Leanne Skrevet 10. mai 2014 #661 Skrevet 10. mai 2014 Ikke skjedd noe her enda heller, er jo fortsatt en stund til termin.. Men har født de to andre omtrent en måned for tidlig, så kan jo skje når som helst... Føler jeg bare får mer og mer vann i kroppen de siste ukene, er tungpustet og har så høy puls.. Sliten av den minste ting Håper på å holde igjen til etter 17. mai, men 18.mai er jo en fin dag krysse fingrene...
SmallTalk Skrevet 10. mai 2014 #662 Skrevet 10. mai 2014 Og nå er jeg sikkert skikkelig ekkel her, men jeg er så innmari glad for at jeg er ferdig med å være gravid! Snuppa her er 11 dager gammel nå, og jeg føler faktisk at jeg nesten har mer energi nå enn på slutten av graviditeten. Keisersnittet merker jeg omtrent ikke noe til, magen er nesten helt flat igjen (men mangler jo alt av muskler) og bekkenet er også snart tilbake på normalen. Jeg fikk vel tendenser til bekkenløsning og -låsning den siste uka, og jeg kjenner fortsatt litt i symfysen og lyskene dersom jeg beveger meg en del. Men, utover dette så føler jeg at det absolutt kunne vært verre. Jeg fikk forresten en skikkelig irriterende telefon fra sykehuset her om dagen... De hadde glemt bort å gi beskjed til samboeren om at han måtte signere farskapserklæring før vi dro fra sykehuset, så han må inn til sykehuset for å skrive under på denne før de får sendt inn fødselsmelding til Skatteetaten. Skikkelig godt gjort å oppdage dette over en uke etter at Snuppa ble født!
Euphorbia Skrevet 10. mai 2014 #663 Skrevet 10. mai 2014 Er nå 37+5 på vei. . Ennå en liten stund igjen, men det går så fort! Og fikk beskjed av jordmor på ondsag om at hodet var festet, så bare vi kommer over 17. mai nå er jeg klar som et egg til å klekkes! Prøver å gjøre noen småting i heimen når jeg går hjemme å trasker allikevel, men er jo nærmest håpløst med kynnere (ikke vonde heldigvis) HELE tiden, og det er så mye armer og bein og jeg veit ikke hva inni her som kaver rundt, at selv det å sitte i ro i sofaen begynner å bli slitsomt. Tydelig noen som snart vil ut, for følelsen av at noen snart "bryter seg ut" innenfra gjennom mageskinnet er overhengende ! Så må si det skal bli godt å komme tilbake i "gamle kroppen" snart , og ikke minst møte bøllefrøet som bor inni her
LempikasPromise Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #664 Skrevet 11. mai 2014 Jeg synes også at det er fantastisk deilig å være ferdig med å være gravid, deilig å kunne ha på meg vanlige klær og bevege meg fritt. Og deilig å ha mini på utsiden På sykehuset her også, så glemte de å få min samboer til å skrive under på farskapserklæringen. Jeg måtte etterlyse det tre eller fire ganger før de ordnet det..
Leanne Skrevet 11. mai 2014 #665 Skrevet 11. mai 2014 Denne farskapserklæringen, trenger man skrive under på den når man er gift? Husker ikke hvordan dette var igjen.. Greit å ha litt kontroll siden dere opplever at det blir glemt
Amys Skrevet 11. mai 2014 #666 Skrevet 11. mai 2014 Denne farskapserklæringen, trenger man skrive under på den når man er gift? Husker ikke hvordan dette var igjen.. Greit å ha litt kontroll siden dere opplever at det blir glemt Skal ikke være nødvendig for gifte Og ingen tegn på fødsel her heller. Jeg er bare 37+0, og storebror kom på termindagen, så jeg forventer vel ikke at det skjer noe før rundt termin denne gangen heller. Men blodtrykket mitt har begynt å tulle, så det hadde vært greit om han kom seg ut før det ble altfor høyt Det er ikke så altfor verst enda da, 130/90 (130/70 er det vanlige trykket mitt), men det trenger ikke øke noe mer heller syntes jeg... 1
LempikasPromise Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #667 Skrevet 13. mai 2014 Synes det er rart å tenke på at min OUL termin egentlig er i dag, men minimannen er alt 11 dager <3 Blir bra når dere andre også kommer dere i gang
Leopanter Skrevet 13. mai 2014 #668 Skrevet 13. mai 2014 Bare gni det inn Har gått over både menstermin, OUL-termin og EL-termin, jeg nå. Håper du koser deg masse med lillegutten din
Haley Skrevet 13. mai 2014 #669 Skrevet 13. mai 2014 I dag er det akkurat en måned igjen til termin, men jeg håper at Lillesøster følger i sin søsters fotspor og kommer før tiden. Gjerne om 2-3 uker. Skal jobbe ut denne uken og så er det permisjon. Skal bli godt, for det er ikke så behagelig for en sliten gravid kropp å traske rundt på de harde gulvene på jobb. Kjenner at jeg er ganske støl/øm i symfysen for tiden, men kan ikke klage så mye på det. Hodet var festet når jeg var på kontroll i går Energien er ikke mye å skryte av, så gleder meg til babyen er ute av magen, for da blir det en helt annen måte å være sliten på, og dessuten mye lettere å finne seg en god hvilestilling Forrige gang fikk vi skjema om farskapserklæring av JM på en av de første kontrollene, og leverte det fra oss til henne noen uker før termin. Veldig grei ordning. Denne gangen er vi gift, så da går det av seg selv
Sushi Skrevet 13. mai 2014 #670 Skrevet 13. mai 2014 Det er godt med permisjon, ja! Kjenner at jeg trenger disse dagene for å lade opp til fødsel. Bra at dere som allerede har fått ut småttisene koser dere masse
Murmelmy Skrevet 13. mai 2014 #671 Skrevet 13. mai 2014 Dette er min første permisjonsuke (startet lørdag) og det er annerledes og litt kjedelig. Men også deilig. I går var jeg superaktiv og vasket gulv, klær, var på kafé med turnusarbeidende venninner, hentet poden på skolen, gjorde lekser, hentet lillesøs, middag og masse kos. I dag har jeg badet og ikke gjort en dritt . Skal til JM kl 14.
fuerza Skrevet 13. mai 2014 #672 Skrevet 13. mai 2014 1 uke til termin, hodet ikke festet, ingen tegn til fødsel. Overtidskontroll om 14 dager. Demotivert i dag. Kan hun ikke feste seg i det minste slik at jeg slipper å tenke mer på det? *sutreinnlegg*
kaprifolen Skrevet 13. mai 2014 #673 Skrevet 13. mai 2014 Var på kontroll i går, han ligger gooooodt ned i bekkenet, fortsatt ikke skikkelig festet, men det skjer jo ikke nødvendigvis heller hos flergangsfødende... Er 5 uker til termin, og er ikke nødvendigvis lei av å være gravid, men jeg er lei av at alle plagene gjør det så inni helvete vanskelig å konsentrere seg om eksamen... Men jeg går, prøver, og tenker at det er ikke verdens undergang å konte. Bare bli ferdig med det, så skal jeg heller bare slappe av og hvile ut noen dager etter det!
Fibonacci Skrevet 13. mai 2014 #674 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har også 5 uker igjen, og nå har babyen endelig lagt seg med hodet ned! Ikke festet, men det er ikke sikkert han gjør det heller, siden jeg er tredjegangsfødende. Magen sank nå i helga, og det er utrolig deilig å få puste skikkelig igjen! Ellers begynner jeg å bli klar. Vi har kjøpt ny bil med god plass til 3 barn, og må bare få feira 17. mai og snuppas bursdag først, så kan han bare komme
LempikasPromise Skrevet 19. mai 2014 Forfatter #675 Skrevet 19. mai 2014 Nå går det slag i slag her, synes det er så spennende å følge med på hvem som er "neste mann" i rekka
Haley Skrevet 19. mai 2014 #677 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har akkurat gått ut i permisjon og har fått meg en saftig forkjølelse, så energien er på bånn. Men satser på at det ikke drøyer for lenge, og at jeg rekker å samle litt krefter før den lille kommer. Men om ca. 14 dager er hun hjertelig velkommen
Sushi Skrevet 19. mai 2014 #678 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har akkurat gått ut i permisjon og har fått meg en saftig forkjølelse, så energien er på bånn. Men satser på at det ikke drøyer for lenge, og at jeg rekker å samle litt krefter før den lille kommer. Men om ca. 14 dager er hun hjertelig velkommen Det samme skjedde med meg da jeg gikk ut i permisjon. Utrolig slitsomt når man er høygravid... Må være noe i det at man blir syk når man endelig har tid til å slappe av.
fuerza Skrevet 19. mai 2014 #679 Skrevet 19. mai 2014 I morgen er min termin. Helt utrolig rart. Tiden har gått så fort, samtidig sååååå sakte.. Er jo bare 4 % (?) som får babyen på termin, så jeg har vel ikke heeeeeelt trua på at det skjer i morra, men lov å håpe Skrekkblandet fryd!
Pentu Skrevet 19. mai 2014 #680 Skrevet 19. mai 2014 Bare noen dager igjen til termin her. Lillemor har tydeligvis ingen planer om å dukke opp. Skal på kontroll på sykehuset i morgen. Blir spennende om de vil sette meg i gang eller jeg bare må vente. Gleder meg uansett masse til å treffe henne 😃
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå