rumpa mi. Og jeg har mange flere eksempler!!! Jeg er drittlei! Jeg er en helt alminnelig norsk jente, jeg kler meg ikke utfordrende, jeg inviterer ikke til seksuell kontakt overhodet. Grr, jeg er så forbanna lei av å bli sett på som et objekt nå! Hva er det de vil, at jeg skal kle meg i burka? Slutter de å glo da!? Slipper jeg kanskje slibrige kommentarer om hvilken skitten liten tøs jeg er? Fy faen, jeg er lei... Og det hjelper ikke å snakke til dem heller, de eier ingen respekt for kvinner og de hører ikke et ord av hva jeg sier, ser det ut til... FAEN, så lei jeg er "kulturell berikelse" nå! For all del, det finnes mange flotte innvandrere... men så har vi disse gjengene som gjør sitt beste for å forsure den allmenne oppfatning. Jeg forstår det ikke!!! Den respekten vi har bygget landet vårt på, er fullstendig forduftet når det kommer til disse menneskene. Hvorfor får slike holde på? Hvorfor har ikke jeg frihet til å gå på gaten uten å bli kalt hore? Anonymous poster hash: 315a0...e67 15
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Stem Frp. Skriv leserinnlegg i Aftenposten om hvordan du har det. Seriøst. Få folk til å vite om hvordan tilstanden er. Anonymous poster hash: 0bab4...a14 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 må ikke kritisere ,da er du rasist Ærlig talt,det sykt hvor mange kvinner som blir trakasert hver dag.Men står dette i media? Nei,rasisme det vøttø. Heia FRP og strengere regler. Det er ikke greit å bli kalt "hore" eller fitte ! Anonymous poster hash: 0c569...506 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 må ikke kritisere ,da er du rasist Ærlig talt,det sykt hvor mange kvinner som blir trakasert hver dag.Men står dette i media? Nei,rasisme det vøttø. Heia FRP og strengere regler. Det er ikke greit å bli kalt "hore" eller fitte ! Anonymous poster hash: 0c569...506 Helt enig!!! Unntatt FrP. Liker ikke politikken deres, selv om jeg er for mer konsekvente regler ift. innvandring. Husker jeg tok opp dette med seksuell trakassering i vennegjengen for ikke lenge siden. Alle var enige, og så påpekte jeg at det er så godt som bare utlendinger som holder på sånn. Da holdt alle sammen plutselig kjeft og når jeg spurte hva problemet var, sa de bare at jeg ikke kunne si sånt. Forbanna PK-Norge... Anonymous poster hash: 315a0...e67 4
Molte Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Det er desverre slik at de kan si og kalle oss hva vi vil, men vi må tenke oss veldig nøye om hva vi sier for å ikke bli stemplet rasister! Og mange har et sånt syn på oss norske kvinner at vi er fritt vilt. Og nei jeg er ikke rasist, har venninner som er mørkhudet, så det er ikke der det ligger, men det er oppførselen til enkelte av invandrerne jeg reagerer kraftig på. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Det er desverre slik at de kan si og kalle oss hva vi vil, men vi må tenke oss veldig nøye om hva vi sier for å ikke bli stemplet rasister! Og mange har et sånt syn på oss norske kvinner at vi er fritt vilt. Og nei jeg er ikke rasist, har venninner som er mørkhudet, så det er ikke der det ligger, men det er oppførselen til enkelte av invandrerne jeg reagerer kraftig på. Nettopp. Jeg synes det er skummelt hvor lite verdi jeg som norsk jente har i dag. De lovene som er ment å beskytte meg mot ondsinnede utlendinger, virker bare motsatt: de hindrer meg i å beskytte meg selv. Anonymous poster hash: 315a0...e67 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Lite visste norske kvinner før oss at deres kamp for likestilling og kvinners rettigheter ville ende opp som dette. Ikke før var kampen godt på vei vunnet, og kvinner endelig slapp å bli ansett og behandlet som annenrangs mennesker i samfunnet, så opplever vi å rykke sakte men sikkert tilbake til start. Når skal nok være nok? Nei takk, Jens, jeg aksepterer ikke å bli ofret på den kulturelle berikelsens alter for at du og dine kollegaer skal få eksperimentere med politikken deres. Du har den frekkhet å vende det andre kinn til på mine vegne, eller det blinde øyet og det døve øret som det jo egentlig er. Du har glemt at HELE folket (ikke bare dine velgere) er din arbeidsgiver, så nå er det på høy tid at du blir oppsagt, og det håper jeg skjer på mandag. Anonymous poster hash: 6877d...1fc 12
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Lite visste norske kvinner før oss at deres kamp for likestilling og kvinners rettigheter ville ende opp som dette. Ikke før var kampen godt på vei vunnet, og kvinner endelig slapp å bli ansett og behandlet som annenrangs mennesker i samfunnet, så opplever vi å rykke sakte men sikkert tilbake til start. Når skal nok være nok? Nei takk, Jens, jeg aksepterer ikke å bli ofret på den kulturelle berikelsens alter for at du og dine kollegaer skal få eksperimentere med politikken deres. Du har den frekkhet å vende det andre kinn til på mine vegne, eller det blinde øyet og det døve øret som det jo egentlig er. Du har glemt at HELE folket (ikke bare dine velgere) er din arbeidsgiver, så nå er det på høy tid at du blir oppsagt, og det håper jeg skjer på mandag. Anonymous poster hash: 6877d...1fc Amen! Anonymous poster hash: 315a0...e67 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Skriv leserinnlegg i Aftenposten om hvordan du har det. Seriøst. Få folk til å vite om hvordan tilstanden er. Anonymous poster hash: 0bab4...a14 Funker ikke. Avisinnlegg som er kritiske blir ikke tatt inn.Anonymous poster hash: 69190...abd 2
Gjest Chloe87 Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Utlandske menn i et nøtteskall.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Utlandske menn i et nøtteskall. Heldigvis ikke. Men det er dessverre disse som gjør mest utav seg. Anonymous poster hash: 315a0...e67 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Hvorfor stempler dere innvandrerene hele tiden? Det har ikke noe med hvordan du kler deg kanskje?Anonymous poster hash: 55a61...e71 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Hvorfor stempler dere innvandrerene hele tiden? Det har ikke noe med hvordan du kler deg kanskje?Anonymous poster hash: 55a61...e71 Ah, det obligatoriske trollet. Ingen KG-tråd uten. Ikke mat det, folkens.. Anonymous poster hash: 6877d...1fc 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 Hvorfor stempler dere innvandrerene hele tiden? Det har ikke noe med hvordan du kler deg kanskje?Anonymous poster hash: 55a61...e71 Enig. Hvis man kler seg og oppfører seg som et ludder vil man jo også bli oppfattet som det. Anonymous poster hash: 38c28...13d
Lollipoplipop Skrevet 7. september 2013 #15 Skrevet 7. september 2013 (endret) Nå er vi på oppløpssida på valgkampen skjønner jeg. (Det "verste" er at jeg visste at sånne tråder ville dukke opp denne helga, sukk.) Endret 7. september 2013 av Lollipoplipop
Gjest FuturePrimitive Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Too late. Flytt ut av Oslo. Det er et tapt sted. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 ... Slipper jeg kanskje slibrige kommentarer om hvilken skitten liten tøs jeg er? ... Anonymous poster hash: 315a0...e67 Skitten liten tøs? Seriøst? Neste gang du skal late som om du er en ung jente, så bør du la være å bruke så gammelmodig språk. Ellers er jeg forsåvidt enig med deg. Anonymous poster hash: 31291...59b 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Når det gjelder grisete gamle menn, så fungerer det veldig bra å ta '' blikket'' fra topp til tå, å deretter kjøre ditt ytterste blikk for forakt. Eller riste litt på hoder å snøft. Tre ganger har utlendinger ropt hei hore til meg, tre ganger har jeg ropt tilbake. (hade apekatt, hallo voldtektsmann, osv). Dog alle gangene har jeg ikke følt meg i fare fordi det har vært folk rundt meg. Ellers så opplever jeg at det er fint å ha hund! Kasta en gang en hundebæsjpose etter en innvandrer som regelrett sa at han skulle voldta meg. Kompisene hans hold på å le seg ihjel. En gang var en kis så sykt innpåslitn på en bar, (en norsk fyr altså) at jeg snudde meg mot han, tok bena fra hverandre å sa: ja så kom igjen da, hopp på, så faker jeg om tre minutt når du er ferdig, å så kan du la meg være i fred. Igjen, kompisene hans holdt på å le seg skakk.. Du må ikke oppfatte det så sykt seriøst. Lag litt ubehag tilbake eller en gøy lek av det. Anonymous poster hash: 26ff9...edc 3
Amarinda Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Dette har jeg også opplevd! På ferie i en litt mindre ferielandsby i Hellas.. Må helt ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å blitt tiltalt på den måten. Men nå unngår jeg slike gjenger og prøver å ikke gå alene når jeg er i Oslo sent på kvelden osv.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Enig. Hvis man kler seg og oppfører seg som et ludder vil man jo også bli oppfattet som det. Anonymous poster hash: 38c28...13d Jeg kler meg ikke som et ludder og hadde jeg gjort det, ville det vært fullstendig irrelevant. Det finnes ingen unnskyldning for å trakassere andre seksuelt. Jeg stempler ikke innvandrere, men jeg gidder ikke skyve det under en stol at det for det meste er innvandrere som utøver sitt idiotiske kvinnesyn på ubehagelige måter. Nå er vi på oppløpssida på valgkampen skjønner jeg. (Det "verste" er at jeg visste at sånne tråder ville dukke opp denne helga, sukk.) Dette har ingenting med valgkamp å gjøre. Dette er en kamp for folks personlige frihet, ikke stemmer. Skitten liten tøs? Seriøst? Neste gang du skal late som om du er en ung jente, så bør du la være å bruke så gammelmodig språk. Ellers er jeg forsåvidt enig med deg. Anonymous poster hash: 31291...59b Det var ikke mine ord. Ikke min feil at gamle griser ikke har det mest moderne ordforrådet. Du må ikke oppfatte det så sykt seriøst. Lag litt ubehag tilbake eller en gøy lek av det.Anonymous poster hash: 26ff9...edc Jo, jeg oppfatter det seriøst. Det er ikke en lek. Det er seksuell trakassering og selv om jeg kan ta det meste med en klype salt, er det ikke greit på noen måte, og det vil jeg heller ikke gi uttrykk for ved å være med på leken. -TS Anonymous poster hash: 315a0...e67 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå