Gå til innhold

Hvor ofte tar du middagsblund?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt for ofte dessverre. Sliter med å komme meg i seng i rett tid, så ofte blir det bare en 5-6 timer med søvn, og da er man inn i den onde sirkelen. Er ofte helt utslitt etter jobb, og så fort jeg setter meg ned i sofaen er det gjort.. Sover rundt 1 time, må ha alarm på da, hvis ikke kan jeg sove i timesvis.

Trikset mitt for å unngå ettermiddagsduppen er å dra på trening med en gang jeg kommer hjem fra jobb, for da blir jeg jeg ikke så trøtt. Må for all del IKKE sette meg ned.

Videoannonse
Annonse
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Aldri. Blir bare rar og føler meg ikke våken etter,og sliter i tillegg med at jeg kan sove for lenge.

Men jeg kan duppe av på sofaen. Det fungerer bedre,for da blir det bare en kort periode før jeg våkner igjen.

Prøver heller å legge meg tidligere,for vil helst være våken den tiden jeg har etter jobb.

Skrevet

jeg sover middagslur hver dag etter jobb, ca to, tre timer. Er totalt utslitt når jeg kommer hjem. Er 32 og har gjort dette i mange år. Er enig at det ikke skal være nødvendig og at det ikke er normalt, men selv har jeg ikke sjanse til å holde meg våken. Har ikke et normalt energinivå da, har mistanke om at jeg kan ha en mild variant av ME eller noe Anonymous poster hash: 7bb29...552

Har du sjekket vitaminlagrene dine, spesielt D-vitamin? For lite av dette i kroppen kan føre til trøtthet og lite energi.

Skrevet

Skjønner ikke at folk blir opplagt av trening jeg, det funker ikke på meg iafall siden jeg blir enda mer sliten av trening. Jeg er 31, sover 1-2 timer hver kveld. Er helt dau når jeg kommer hjem fra jobb. Har en utrolig slitsom jobb som tapper meg for energi. Sliter med depresjon i tillegg, kanskje derfor jeg sover ekstra mye. Ser så deilig ut å ligge i koma, det hadde vært noe.



Anonymous poster hash: 21164...c07
Skrevet

Sover ikke på dagtid. Står opp mellom 05.30 og 06.30, legger meg mellom 22 og 23. Prøver å sikre meg åtte timers søvn hver natt. Er 40 år.



Anonymous poster hash: 96587...f24
Skrevet

Kommer an på. Nå har jeg en periode hvor jeg trenger ekstra søvn. Problemet er at det går utover nattesøvnen. Og minetanker om 20 minutter blir dessverre både 1 og 2 timer.

Anonymous poster hash: 8812d...ac8

Skrevet (endret)

I ukedagene skjer det nesten aldri. I helgen eller i ferier hender det av og til at jeg tar en lur, men det skjer ikke så ofte det heller.

Passer på at jeg legger med tidlig slik at jeg får minst 8 timers søvn. Før, da jeg satt oppe og ranglet til midnatt og senere hendte det ofte at jeg sov litt etter middag, men da var det fordi jeg rett og slett ikke fikk nok søvn i løpet av natta.

Jeg er i siste halvdel av 20-årene.

Endret av Naria
Skrevet

Skjønner ikke at folk blir opplagt av trening jeg, det funker ikke på meg iafall siden jeg blir enda mer sliten av trening.

Da bør du nok finne en annen måte å trene på. Hele greia med fysisk aktivitet for meg er at det skal gi overskudd og at jeg liker det jeg gjør. F.eks svømming, gåturer, jogging, roing.. Og litt styrke.

Kan jeg spørre hva du jobber med? Hvis det er fysisk tungt, forstår jeg det ikke er så lett å trene etterpå.

En liten gåtur i rolig tempo kan gjøre at du føler deg mindre sliten.

Og jo mer i form du blir, desto mer overskudd får du. Det kan være hardt å begynne, men..

Anonymous poster hash: 1ff67...3e1

Gjest slettetbruker
Skrevet (endret)

l

Endret av Mephobia
Gjest Heartbeat
Skrevet

Er ikke det noe bare menn gjør? :fnise:

Jeg sover aldri på dagen, må ha med meg mest mulig av den :) Står opp kl 6 og legger meg ca kl 23:30 00:00 på hverdagene. Da får jeg ca 5-6 timers søvn, avbrutt av et par do besøk :laugh:

Gjest Runforit
Skrevet

Ekstremt sjeldent og da max 40 min. (kanskje 1 gang i mnd)Står opp 04.45 og legger meg ca. 22.00 og er aldri sovertrøtt timene imellom.

Tror at om en gjør seg vant med å sove på dagen så blir en automatisk trøtt på dagen.

Skrevet

Nei, jeg er ikke passert 80 år.

Skrevet

Jeg vurderer å ta en nå snart da.



Anonymous poster hash: 4589b...1cd
Skrevet

Er ikke det noe bare menn gjør? :fnise:

Jeg sover aldri på dagen, må ha med meg mest mulig av den :) Står opp kl 6 og legger meg ca kl 23:30 00:00 på hverdagene. Da får jeg ca 5-6 timers søvn, avbrutt av et par do besøk :laugh:

Er ikke det bare noe eldre mennesker - +60 år gjør? :fnise:

Jeg tar en blund på 15-20 min på sofanen ca 4-5 ganger i uka etter jobb, blir bare guffen / bomull i hodet/tung i kroppen/ ødelagt nattesøvnen om jeg skulle sovet ordentlig, alså over timen på en ettermiddag.

Hilsen kvinne på 43

Anonymous poster hash: 9d259...5d2

Skrevet

Svært sjelden. Det er kun i unntakstilfeller hvis jeg av en eller annen grunn har fått svært lite søvn eller er syk, det skjer et par ganger i året. Jeg er 35.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Er ikke det bare noe eldre mennesker - +60 år gjør? :fnise:

Jeg tar en blund på 15-20 min på sofanen ca 4-5 ganger i uka etter jobb, blir bare guffen / bomull i hodet/tung i kroppen/ ødelagt nattesøvnen om jeg skulle sovet ordentlig, alså over timen på en ettermiddag.

Hilsen kvinne på 43

Anonymous poster hash: 9d259...5d2

Jeg er nok unntaket :laugh:

Skrevet

Jeg er nok unntaket :laugh:

:)

Anonymous poster hash: 9d259...5d2

Skrevet

Jeg tar aldri ettermiddagsblund, men til gjengjeld hender det både en og to ganger hver uke at jeg sovner i 19-tida og sover helt til jeg står opp 05:30-05:45. Er 26 år. Er ofte helt utslitt når jeg kommer hjem, men det har ofte mye med at jeg i tillegg har lang pendlervei som igjen gjør meg ekstra sliten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bruker ikke å sove på dagen. Men når det skjer, er det ufrivillig fra min side! Da er jeg så innmari trøtt, at jeg rett og slett slukner. :fnise: Blir alltid så sint på meg selv når jeg våkner, å innser at jeg har sovet bort halve dagen! (Ja, for jeg våkner ikke med det første, og når jeg først gjør det, er jeg helt ubrukelig...) Glad for at det tilhører sjeldenheten :laugh:

Skrevet

Sjelden en det forekommer nok i vinterhalvåret. Merker godt mangelen på sol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...