Gå til innhold

Prosessen rundt å droppe ut av studiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde studierett på en bachelorgrad, tok noen fag, men mistet til slutt studieretten.

Hørte ikke fra universitetet en eneste gang, og visste ikke at jeg hadde mistet studieretten før jeg logget inn på studentweb for å registrere nye fag med ny studierett. Så dette varierer nok en del :P

Jeg hadde ingen eksamensmeldinger på fag jeg ikke tok eksamen i da, kanskje det hadde noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Obs - dersom du har studielån så må du si ifra til Lånekassen så fort som mulig. Hvis du betaler tilbake det du har fått utbetalt, så vil ikke dette semesteret telle med blant årene du har rett til å få støtte (8 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen eksamensmeldinger på fag jeg ikke tok eksamen i da, kanskje det hadde noe å si.

Selvsagt.

Kameraten min sluttet fra jusstudiet uten å si fra.

Han var meldt opp i 3-4 fag på studentweb, der alle hadde obligatoriske krav, som retting av andre studenters oppgaver, oppmøte + hjemmeeksamen, for å kunne få gå opp i faget.

Det ble svært mange brev i posten som følge av dette.

Lurer også på om han automatisk ble meldt opp til faget igjen / konten neste semester, så var det påan igjen.

Ca 1 år senere fikk han varsling om tap av studieretten ved universitetet et par ganger, før det til sist skjedde.

Han lærte at det ville vært mye bedre å sendt en mail :)

Anonymous poster hash: 73c5e...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...