AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Jeg tror jeg ganske rare angster eller noe sånt. 1. Jeg er redd for hva personer tenker om meg om jeg går med en litt ødelagt praraply. 2. Jeg er redd for å gå med paraply om det bare regner litt ute og ikke sånn voldsomt. 3. Jeg er redd for å ha mat rundt munnen selv om jeg vet at jeg ikke har det, så jeg skjekket om jeg virkelig ikke har sånn hver 20. Sekund. 4. Jeg er redd for å gå med øreklokker i tilfelle jeg puster tungt. Jeg er redd for å puste tungt uten å høre det selv. 5. Jeg er redd for å høre på musikk i øreklokker når det er folk rundt i tilfelle de hører musikken og syns den er stygg. Dette er vel ganske rart? :-/ Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Anonymous poster hash: 8e8d1...e60 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Dette kalles tvangstanker. Kontakt lege. Anonymous poster hash: 49479...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Jeg tror jeg ganske rare angster eller noe sånt. 1. Jeg er redd for hva personer tenker om meg om jeg går med en litt ødelagt praraply. 2. Jeg er redd for å gå med paraply om det bare regner litt ute og ikke sånn voldsomt. 3. Jeg er redd for å ha mat rundt munnen selv om jeg vet at jeg ikke har det, så jeg skjekket om jeg virkelig ikke har sånn hver 20. Sekund. 4. Jeg er redd for å gå med øreklokker i tilfelle jeg puster tungt. Jeg er redd for å puste tungt uten å høre det selv. 5. Jeg er redd for å høre på musikk i øreklokker når det er folk rundt i tilfelle de hører musikken og syns den er stygg. Dette er vel ganske rart? :-/ Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det?Anonymous poster hash: 8e8d1...e60 Haha høres ut som meg. Sosial angst. Anonymous poster hash: 60bcd...8df
Nasse1 Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Dette kalles tvangstanker. Kontakt lege.Anonymous poster hash: 49479...6fd Synes ikke det høres ut som noen tvangslidelse i den forstand. Tror ikke de tankene er så uvanlige, hvertfall ikke de med musikk og hodetelefoner. Høy musikk fra hodetlf kan jo faktisk være irriterende til tider. Spørs på musikksmaken din Spørsmålet er hvor mye dette plager deg? Jeg kan tenke meg at du generelt sett er opptatt av hvordan folk oppfatter deg? Du kan jo forsøke benytte prinsipp fra eksponeringsterapi. Gjør tingene du er redd for og se at det ikke er "farlig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Synes ikke det høres ut som noen tvangslidelse i den forstand. Tror ikke de tankene er så uvanlige, hvertfall ikke de med musikk og hodetelefoner. Høy musikk fra hodetlf kan jo faktisk være irriterende til tider. Spørs på musikksmaken din Å tenke slik TS gjør er tvangstanker. Anonymous poster hash: 49479...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Definitivt tvangstanker. Og å åpne seg til en psykolog er en god start ja. Anonymous poster hash: f42a0...f6d 1
Lilac Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Å tenke slik TS gjør er tvangstanker. Anonymous poster hash: 49479...6fd Nei. TS er redd for hvordan verden ser han/hun. H*n bryr seg for mye om hvordan andre ser han/henne. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Nei. TS er redd for hvordan verden ser han/hun. H*n bryr seg for mye om hvordan andre ser han/henne. Tvangstanker, slik TS beskriver det. Anonymous poster hash: 49479...6fd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Tvangstanker er noe man MÅ gjøre. Ts sier bare at hun er redd for ting. Anonymous poster hash: 84604...984 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Tvangstanker er noe man MÅ gjøre. Ts sier bare at hun er redd for ting. Anonymous poster hash: 84604...984 Nei, finnes både tvangstanker og tvangshandlinger. Men TS har begge, å konstant sjekke om man har mat rundt munnen er en tvangshandling. Resten er tvangstanker. Anonymous poster hash: 49479...6fd 2
Lilac Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 (endret) Tvangstanker er noe man MÅ gjøre. Ts sier bare at hun er redd for ting. Anonymous poster hash: 84604...984 Så og si riktig. Jeg har tvangslidelse og vet godt forskjellen på angst og tvangstanker. Nummer tre er en tvangstanke ja, men ikke resten... Endret 8. september 2013 av Lilac
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Så og si riktig. Jeg har tvangslidelse og vet godt forskjellen på angst og tvangstanker. Selv om man er psykisk syk er man ikke psykolog. Anonymous poster hash: 49479...6fd
Lilac Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Selv om man er psykisk syk er man ikke psykolog. Anonymous poster hash: 49479...6fd Haha, openbart nok. Men hvordan vet du om jeg ikke vet noe om psykologi?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Haha, openbart nok. Men hvordan vet du om jeg ikke vet noe om psykologi? Jeg sa ikke at du ikke vet noe om psykologi. Jeg skrev kun at du åpenbart ikke er utdannet i faget. Anonymous poster hash: 49479...6fd
Lilac Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Jeg sa ikke at du ikke vet noe om psykologi. Jeg skrev kun at du åpenbart ikke er utdannet i faget. Anonymous poster hash: 49479...6fd Sa jeg at du sa at du hadde sagt det? Openbart ikke du heller.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Sa jeg at du sa at du hadde sagt det? Openbart ikke du heller. Slapp av nå da. Anonymous poster hash: 49479...6fd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Altså.. Dere begge to.. Det går ikke an å hjelpe noen som ikke innser at det er et problem. At det stemmer, det som blir fortalt. Og da nytter det ikke. Anonymous poster hash: f42a0...f6d 1
Lilac Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Slapp av nå da. Anonymous poster hash: 49479...6fd Nei. Men uansett, jeg mener at det meste av det TS beskriver her ikke er tvangstanker. Selvom hun godt kan ha det, så syns jeg ikke noen her kan si hun har det ut ifra det hun skriver her når det meste av det hun beskriver faktisk handler om angst og ikke tvangstanker. Jeg kan ikke si noe med sikkerhet såklart. Jeg er ingen psykolog som du sa. Derfor syns jeg TS kansje burde snakke med en lege eller psykolog om dette hvis hun føler det er nødvendig. Men tråden var vel mer for å vite om noen andre en henne var redd for "rare" ting som hun selv.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Nei. Men uansett, jeg mener at det meste av det TS beskriver her ikke er tvangstanker. Joda. Anonymous poster hash: 49479...6fd
Lilac Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Altså.. Dere begge to.. Det går ikke an å hjelpe noen som ikke innser at det er et problem. At det stemmer, det som blir fortalt. Og da nytter det ikke. Anonymous poster hash: f42a0...f6d Hæ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå