Gå til innhold

Prosessen rundt å droppe ut av studiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal avslutte studiet mitt dog jeg ikke føler at det er dette jeg vil.

Noen som vet hva det er jeg må gjøre? Er det bare å sende dem epost?



Anonymous poster hash: 7826c...1f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekka om du kan flytte over på eit anna studie?

Det går ikke. Det er altfor sent

Anonymous poster hash: 7826c...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg valgte å slutte på studiet trakk jeg meg fra undervisning og eksamen via StudentWeb samt meddelte det til Lånekassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal avslutte studiet mitt dog jeg ikke føler at det er dette jeg vil. Anonymous poster hash: 7826c...1f8

Hva mener du? Hvis du ikke vil avslutte, hvorfor send de e-post?

Anonymous poster hash: c3ea0...5fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal avslutte studiet mitt dog jeg ikke føler at det er dette jeg vil.

Noen som vet hva det er jeg må gjøre? Er det bare å sende dem epost?

Anonymous poster hash: 7826c...1f8

Jeg skjønner heller ikke hva du mener. Har du blitt bedt om å slutte? Eller hvorfor skal du avslutte det når du ikke vil?

Anonymous poster hash: 52429...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det folk stusser på her, er bruken av ordet "dog". Tror at hvis TS hadde brukt da/siden så hadde alle forstått :) Hvis jeg ikke misforstår ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det går ikke. Det er altfor sent

Anonymous poster hash: 7826c...1f8

Det kjem vel an på kva du vil gjere. Du kan jo flytte over på eit studium på universitetet med ledige plassar viss du har generell studiekompetanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal avslutte studiet mitt dog jeg ikke føler at det er dette jeg vil.

Noen som vet hva det er jeg må gjøre? Er det bare å sende dem epost?

Anonymous poster hash: 7826c...1f8

Du trenger da ikke fortelle dem at du slutter! Det er bare å la være å møte opp, det. De merker det nok til slutt.

Anonymous poster hash: 65926...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Hvis du ikke vil avslutte, hvorfor send de e-post?

Anonymous poster hash: c3ea0...5fd

Jeg skjønner heller ikke hva du mener. Har du blitt bedt om å slutte? Eller hvorfor skal du avslutte det når du ikke vil?

Anonymous poster hash: 52429...e36

Ts har tydeligvis misforstått hva ordet "dog" betyr. Bytt "dog" ut med "da" så skjønner dere.

Anonymous poster hash: ff85d...f1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de må ha det skriftlig

De må da ikke ha noe som helst.

Anonymous poster hash: 65926...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ selvsagt ikke si i fra. Men det aller enkleste er at du sender skolen en mail, da slipper man uklarheter rundt studentstatusen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også legge til at det kan være ganske ubehagelig dersom man ikke sier fra, og det kommer en masse brev og varslinger fra skolen om at du står i fare for å stryke i det og det faget, at du står i fare for å miste studieretten pga sånn og sånn. Så jeg ville vel anbefalt å holde en ærlig dialog - dette av erfaring med venninner som har sagt fra seg studieplasser tidligere.

bare send en mail og si ifra ja. Vi hadde noen i klassen 1.året som bare sluttet å møte opp. Læreren våres spurte oss hele tida om vi hadde hørt noe fra de som aldri kom lenger. De hadde sendt masse mail men fikk aldri svar, så lurte på om vi hadde kontakt med de kanskje og kunne be de kontakte skolen.

Så ja, det er mye lettere for deg TS, og for lærerne, at du sier ifra. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er lettere for skolen om man sier fra, ja, men det har da ingenting å si for ts. Om de sender mail og spør hva som skjer, so what? Ubehagelig, liksom?



Anonymous poster hash: 65926...cfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere for skolen om man sier fra, ja, men det har da ingenting å si for ts. Om de sender mail og spør hva som skjer, so what? Ubehagelig, liksom?

Anonymous poster hash: 65926...cfd

De sender ikke mail, de sender skriftlige brev med varsler, og henvisninger til paragrafer. Når sånne kommer i posten hver uke i flere mnd så blir det temmelig ubehagelig - mot å sende en e-mail til universitetet/høgskolen der man sier fra seg plassen sin og med det opphever all kontakt selv.

Dersom man er meldt opp i fag inne på studentweb, særlig med obligatoriske gjøremål, vil disse "forfølge" en når man ikke gjør det faget krever.

Man får også flere varsler om tap av studierett, før det til slutt skjer.

Så det blir definitivt ubehagelig for mange. Særlig også hvis du er en litt "ordentlig" pike eller gutt som liker å ha ting på stell - da er det ikke moro med brev i posten som assosierer til luksusfellen sine innkassobrev osv, hahaha :fnise:

Det er da søren meg ubehagelig nok å gå inne med en prosess over lang tid der man føler man går på feil studie, deretter ta et valg, for så å bli sendt en masse brev med "du gjør ikke som du skal" innhold :P Er det virkelig så vanskelig å forstå? Det er faktisk ikke slik at om du ikke møter opp mer, så hører du ingenting fra dem heller. Du hører fra dem. De har prosedyrer på det som gjerne trekker ut i langdrag.

Anonymous poster hash: 73c5e...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender ikke mail, de sender skriftlige brev med varsler, og henvisninger til paragrafer. Når sånne kommer i posten hver uke i flere mnd så blir det temmelig ubehagelig - mot å sende en e-mail til universitetet/høgskolen der man sier fra seg plassen sin og med det opphever all kontakt selv.

Dersom man er meldt opp i fag inne på studentweb, særlig med obligatoriske gjøremål, vil disse "forfølge" en når man ikke gjør det faget krever.

Man får også flere varsler om tap av studierett, før det til slutt skjer.

Så det blir definitivt ubehagelig for mange. Særlig også hvis du er en litt "ordentlig" pike eller gutt som liker å ha ting på stell - da er det ikke moro med brev i posten som assosierer til luksusfellen sine innkassobrev osv, hahaha :fnise:

Det er da søren meg ubehagelig nok å gå inne med en prosess over lang tid der man føler man går på feil studie, deretter ta et valg, for så å bli sendt en masse brev med "du gjør ikke som du skal" innhold :P Er det virkelig så vanskelig å forstå? Det er faktisk ikke slik at om du ikke møter opp mer, så hører du ingenting fra dem heller. Du hører fra dem. De har prosedyrer på det som gjerne trekker ut i langdrag.

Anonymous poster hash: 73c5e...4be

De må da ikke ha noe som helst.

Anonymous poster hash: 65926...cfd

Ts har tydeligvis misforstått hva ordet "dog" betyr. Bytt "dog" ut med "da" så skjønner dere.

Anonymous poster hash: ff85d...f1c

:fnise: Slapp av, folkens. Jeg har hørt ordet ''dog'' blitt brukt i et lignende sammenheng, men det var tydeligvis feil. Jeg har lyst til å si ifra fordi jeg syntes det er unødvendig at seminarlederne og mine medstudenter skal lure på hvor jeg er osv.

Takk for svar alle sammen! :blomst:

Anonymous poster hash: 42b5b...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender ikke mail, de sender skriftlige brev med varsler, og henvisninger til paragrafer. Når sånne kommer i posten hver uke i flere mnd så blir det temmelig ubehagelig - mot å sende en e-mail til universitetet/høgskolen der man sier fra seg plassen sin og med det opphever all kontakt selv.

Dersom man er meldt opp i fag inne på studentweb, særlig med obligatoriske gjøremål, vil disse "forfølge" en når man ikke gjør det faget krever.

Man får også flere varsler om tap av studierett, før det til slutt skjer.

Så det blir definitivt ubehagelig for mange. Særlig også hvis du er en litt "ordentlig" pike eller gutt som liker å ha ting på stell - da er det ikke moro med brev i posten som assosierer til luksusfellen sine innkassobrev osv, hahaha :fnise:

Det er da søren meg ubehagelig nok å gå inne med en prosess over lang tid der man føler man går på feil studie, deretter ta et valg, for så å bli sendt en masse brev med "du gjør ikke som du skal" innhold :P Er det virkelig så vanskelig å forstå? Det er faktisk ikke slik at om du ikke møter opp mer, så hører du ingenting fra dem heller. Du hører fra dem. De har prosedyrer på det som gjerne trekker ut i langdrag.

Anonymous poster hash: 73c5e...4be

Det skjer ikke hos oss. På NTNU vil det ta et halvt år før de finner ut at du er død :P

Du mister muligheten til å gå opp til eksamen i faget du ikke leverer/møter i, men det er ingen som maser eller spør hvor du er.

Med mindre du har praksis på skole etc. Da er det sikkert anderledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...