Gå til innhold

Angst/veldig urolig under forelesninger


Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle lærer ulikt, enkle ting jeg ikke trenger å konsentrere meg for å gjøre(faktisk det å spille spill) fungerer for meg, samme med håndarbeid, men vi fikk ikke strikke i timen..... Notater blir å konsentrere seg alt for hard igjen og har for meg helt motsatt effekt, ender opp med å ikke få meg meg en dritt om det jeg skriver. Og man trenger definitivt ikke ha ADD eller ADHD selv om man ikke klarer å sitte stille å konsentrere seg 100% om forelesningen, men det er godt noen representerer andre siden av denne saken også....

Begynn å jobbe i stedet for. Høres ut som du er praktisk anlagt.

De fleste studenter klarer fint å ta notater under en forelesning, og ikke minst ha impulskontroll, selvbeherskelse - og ikke minst interesse nok - til å følge med.

Anonymous poster hash: 4ff30...aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei TS!

Du høres nesten akkurat som meg selv...

Jeg merker angsten på den måten at jeg blir veldig ør og ustø, og så føles det ut som om armer og ben blir visne :/ Tenker at jeg må komme meg ut, om ikke så besvimer jeg. Men det har hjulpet en del å spørre meg selv ( mange ganger i løpet av forelesningen) om jeg realistisk sett tror jeg ligge på gulvet innen timen er over. Svaret er som regel nei.

Jeg er mye bedre nå da, vet ikke om det er tilfeldig eller pm det er fordi jeg har presset meg selv så mye og at det har gått bra. Jeg vet hvor utrolig slitsomt det er.

Tror du det hadde hjulpet om du bare tok en prat med foreleseren om det? Vet at det ikke høres særlig fristende ut, og at angst er litt skambelagt, men hjelper for noen til stede er klar over hva du sliter med...

Anonymous poster hash: 847cb...b79

Skrevet (endret)

Begynn å jobbe i stedet for. Høres ut som du er praktisk anlagt.

De fleste studenter klarer fint å ta notater under en forelesning, og ikke minst ha impulskontroll, selvbeherskelse - og ikke minst interesse nok - til å følge med.

Anonymous poster hash: 4ff30...aa6

Wow.

For det første: Jeg tar denne utdanningen for å bli god i den jobben jeg ønsker. Jeg kan ikke bare ta en jobb og være fornøyd med det. Og utdanningen er veldig praktisk, men det inngår en del forelesninger før praktisk arbeid. Jeg ønsker jo å være der og gjøre det bra, men jeg har bare litt vanskelig for å være i et lukket rom. Diskusjoner,møter og andre ting går jo kjempefint. Så jeg føler at du dømmer meg noe voldsomt nå ved å si at jeg ikke har noe interesse eller selvbeherskelse. jeg møter opp på hver eneste forelesning, jeg er alltid på skolen, selv om kroppen min ikke vil. Er ikke det selvbeherskelse så vet ikke jeg :)

Takk for tilbakemelding og litteratur, dette skal jeg ta en nærmere titt på :)

Og nå gadd jeg ikke å være anonym lenger heller. Hei verden, jeg er redd for forelesninger :)

Endret av Drømmespill
  • Liker 2
Skrevet

Begynn å jobbe i stedet for. Høres ut som du er praktisk anlagt.

De fleste studenter klarer fint å ta notater under en forelesning, og ikke minst ha impulskontroll, selvbeherskelse - og ikke minst interesse nok - til å følge med.

Anonymous poster hash: 4ff30...aa6

Praktisk anlagt til tusen, det har du helt rett i. Men hva får deg til å tro at jeg ikke fulgte med i timen? Jeg klarte da fint å komme meg gjennom studiet uten å lese bøker, fordi jeg nettopp fulgte med på forelesninger. Det at man driver med andre ting samtidig betyr da ikke automatisk at man ikke følger med? Til informasjon så gikk jeg ut av min bachelorutdanning med nærmest toppkarakterer i de fleste fag(og nei det var ikke en superenkel skolegang, og heller ikke en dårlig skole), og jeg er i dag storfornøyd med utdanningen min og hvor mye jeg lærte der. Poenget er; noen lærer bedre når de multitasker, på samme måte som at noen lærer godt under stress, når de sitter helt stille og ikke rører en muskel, når de leser på egenhånd eller når man fysisk gjør ting. Folk er forskjellige

Føler litt at du ser for deg meg som en forstyrrende, ikke-interessert, giddalaus student her nå...

Wow.

For det første: Jeg tar denne utdanningen for å bli god i den jobben jeg ønsker. Jeg kan ikke bare ta en jobb og være fornøyd med det. Og utdanningen er veldig praktisk, men det inngår en del forelesninger før praktisk arbeid. Jeg ønsker jo å være der og gjøre det bra, men jeg har bare litt vanskelig for å være i et lukket rom. Diskusjoner,møter og andre ting går jo kjempefint. Så jeg føler at du dømmer meg noe voldsomt nå ved å si at jeg ikke har noe interesse eller selvbeherskelse. jeg møter opp på hver eneste forelesning, jeg er alltid på skolen, selv om kroppen min ikke vil. Er ikke det selvbeherskelse så vet ikke jeg :)

Takk for tilbakemelding og litteratur, dette skal jeg ta en nærmere titt på :)

Og nå gadd jeg ikke å være anonym lenger heller. Hei verden, jeg er redd for forelesninger :)

Lurer på om kommentaren til AB var retta mot meg? men jeg er helt enig i det du skriver^^ WoW var mitt førsteintrykk av den også, men hey, ta seg nær av slike ting gjør man da ikke;) Velkommen til åpenheten!

Skrevet
SNIP

Lurer på om kommentaren til AB var retta mot meg? men jeg er helt enig i det du skriver^^ WoW var mitt førsteintrykk av den også, men hey, ta seg nær av slike ting gjør man da ikke;) Velkommen til åpenheten!

Samme hvem den var til, jeg følte meg truffet likvel og følte for å si i fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...