Gjest King James Skrevet 28. april 2004 #41 Del Skrevet 28. april 2004 Irka-,,,Jesus sa mye rart....selvom jeg er kristen...kan jeg si kristendommen mitt i mot..bare se på Martin Luther. og jeg har aldri sakt at bibel kunskapene mine er gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 28. april 2004 #42 Del Skrevet 28. april 2004 ,Jesus sa mye rart.... Men er det ikke Jesus som er hovedpersonen innenfor kristendommen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. april 2004 #43 Del Skrevet 28. april 2004 Lover man ikke omtrent det samme ved en borgerlig vielse? Forskjellen er at man ikke lover til gud, men til mannen man skal gifte seg med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. april 2004 #44 Del Skrevet 28. april 2004 Forskjellen er at man ikke lover til gud, men til mannen man skal gifte seg med... Man lover ikke til Gud i kirken. Man lover til mannen, med Gud som vitne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 28. april 2004 #45 Del Skrevet 28. april 2004 Irka-,,,Jesus sa mye rart....selvom jeg er kristen...kan jeg si kristendommen mitt i mot..bare se på Martin Luther. og jeg har aldri sakt at bibel kunskapene mine er gode Hvordan våger du å sammenligne deg med Maritn Luther? I motsettning til deg var denne mannen det er snakk om her, ekspert på bibelen. Her er en link om Martin Luther. http://fuv.hivolda.no/prosjekt/arildjohansen/ "Jesus sa mye rart?" I følge Bibelen er Jesus Guds sønn, sendt til jorden av den Allmektige Gud for å rettlede oss mennesker. Hans ord driter du en lang mars i og synes King James`s tanker og ord er langt bedre. Lurer på om du i det hele tatt har åpnet en bibel, langt mindre lest i en. Okei, nicket ditt tilsier jo at du har store tanker om deg selv, men det må da være måte på! Jeg synes du bør konvertere til nærmeste satantist bevegelse hvor du slipper bibelstudier og heller kan fordype deg i blodige ritualer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 28. april 2004 #46 Del Skrevet 28. april 2004 Svar da, King James! Dette begynner å bli heftig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 29. april 2004 #47 Del Skrevet 29. april 2004 Jammen jammen, gud er jo ikke tilstedet... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. april 2004 #48 Del Skrevet 29. april 2004 Gud er tilstede over alt, han . Det tror i hvert fall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #49 Del Skrevet 29. april 2004 Det er like høytidelig, men man lover ikke i gode og onde dager og bla bla... man lover å respektere hverandre, og man lover hverandre, ikke en gud man sannsynligvis ikke tror på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. april 2004 #50 Del Skrevet 29. april 2004 Man lover hverandre i kirkelig vielse også, ikke Gud. Presten sier: " For Gud, vår skapers åsyn, og i disse vitners nærvær, spør jeg deg..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 29. april 2004 #51 Del Skrevet 29. april 2004 Irka--jeg våger fordi jeg våger defor..og jeg sammenligner meg ikke med Martin Luter jeg sammenligner meg med GUD jesus sa mye rart..det hvar ment som Ironi. ja jeg har lest i bibelen..men ikke hele jeg holder på med den jeg driter ikke i Guds eller Jesus ord..jeg prøver og følge dem så godt jeg kan.jeg hvet hvorfor jesus ble sendt til jorden. jeg hvet da at jesus er guds søn.og det tror jeg. du synnes jeg burde bli satanist ja vel du har fulstendig rett til og mene det... og bare for og si til slutt...når jeg sa jeg sammenligner meg med gud hvar det ment som Ironi... og du tar feil jeg har ikke høye tanker om meg selv. jeg driter ikke i guds ord eller i jesus ord..hvent jeg skrev det vel jeg gjentar det..og jeg synnes ikke mine King James tanker er noe bedre selfølgeig noen ganger har jeg noen brae tanker og ord er brae men de er ingen ting i forhold til Guds ord eller Jesus ord eller Profetens ord...jeg er bare en vanlig person som prøver og finne sannehten det er det jeg King James gjør.... nå skal jeg igjen hvente på at dere klager på skrivefeilene : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 29. april 2004 #52 Del Skrevet 29. april 2004 Kjære King James.. La meg starte med å si at jeg aldeles IKKE synes at verken du eller andre bør bli satanister. Det var ironisk ment med bakgrunn i dine noe mangefulle kunnskaper om hva som står i Bibelen. Du sammenligner deg med Gud sier du. Javel, men er ikke vi mennesker heller et produkt av Gud? I allefall i følge skapelsesberettningen. Gud er ånd, mens vi mennesker er dødelige. Du skriver dårlig norsk. Det påpeker du selv. Korriger meg om jeg tar feil, men jeg tror faktisk ikke at du er norsk. Jeg tror at du er av muslims opprinnelse. Du henviser til Jesus, Gud og Profeten. Med mine skarve kunnskaper til Islam finner du Profeten/Allah i Koranen. Om du velger å konventere fra islam til kristendommen gir jeg deg min fulle støtte. Lykke til James! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 29. april 2004 #53 Del Skrevet 29. april 2004 jeg er Norsk...alle mine slektnger er norske helt tilbake til 700 tallet. og jeg er ikke muslim...jeg hvet ingenting om Islam jeg er norsk og jeg er stolt av og være norsk.. jeg skrev et langt svar i sta men noe galt skjedde så det kom ikke så jeg gidder ikke skrive det om igjen..men for og av krefte det, min slekt stammer fra den gammle yngling Kongen Olaf II som styrte Hedenak tror jeg det hvar på 700 tallet så jeg er Norsk som alle mine slektinger de siste 1200 år er og hvar.. det eneste ikke norske blod er fra danmark...svergie og england uansett jeg vil bare undestreke jeg er NORSK Gud velsinge Norges Land For Konge og Fedreland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #54 Del Skrevet 30. april 2004 king james, det siste innlegget ditt ga litt avsmak. For slik jeg har forstått bibelen skal man ikke sette nasjonale følelser så høyt. Er vi ikke alle skapt av Gud? Spiller da ingen rolle hvor du kommer fra, og det virker som du slo til med en motangrep med slektsoppramsingen din,,,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 30. april 2004 #55 Del Skrevet 30. april 2004 nei det hvar ikke ment sån...du tok det. jeg har ingenting i mot folk fra andre land vist det er det du tror. jo vi er alle skapt av Gud vi er alle like mye verd.men det er ikke galt og være stolt av sinn nasjon..men nå finnes det en grense. det hvar ikke ment rasistisk hvist du tror det. jeg gikk kanskje litt langt i poenget at jeg er Norsk men uansett så vet jeg grensen og være stolt og STOLT vist du forstår hva jeg mener...jeg liker mitt land og alle andre land jeg liker tilogmed noen land bedre en Norge..men det skal jeg ikke gå inn på. jeg slo ikke til motangrep men samme det. vel for og si det sån...innlege hvar ikke ment som Nasjonalistisk men kanskje jeg dro det litt ut.... og i mitt syn er vært Menneske på denne jord..Kristne og Muslimer...Svarte og Hvite ..alle er like mye værdige som vært leve organsime på jorden.... så jeg håper du ikke tror jeg er Rasist eller Nasjonalist for jeg fordømmer både nasjonalister og rasister...bare så du hvet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 30. april 2004 #56 Del Skrevet 30. april 2004 Lutherdommen understreker barnets delaktighet i arvesynden, de er ikke Guds barn ved fødselen. Barnet er under syndens og dødens lov. Det er vanskelig å godta at voksne mennesker tror dette om sine barn. For det er faktisk det barnedåp handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 30. april 2004 #57 Del Skrevet 30. april 2004 Helt enig... kan ikke fatte og godta dette med arvesynd.. (og er virkelig motstander av barnedåp) Dåp er nødvendig for at et menneske skal bli frelst og få evig liv. Når vi døper barna våre, er det også ut fra en erkjennelse av at de trenger å bli døpt. Bibelen gjør det klart at det ikke finnes noen som er uten synd - heller ikke barna. Som det heter i Den norske kirkes dåpsliturgi: “De er født med menneskeslektens synd og skyld…” Også barna trenger syndenes tilgivelse. Derfor bæres de til dåp. Og det er jo egentlig et krav til foreldre som er medlem i kirken: Den norske kirke venter at den som er medlem av kirken, melder sitt barn til dåp, og barnet bør så vidt mulig døpes før det er tre måneder gammelt Det er en forutsetning for dåp av barn at de oppdras i kristen tro. Når barna blir døpt, skjer det derfor i forventning om at de skal ta del i kirkens dåps- og konfirmasjonsopplæring .. og i tillegg synes jeg det er skrekkelig synd at så mange velger barnedåp helt ukritisk.. for det er veldig mange som bare døper fordi det er "tradisjon".. og ikke har den minste anelse om hva de faktisk lover.. Dere som i dag bringer dette barnet til Kristus, skal være vitner om at han er døpt til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn. Sammen med denne menighet og hele vår kirke får dere del i et hellig ansvar: å be for barnet, lære ham selv å be, og hjelpe ham til å bruke Guds ord og Herrens nattverd, for at han kan bli hos Kristus når han vokser opp, likesom han ved dåpen blir forenet med ham. .. og dette svarer foreldrene og fadderne Ja til.. Vil dere at (barnets fornavn nevnes) skal døpes til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn, og oppdras i den kristne forsakelse og tro? (Alle sitater i krusiv er klippet fra kirken.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 30. april 2004 #58 Del Skrevet 30. april 2004 Helt enig... kan ikke fatte og godta dette med arvesynd.. (og er virkelig motstander av barnedåp) Dåp er nødvendig for at et menneske skal bli frelst og få evig liv. Når vi døper barna våre, er det også ut fra en erkjennelse av at de trenger å bli døpt. Bibelen gjør det klart at det ikke finnes noen som er uten synd - heller ikke barna. Som det heter i Den norske kirkes dåpsliturgi: “De er født med menneskeslektens synd og skyld…” Også barna trenger syndenes tilgivelse. Derfor bæres de til dåp. Og det er jo egentlig et krav til foreldre som er medlem i kirken: Den norske kirke venter at den som er medlem av kirken, melder sitt barn til dåp, og barnet bør så vidt mulig døpes før det er tre måneder gammelt Det er en forutsetning for dåp av barn at de oppdras i kristen tro. Når barna blir døpt, skjer det derfor i forventning om at de skal ta del i kirkens dåps- og konfirmasjonsopplæring .. og i tillegg synes jeg det er skrekkelig synd at så mange velger barnedåp helt ukritisk.. for det er veldig mange som bare døper fordi det er "tradisjon".. og ikke har den minste anelse om hva de faktisk lover.. Dere som i dag bringer dette barnet til Kristus, skal være vitner om at han er døpt til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn. Sammen med denne menighet og hele vår kirke får dere del i et hellig ansvar: å be for barnet, lære ham selv å be, og hjelpe ham til å bruke Guds ord og Herrens nattverd, for at han kan bli hos Kristus når han vokser opp, likesom han ved dåpen blir forenet med ham. .. og dette svarer foreldrene og fadderne Ja til.. Vil dere at (barnets fornavn nevnes) skal døpes til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn, og oppdras i den kristne forsakelse og tro? (Alle sitater i krusiv er klippet fra kirken.no) Oi. Nå fikk jeg noe å tenke på. Jeg som er født og delvis oppvokst i pinsemenigheten, syns de er ganske fanatiske til tider. Men når det gjelder dåp syns jeg de har en god "tradisjon". Etter å ha lest dette, syns jeg den er enda bedre. Det må jo si at de har et litt annet syn på dette med arvesynd enn kirken. Pinsevenner døper ikke babyer. De venter til barna selv kan bestemme. Gjerne rundt konfirmasjonsalder. Også tidligere... Og jeg husker jeg har blitt fortalt maaaaange ganger at alle barn kommer til himmelen. For Jesus har sagt la de små barn komme til meg, og hindre dem ikke... (Fritt etter min hukommelse.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 30. april 2004 #59 Del Skrevet 30. april 2004 hvist vi som er Kristne skal følge Jesus eksempel så burde vi døpe oss når vi er voksne som det Jesus gjorde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. april 2004 #60 Del Skrevet 30. april 2004 Det er like høytidelig, men man lover ikke i gode og onde dager og bla bla... man lover å respektere hverandre, og man lover hverandre, ikke en gud man sannsynligvis ikke tror på.... Nok en gang; i kirken lover man også hvernadre, med gud og mennesker som vitner. Man lover ikke til Gud. Eks fra liturgien: Vi skal høre deres løfter til hverandre og be om Guds velsignelse over dere og over hjemmet deres. Kom nå fram til Herrens alter, så vi kan høre deres løfter til hverandre og be om Guds velsignelse over dere og over hjemmet deres For Gud vår Skapers ansikt og i disse vitners nærvær spør jeg deg, (brudgommens fulle navn uten tittel): Vil du ha (brudens fulle navn uten tittel), som står ved din side, til din ektefelle? For Guds ansikt og i disse vitners nærvær har dere nå lovet hverandre at dere vil leve sammen i ekteskap, og gitt hverandre hånden på det. Derfor erklærer jeg at dere er rette ektefolk. http://www.kirken.no/Moteplasser/vigsel.cfm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå