AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Jeg lurer på hvor vanlig det er å ta en middagsblund på rundt 2 timer. Selv gjør jeg det hver eneste dag, og har gjort det i 4 år. Vanskelig å bryte den vanen. Hvor ofte tar du middagsblund, hvor lenge varer den og hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 150c2...be8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Tar faen ikke middagsblund, sover jo faen meg vekk hele jævla dagen da. Anonymous poster hash: d00b2...6c1 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Jeg slutter ikke på jobb før 1800, så da er det liten vits med blund, med mindre jeg vil kaste bort dagen. Men jeg blunder ofte når jeg har fri eller slutter tidligere, da i 1-2 timer. Er 25 år. Anonymous poster hash: 0534e...369
TinyB Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 På høsten og vinteren er jeg veldig trøtt, så da tar jeg middagsblund nesten daglig. Ca. to timer. Jeg er 24 år. 1
hjärterdam Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 (endret) Til vanlig svært sjelden. Nå som gravid blir det sånn ca annahver dag eller noe sånt.. Da alt mellom 30 min og 2 timer Endret 5. september 2013 av hjärterdam
Wonders Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 kommer ann på hvor mye kjør det er på jobben. Noen ganger har jeg mellom 150 til 200 samtaler, -og da slokner jeg. Ellers er jeg flink til å legge meg tidlig.
Cumulus Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 (endret) Det hender jeg dupper av 15-20 minutter i godstolen. Sover sjelden lenger, da blir jeg bare helt gåen. Er 40+ Endret 5. september 2013 av Cumulus 1
-Jiinxs- Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Når jeg begynner på jobb klokken 05:00, så pleier jeg å ta kanskje 1 time når jeg kommer hjem i 13:00 tiden. Spørs litt hvor mye søvn jeg har fått dagen før.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Å sove i to timer på ettermiddag/kveld kan vel ikke kalles middagsblund? :o Hvis jeg blir trøtt etter jobb, foretrekker jeg å ta meg en tur ut og gå.. Pleier å bli mer våken da. Er jeg virkelig sliten etter jobb, kan jeg ta en blund på maks 15-20 min. Sover jeg lenger blir jeg bare mer sløv, og det klusser med nattesøvnen. Synes det er deilig å ha tid til andre ting mellom jobb og (natte)søvn og jeg da.. Anonymous poster hash: 1ff67...3e1 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Sover aldri midt på dagen, med mindre jeg er syk. Synes det er bortkastet tid, og om jeg sover lengre enn ca 20 minutter blir jeg i tillegg helt ødelagt etterpå. Trøtt og groggy og rar. Om man får nok søvn om natten, og spiser nok (og sunt), og er i aktivitet, behøver man da vel ikke å sove på dagen også? Anonymous poster hash: af322...f2c 4
LittDiva Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Kun på søndager etter morgentrening, eller på ferie etter å ha vært på stranda. Ellers aldri. Legger meg stort sett sånn at jeg har 8 timer plus å sove. Er i midten av tredveårene.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 Jeg tror at jo mer man sover, jo trøttere blir man. Utover søvnen man har behov for.. Så jeg vil anbefale andre også å komme seg en tur ut i stedet for å slukne Anonymous poster hash: 1ff67...3e1 1
Gjest Allergikeren Skrevet 5. september 2013 #13 Skrevet 5. september 2013 (endret) Da jeg var sammen med eksen, ble det hver gang han hentet meg etter skole/jobb. Til slutt måtte jeg bare venne meg av med det, for jeg var ikke opplagt igjen før utpå kvelden. Da la jeg meg for sent, ble veldig trøtt dagen etter, og sirkelen ble sluttet. Nå gjør jeg det bare hvis jeg er så trøtt at ingenting blir gjort likevel, og sjeldent mer enn to timer. Den gang var jeg rundt tjue, nå er jeg rett under tredve. Endret 5. september 2013 av Allergikeren
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #14 Skrevet 5. september 2013 Du surrer jo til døgnrytmen med å sove i timesvis på dagen. Derfor har man kaffi Eller noe så enkelt som trening. Men når det er sagt "middagsblunder" jeg mange ganger etter høyhopping... Alder: Ikke helt tredve.
Gjest Daenerys Skrevet 5. september 2013 #15 Skrevet 5. september 2013 Når jeg har behov, noen ganger i mnd
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #16 Skrevet 5. september 2013 Jeg gjør det aldri. Har insomnia, og sliter nok med å få sove om natten uten at jeg skal forstyrre døgnrytmen min ved å sove om dagen. I tillegg føler jeg meg bare verre etter en lang lur på dagstid, slik som en annen bruker lengre oppe skrev. Anonymous poster hash: 24339...db6
fresia Skrevet 5. september 2013 #17 Skrevet 5. september 2013 sover aldri på dagtid, men tror det er ganske normalt å gjøre det. da jeg bodde i et kollektiv med tre andre jenter sov de alle sammen hver dag etter skolen. jeg synes det var veldig rart, men når jeg tenker etter sover også foreldrene mine 1-2 timer hver dag etter middag. selv har jeg aldri hatt behov for det
Gjest oreokaka Skrevet 5. september 2013 #18 Skrevet 5. september 2013 Hvis jeg har sovet lite natta før, hender det jeg slunker litt på sofaen, men ellers prøver jeg å unngå det På vinteren skjer det nok litt oftere.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 jeg sover middagslur hver dag etter jobb, ca to, tre timer. Er totalt utslitt når jeg kommer hjem. Er 32 og har gjort dette i mange år. Er enig at det ikke skal være nødvendig og at det ikke er normalt, men selv har jeg ikke sjanse til å holde meg våken. Har ikke et normalt energinivå da, har mistanke om at jeg kan ha en mild variant av ME eller noe Anonymous poster hash: 7bb29...552
Gjest iGirl Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 (endret) Jeg hadde ingen anelse om at en middagsblund var så vanlig blant unge .. Selv tar jeg en blund på dagtid kanskje en gang i halvåret, etter reising, veldig slitsom dag på jobb, sovet ekstremt lite på natten osv.. Er jeg veldig trøtt og sliten en dag prøver jeg heller å komme meg i seng litt tidligere enn vanlig, synes dette føles bedre Endret 5. september 2013 av iGirl
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå